2009-01-10, 22:01
Medlem
Jonas Gardell

Har för mig att det i somras stod att läsa i skvallerpressen att stjärnorna blev sura på Gardell för att de blev medlurade på Allsången och att han inte delade med sig utav gaget. Någon som vet något?
Citera
2009-01-10, 23:14
Medlem
man_över_bords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glotanten
Har för mig att det i somras stod att läsa i skvallerpressen att stjärnorna blev sura på Gardell för att de blev medlurade på Allsången och att han inte delade med sig utav gaget. Någon som vet något?
Haha vilken fitta han är om det är sant.

Förresten Loffe verkade jädrigt betuttad i Gardell det här avsnittet. Hängde han kanske med upp till rummet med mumingubben och Gardell?

~mand
Senast redigerad av man_över_bord 2009-01-10 kl. 23:16.
Citera
2009-01-10, 23:29
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
som titeln antyder; "Stjärnorna på Slottet", ska deltagarna vara just lite äldre (ev. fd) megastjärnor som är i färd med att göra sina bokslut.

På vilket sätt antyder titeln "Stjärnorna på Slottet" att deltagarna ska vara "lite äldre (ev. fd) megastjärnor som är i färd med att göra sina bokslut"?
Senast redigerad av timpani 2009-01-10 kl. 23:34.
Citera
2009-01-10, 23:57
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JussyJussen
Kanske bara jag som tycker det, men dagens avsnitt var faktiskt riktigt bra. Jonas Gardell verkar faktiskt vara en mycket intelligent människa.
Ja han är den mest intelligenta deltagare. För den sakens skull är han inte den trevligaste deltagaren. Tvärtom kan han vara en av de mest självupptagna människor som finns i vårat land. Hans största problem är att han tar sig själv på så stort allvar att inte tål när något går emot honom. Så länge alla gör som han vill kan han säkert vara jättetrevlig, men tillfället visar vem som är tjuven.

Förövrigt är det en skandal att han är hedersdoktor i teologi. Det enda han har gjort är att föra in massa pk-åsikter i den teologiska diskussioner, det är dessa han har fått pris för, inte för att han är en bildad teolog.
Citera
2009-01-11, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
På vilket sätt antyder titeln "Stjärnorna på Slottet" att deltagarna ska vara "lite äldre (ev. fd) megastjärnor som är i färd med att göra sina bokslut"?
Ingenting egentligen. Men det är väl som att läsa en biografi av en 30-åring... knappast en bok som får en att höja på ögonbrynen.
Det man vill se i programmet är de som haft en lång och allmänt känd karriär och man vill veta mer om dem än det lilla vi fått se ur deras verksamma profession.
Citera
2009-01-11, 01:56
Medlem
NewDeers avatar
Vad var grejen med Dellert idag då? Köpte kräftor till lunch och ville inte va med. Skulle säga mens om hon var en 50 år yngre
Citera
2009-01-11, 02:16
Medlem
Gardell

Jag hade förväntat mig ett uppträdande i typisk Gardellstil. På scenen tar han plats och så blev det även ikväll när han skulle fylla ut sin dag.
Men samtalen vid bordet blev något helt annat.

Jag förstår Gardells beteende och bakgrunden fick vi veta mycket om. Det är inte lätt att växa upp som en trasig människa. Jag har gjort samma resa och möjligen kanske ännu värre. Jag känner igen mig i Gardells tankar och syn på livet men jag lever ett annorlunda liv än vad han gör. Alternativet till att ta sitt liv är att göra något av det enda liv man har. Tingen har sin gång, blir vårt bästa argument för att leva vidare.
Man ska inte behöva straffas ytterligare i livet, kan man tycka senare. Man kan inte, som Gardell så klokt säger, önska att leva om sitt liv. Man är den man är, hur många tårar som än har passerat ens liv. Man har bara ett liv och det finns bara en... bara en av en själv.
Den största kärleken är att finna någon som kan älska mig och mitt tragiska liv.
Så kan jag tänka. Det kan vara anledningen varför Mark kom till programmet.
Jonas behövde honom. De andra hade sin trygga tillvaro hemma.
Citera
2009-01-11, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Vad var grejen med Dellert idag då? Köpte kräftor till lunch och ville inte va med. Skulle säga mens om hon var en 50 år yngre
Dellert och Gardell får inte plats i samma rum...
Citera
2009-01-11, 02:27
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Dellert och Gardell får inte plats i samma rum...
Nej, det är nog sant

Tyckte Gardell hanterade det suveränt, och kunde inte låta bli att jämföra med hur uppblåst Gardells beteende mot Scheja blev. Tar man hänsyn för att hon är gammal eller fanns inte tevetiden för att göra det till en big deal?
Citera
2009-01-11, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Nej, det är nog sant

Tyckte Gardell hanterade det suveränt, och kunde inte låta bli att jämföra med hur uppblåst Gardells beteende mot Scheja blev. Tar man hänsyn för att hon är gammal eller fanns inte tevetiden för att göra det till en big deal?
Kanske någonting ditåt. Jag fick intrycket av att mycket blev bortklippt i dagens program. Det framkom aldrig varför Dellert var så 'låg' i sin framtoning och lite obstinat under händelserna på slottet. Dessutom var diskussionerna vid den sena middagen kortare än normalt.
Citera
2009-01-11, 03:31
Medlem
Scheja

Denne man växer för varje avsnitt. Han ger sken av att vara en underbar man.
Citera
2009-01-11, 03:33
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Denne man växer för varje avsnitt. Han ger sken av att vara en underbar man.
Ja, och vad vacker han var när han var ung!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in