2008-12-28, 22:43
  #265
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turr
vilka två tv resecenter var det som har hånat loffe?? var det anrell å björkman eller?

Björkman var den första jag kom att tänka på när han nämnde två krönikörer han ogillade. Anrell kan mycket väl vara den andre.
Citera
2008-12-28, 23:11
  #266
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Björkman var den första jag kom att tänka på när han nämnde två krönikörer han ogillade. Anrell kan mycket väl vara den andre.

jag bara gissar efterssom de sa deras namn rent hypotetiskt...
Citera
2008-12-28, 23:21
  #267
Medlem
Klåd Junkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turr
jag bara gissar efterssom de sa deras namn rent hypotetiskt...
Loffe ville ju inte ta deras namn i sin mun, men när Gardell uttalade dem så instämde han i att det var dessa som åsyftades.
Tror inte att det var så värst hypotetiskt.
Citera
2008-12-28, 23:22
  #268
Medlem
honken80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turr
vilka två tv resecenter var det som har hånat loffe?? var det anrell å björkman eller?

Eftersom de senare tog upp anrell och björkman när de skulle slå lite golfbollar i skallen på dem, så tror jag att det där "hypotetiska" var bara för att få Loffe att bekräfta vilka det var. Gardell var ju tydlig med att han tyckte att de skulle namges.

OnT:

Hela avsnittet med Loffe kan summeras med "den gråtande clownen" i konsten, det är något ledsamt över honom medan han försöker vara sprallig. Gardell lyckades slå huvudet på spiken på den punkten.

Han verkade dessutom tagit kritiken hårt, riktigt hårt. Hela historian med "Längtan till amerika" har han berättat förr, lika tragisk.
Citera
2008-12-29, 01:04
  #269
Medlem
Tut-tuts avatar
Gardell, usch vad han är jobbig. Mer narcissistisk människa får man leta efter. Varför skulle han slå bort golfbollarna hundra meter? Och hans hysteriska tonårstjejs-skrattanfall, vad var det? Otroligt enerverande typ.

Loffes grinande var annars kvällens höjdpunkt, herregud vilken knäppis. Get real för fan. Likaså hans patetiska gnäll över recensenterna.

En sån som Loffe skulle aldrig ta sig fram idag, han är alldeles för bortkommen. Gäller f ö många äldre kändisar. Nuförtiden vill alla in i media, på 50-60-talet var det inte alls samma konkurrens. Framtiden tillhör ultrastrebrarna, på gott och ont, inte såna som Loffe.
__________________
Senast redigerad av Tut-tut 2008-12-29 kl. 01:07.
Citera
2008-12-29, 19:35
  #270
Medlem
maggiethecats avatar
Är det någon som har statistik på hur många gånger Gardell har sagt "Jag talar inte om min barn"?
Och hur många gånger som han börjat en mening med "Min man Mark"?

Gardell är så mycket finare än Schollin eftersom han inte alls använder sig av sin familj. Inte då.

Scheja är så snygg fortfarande. Han behöver inte prata.
Citera
2008-12-29, 21:12
  #271
Medlem
Coolcittes avatar
Någon mer än jag som blev förvånad över hur Loffe var som person? Om man tittar på filmer där han medverkar så spelar han ofta karaktärer som är lite roliga och kan tala för sig. Men Loffe är ju bara en liten mes, som är väldigt liten på Jorden märker man när man ser honom i "Stjärnorna på slottet". Inte alls den man som man tror har spelat roliga/tuffa roller och flummat runt i olika musik-konstellationer. Men det är ju som sagt bara roller...
Citera
2008-12-29, 21:41
  #272
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Usch vad tröttsamt med det lama prettot Scheija, att börja lipa över förintelsen är ju patetiskt. Loffe har rätt det tjatas alldeles för mycket om detta. Han borde ha gett Scheija en hurring för sitt jävla trams.

Loffe var den enda snubben med lite stake i, bajspackaren Gardell hörde minst hemma i sammanhanget, pratar sönder allt och är mer PK än vad han försöker ge sken av. Tanterna var okej, Scheija och Gardell har man redan tröttnat på.

Ja, Loffe borde bestämma hur judar ska reagera när det industriella utplånandet av (till en början) Europas judar kommer på tal. Eftersom ämnet inte berör honom. Däremot ska Loffe gråta över en gammal fiktiv rollfigur/ande, det står ju nästan i proportion.
Citera
2008-12-29, 22:42
  #273
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tut-tut
Gardell, usch vad han är jobbig. Mer narcissistisk människa får man leta efter. Varför skulle han slå bort golfbollarna hundra meter? Och hans hysteriska tonårstjejs-skrattanfall, vad var det? Otroligt enerverande typ.

Loffes grinande var annars kvällens höjdpunkt, herregud vilken knäppis. Get real för fan. Likaså hans patetiska gnäll över recensenterna.

En sån som Loffe skulle aldrig ta sig fram idag, han är alldeles för bortkommen. Gäller f ö många äldre kändisar. Nuförtiden vill alla in i media, på 50-60-talet var det inte alls samma konkurrens. Framtiden tillhör ultrastrebrarna, på gott och ont, inte såna som Loffe.
Mmm... Fast det är såna som du som är riktigt jobbiga - korkade och ytliga
Citera
2008-12-29, 23:05
  #274
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tut-tut
En sån som Loffe skulle aldrig ta sig fram idag, han är alldeles för bortkommen. Gäller f ö många äldre kändisar. Nuförtiden vill alla in i media, på 50-60-talet var det inte alls samma konkurrens. Framtiden tillhör ultrastrebrarna, på gott och ont, inte såna som Loffe.

Det fanns dock mindre mediekanaler att ta sig fram genom på den tiden. Fram till 1969 hade vi bara en TV-kanal och nyheterna spreds inte lika snabbt då. På den tiden blev man känd för att man var något, inte för att man kräktes i direktsändning eller var TV med blåmålat ansikte.
Citera
2008-12-29, 23:18
  #275
Medlem
Fickludds avatar
Jag tycker att Janne Karlsson var förbaskat bra i filmatiseringarna av Slas böcker. De passar hans stil perfekt.

Filmer: På palmblad och rosor, Henrietta och Vem älskar Yngve Frej.
Citera
2008-12-29, 23:36
  #276
Medlem
Arne Bajses avatar
Har fluktat en aning på denna bigbrother-produktion med pensionärer. Stjärnorna är modell DDR, dvs av den gamla hederliga skolan, dvs de som blev kända innan Robinson-Robban slog igenom.

Jonas Gardell: social, intellektuell och engagerad.
Loffe: lågmäld och melankolisk, inte alls den där bilhandlartypen han spelade på film, det märks att Loffe är trött..inte konstigt att han lämnat tv-rutan för gott.

Dellert: otroligt divig och självupptagen
C.Scholin: tja, rätt intressant, men saknar udd.

Staffan Scheja: ?? Vad gör han här?? han kunde bytts ut mot Lill-Babs, Carola, Ulf Brunnberg, Gösta Ekman eller Ingvar Oldsberg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in