2013-01-13, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BertilBoo
Tre avsnitt har vi sett i programserien. Claes berättade att hans pappa var alkoholist, Barbro berättade att hennes pappa var alkoholist och Philip talade om att det fanns självmord och alkoholism i hans barndom. Var det också pappan, tro?

Konstigt redigerat avsnitt idag. Lill-Babs hade inte en enda replik förutom när hon hittade svamp.

Hans mormor Gladys (född Heyman) begick självmord. Förmodligen det han avsåg, vem som var alkoholist vet jag inte.
Citera
2013-01-13, 10:28
Medlem
Joe Blows avatar
En verkligt usel säsong. Projektledningen ber kändisar vika ut sig och tvätta sin byk på bästa sändningstid. Som betalt får man förhärliga sig själv och tala om vilken underbar far man är och hur illa man mår på flygplatsen när barnen skall åka ifrån dom. Dom hör inte ens att dom talar om sig själv och inte om barnens bästa. Skulle någon av deltagarna säga något med substans klipps det bort till förmån för en repris av Malmbergs idiotflabb.
Citera
2013-01-13, 12:09
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gmn
Jag förstår inte riktigt din kritik. Om nu Philip är stolt över sin morfar http://sv.wikipedia.org/wiki/G%C3%B6sta_Nystroem, får han inte berätta om honom då? Claes Malmberg spelade ju upp ett musikstycke med sin far.

Platsen där man tillbringar sin barndoms somrar har ofta en särskilt plats i ens hjärta, ska man då inte få tala om det om det råkar vara ett socitetsställe?
Philip nämde även att familjen hade det knapert ekonomiskt ibland under hans uppväxt. Visst det fanns hus och aktier i släkten, men det fick man inte använda.

Edit: Angående självmordet som nämdes, kan man på Wikipedias sida om Gösta Nystroem läsa följande
Naturligtvis ska man vara stolt och lyfta fram en känd släkting och minnas underbara somrar på Särö. Sedan kan man ju göra det på så många olika sätt. Det hade varit intressant om Philip också hade berättat om tragedierna och hans religion t. ex. Nu ville inte Philip göra det och det måste man respektera. Nu fick man inte riktigt lära känna Philip, vilket var synd.
Senast redigerad av enfindam 2013-01-13 kl. 12:14.
Citera
2013-01-13, 12:30
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Naturligtvis ska man vara stolt och lyfta fram en känd släkting och minnas underbara somrar på Särö. Sedan kan man ju göra det på så många olika sätt. Det hade varit intressant om Philip också hade berättat om tragedierna och hans religion t. ex. Nu ville inte Philip göra det och det måste man respektera. Nu fick man inte riktigt lära känna Philip, vilket var synd.

Jag tycker att det var ganska bra flyt i Zandéns dag, men jag håller med om att han höll sig väldigt mycket på ytan. Att han inte med ett enda ord nämnde systern och att de båda arbetar inom skådespeleriet var märkligt.
Citera
2013-01-13, 14:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag tycker att det var ganska bra flyt i Zandéns dag, men jag håller med om att han höll sig väldigt mycket på ytan. Att han inte med ett enda ord nämnde systern och att de båda arbetar inom skådespeleriet var märkligt.
Nu vet vi ju inte vad SVT har valt att klippa bort. Det är ju klart att han sagt mycket mer än vad som slutligen visades.
Citera
2013-01-13, 14:59
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Nu vet vi ju inte vad SVT har valt att klippa bort. Det är ju klart att han sagt mycket mer än vad som slutligen visades.

Fast det är väl fullständigt irrelevant eftersom det är programmet vi kommenterar.
Citera
2013-01-13, 15:13
Medlem
rainsmells avatar
Philip Zanden kunde sitta och prata om sig själv i fem timmar men jag skulle ändå inte fått någon idé om vem han var. Han berättade ingenting som lät öppenhjärtligt eller spontant kändes som han berättade om en annan person. Jag tror att han berättade lite pliktskyldigt om det "svåra" för att inte verka vara en vänsterborgare som hade en idyllisk barndom.sämsta avsnittet hittills , Lill-babs kändes mest ärlig hittills.
Citera
2013-01-13, 16:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Fast det är väl fullständigt irrelevant eftersom det är programmet vi kommenterar.
Ja men vi kan väl inte anklaga Philip för att inte ha nämnt systern, om vi inte vet om han gjort det eller inte. Programledningen har väl valt att presentera det som de tyckt varit mest intressant.
Citera
2013-01-13, 16:14
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ja men vi kan väl inte anklaga Philip för att inte ha nämnt systern, om vi inte vet om han gjort det eller inte. Programledningen har väl valt att presentera det som de tyckt varit mest intressant.

Anklaga är ditt ordval. Ja skrev:

Citat:
Att han inte med ett enda ord nämnde systern och att de båda arbetar inom skådespeleriet var märkligt.

Det är fortfarande märkligt och ännu märkligare om producenten valt att klippa bort det.
Citera
2013-01-18, 13:29
Medlem
Enzymes avatar
Något som stör mig lite är när man ser dagens stjärna sitta och berätta något för de andra växlar bilden hela tiden mellan detta samtal och en individuell sittning som är inklippt i efterhand. Varför gör man så? Det måste väl ha funnits tillräckligt med material att klippa i hop när folk sitter på en middag i flera timmar? Man får ju dessutom intrycket att personen säger exakt samma saker för när man klipper tillbaka till middagen sa hakar berättelsen i perfekt. Det blev ju också extra tydligt att detta var inspelat i förväg (eller kanske efter) då Zandén växlade mellan blekfis och pepparkaksgubbe
Citera
2013-01-18, 13:41
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Något som stör mig lite är när man ser dagens stjärna sitta och berätta något för de andra växlar bilden hela tiden mellan detta samtal och en individuell sittning som är inklippt i efterhand. Varför gör man så? Det måste väl ha funnits tillräckligt med material att klippa i hop när folk sitter på en middag i flera timmar? Man får ju dessutom intrycket att personen säger exakt samma saker för när man klipper tillbaka till middagen sa hakar berättelsen i perfekt. Det blev ju också extra tydligt att detta var inspelat i förväg (eller kanske efter) då Zandén växlade mellan blekfis och pepparkaksgubbe

Hrmm...Enzyme försöker komma på hur man redigerar ett sånt program.
Hoppas han inte är alla branschhemligheter på spåren....

Men jag håller med dig om att det kan vara lite taffligt gjort på sina ställen.

//Crimson
Citera
2013-01-19, 17:53
Medlem
enfindams avatar
Missa inte Ewa Frölings dag på slottet ikväll, det blir det mest gripande avsnittet hittills. Hon berättar om en mycket speciell tid i hennes liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in