2010-01-03, 01:07
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narcissist_
Även om jag kan förstå att vissa tycker att han tar sig själv på för stort allvar så har iallafall jag alltid tyckt att han är riktigt skön. Har fina kläder och ser bra ut för att vara 60.
Ja jag fattar inte riktigt varför han tar åt sig. Fjollig eller ej, han har en kropp som jag bara kan drömma om trots att jag är typ 30 år yngre. Han har en fru, barn och en Jaguar och tjänar mer pengar än de flesta någonsin kommer att göra + att han fått diverse priser/utmärkelser. Trots detta ältar han skvallerpressens negativa skriverier om sig så fort han får chansen. Han borde istället njuta av det han har och bara skratta åt skriverierna som förmodligen bottnar i ren avundsjuka. Hur som helst, ur ett humoristiskt perspektiv är jag glad att han är precis den han är - även om det inte är det bästa för honom själv.
Citera
2010-01-03, 01:18
Medlem
Von0bens avatar
Jag tycker också han verkar väldigt fixerad vid den där grejen med Skugge. Egentligen skrev väl inte ens skugge om hans läpps utseende, utan om att han skulle haft läppglans.

Björn är skön, men han borde lämna de där gamla skriverierna bakom sig. Det är väl över 10 år sen nu? Om inte mer.
Citera
2010-01-03, 01:43
Medlem
The Lawns avatar
Tycker det senaste programmet var smärtsamt att se bitvis. Ranelid är en riktigt skön person och jag uppskattar honom som författare, men jag tycker att hans låga självkänsla lyser igenom på ett hemskt sätt. Jag tänker främst på hur han ständigt framhäver sig själv i varje given situation, precis som om han var rädd för att omgivningen skulle missta honom för mannen på gatan om han lät bli.

Sedan har jag väldigt svårt att förstå hur en man med så mycket framgång, på så många plan, kan vara så lättsårad. Det hade varit en sak om riktigt tunga namn inom svensk litteratur hade sågat honom på daglig basis, men nu verkar det främst vara ickepersoner inom kvällspressen som gör det. Den kritiken borde han kunna slå bort tycker man.
Citera
2010-01-03, 02:16
Medlem
KiteOnTiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Jag tycker också han verkar väldigt fixerad vid den där grejen med Skugge. Egentligen skrev väl inte ens skugge om hans läpps utseende, utan om att han skulle haft läppglans.

Tror till och med att ruggugglan sa att han medvetet gjort en läppförstoring och använde läppglans för att förstärka den. Det var dock inte i den första artikeln utan senare.

Citat:
Ursprungligen postat av The Lawn
Den kritiken borde han kunna slå bort tycker man.

Jo, men jag kan bara fantisera om hur det skulle kännas om min grabb kom hem och ville byta efternamn.
Citera
2010-01-03, 07:03
Medlem
Trumpeters avatar
Här är Skugges artikel. Har lite svårt att förstå varför Ranelid ältar den fortfarande. Det har väl gått 7 år nu. Undrar vad som skulle hänt om någon retade honom på riktigt.

http://www.lindaskugge.se/cldoc/124.htm
Senast redigerad av Trumpeter 2010-01-03 kl. 07:13.
Citera
2010-01-03, 08:56
Medlem
mishimas avatar
Nu finns det en risk att diskussionen om Skugges recension går ett varv till. Jag tror inte det var så smart av Ranelid att ta upp den. Han borde ha lagt den åt sidan nu.
Citera
2010-01-03, 11:10
Medlem
wonderlands avatar
Fan, Skugge och Ranelid-fighten hade man nästan glömt bort...

Visst det kan inte ha varit kul, men vem fan har inte Robert Gustavsson drivit med? Vissa mycket värre än så.

Sen var det ju nästan icke-namn som "mobbat" honom, de aktade kritikerna/krönikörerna som han borde brytt sig om, har ju aldrig hållt sig på den nivån vad jag vet.
Men visst är det tragiskt när det går ut över barnen. Ranelids självkänsla hade nog varit nästan lika dålig, även om det där med Skugge inte hade hänt.

Bäst igår, vid frukosten, Kjells: "Bäst vi går dit nu, han har redan börjat snacka för länge sen" De verkar ha bra kemi vid varann, bråken/gnabb lär nog utebli rätt rejält. Är väldigt mycket "åhh" "aww".
Senast redigerad av wonderland 2010-01-03 kl. 11:15.
Citera
2010-01-03, 12:41
Medlem
Walkers avatar
Inför Operatrippen säger Ranelid att han medvetet valt det han är sämst på, att han inte vill briljera. Jag trodde att han precis som Kjelle skulle bjuda på sig själv och falsksång. Trots det kör han sin paradgren att recitera sina egna texter.

För övrigt, kan Siv bestämma sig vilken dialekt hon har? Hon växlar ständigt mellan skånska och riksvenska.
Senast redigerad av Walker 2010-01-03 kl. 12:58.
Citera
2010-01-03, 13:35
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walker
Inför Operatrippen säger Ranelid att han medvetet valt det han är sämst på, att han inte vill briljera. Jag trodde att han precis som Kjelle skulle bjuda på sig själv och falsksång. Trots det kör han sin paradgren att recitera sina egna texter.

För övrigt, kan Siv bestämma sig vilken dialekt hon har? Hon växlar ständigt mellan skånska och riksvenska.

Jag tycker att det verkar som att när Siw pratar med övriga deltagare (och allra främst då Björn) så pratar hon skånska men i synkar pratar hon rikssvenska. Ju mer packad hon blir under middagen ju mer utpräglad skånska pratar hon också.

Det är väl så att hon pratar skånska till vardags men är van att ställa om till rikssvenska i "officiella" sammanhang. Att hon mestadels pratar skånska får alltså ses som ett gott betyg åt produktionen som fått deltagarna att glömma kamerorna och känna en familjär stämning mellan varandra.
Citera
2010-01-03, 18:45
Medlem
Björn Ranelid är stor. Fick inte veta något mer än vad jag redan visste om han egentligen. Speciell person, absolut, men ack så trevlig och underhållande.

Är det bara jag som stör mig något otroligt på Meg? Verkar vara nära ett nervsammanbrott i varanan mening och man hoppar ju till när hon gapskrattar som en åsna.
Citera
2010-01-03, 19:07
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killa_Mike
Björn Ranelid är stor. Fick inte veta något mer än vad jag redan visste om han egentligen. Speciell person, absolut, men ack så trevlig och underhållande.

Är det bara jag som stör mig något otroligt på Meg? Verkar vara nära ett nervsammanbrott i varanan mening och man hoppar ju till när hon gapskrattar som en åsna.
Så har hon alltid varit så länge jag kan minnas. Det första jag minns henne från var nog i rollen som Charlotte (?) i den gamla 80-talsserien "Goda grannar".

Edit: Nostalgi!
http://www.youtube.com/watch?v=el-ByU4s4J8
Senast redigerad av irrbloss 2010-01-03 kl. 19:11.
Citera
2010-01-03, 20:02
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walker
kan Siv bestämma sig vilken dialekt hon har? Hon växlar ständigt mellan skånska och riksvenska.

Signaturen "Hamilkar" reder ut saken exemplariskt i tråden om tillgjorda dialekter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in