2009-01-11, 03:45
  #397
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Ja, och vad vacker han var när han var ung!
Han är vacker än idag, så där som äldre människor kan bli på ålderns höst.
Citera
2009-01-11, 11:34
  #398
Medlem
erikbes avatar
Dellert har ett oerhört behov av att stå i centrum. I varje avsnitt har hon ju dykt upp i nån konstig huvudbonad eller med egen lunch som nu. Riktig räpa. Skrattade åt ett klipp strax innan allsången då hon satt i en stol. Vet inte om det var vinkeln men hon hade stor kropp och litet huvud. Lite som mumintrollet fast med litet huvud
Citera
2009-01-11, 11:39
  #399
Medlem
Tut-tuts avatar
Gardell dömer med extremt olika mått. Han accepterar ingenting från Scheja eftersom han ser honom som en grå mus som ska veta sin plats, medan han ser Dellert som en diva som har helt andra rättigheter. Ingen trevlig människosyn om ni frågar mig.

Jag förstår inte hur folk kan slänga undan förra veckans avsnitt så lättvindigt. Han betedde sig ju avskyvärt då, glömmer man bort det nu när han kör en gråtvals eller två? Nej allt detta faller dött till marken i ljuset av att man vet vilken självupptagen idiot han är.

Själv har jag väldigt svårt för människor som kan vara trevliga och glada när de själva har det bra men som sätter sig på tvären nåt oerhört så fort nånting går emot dem. Det är just sådan Gardell är: noll självdisciplin, noll förmåga att sätta andras behov före sina egna.

Som sagt ter det sig oerhört märkligt hur Gardell kunde bli så sur på Scheja när han utsätter dem för i stort sett samma sak på sin dag.
Citera
2009-01-11, 11:39
  #400
Medlem
Klåd Junkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Jag hade förväntat mig ett uppträdande i typisk Gardellstil. På scenen tar han plats och så blev det även ikväll när han skulle fylla ut sin dag.
Men samtalen vid bordet blev något helt annat.

Jag förstår Gardells beteende och bakgrunden fick vi veta mycket om. Det är inte lätt att växa upp som en trasig människa. Jag har gjort samma resa och möjligen kanske ännu värre. Jag känner igen mig i Gardells tankar och syn på livet men jag lever ett annorlunda liv än vad han gör. Alternativet till att ta sitt liv är att göra något av det enda liv man har. Tingen har sin gång, blir vårt bästa argument för att leva vidare.
Man ska inte behöva straffas ytterligare i livet, kan man tycka senare. Man kan inte, som Gardell så klokt säger, önska att leva om sitt liv. Man är den man är, hur många tårar som än har passerat ens liv. Man har bara ett liv och det finns bara en... bara en av en själv.
Den största kärleken är att finna någon som kan älska mig och mitt tragiska liv.
Så kan jag tänka. Det kan vara anledningen varför Mark kom till programmet.
Jonas behövde honom. De andra hade sin trygga tillvaro hemma.
Kloka ord. Tack för din klarsyn, catami. Mitt i natten sammanfattar du hur livet borde vara...

Hittar tyvär ingen lämplig smilie...
Citera
2009-01-11, 13:26
  #401
Medlem
Oräklets avatar
Framtida program

Bortser man från åldersfenomenet är programformatet genialiskt. Det går att producera intressanta program i all oändlighet, bara att komponera ihop nya konstellationer av kända/halvkända excentriker - de kommer alltid att finnas. Vill man bryta åldersvallen kan man ta yngre ålderskohorter, eller mixa mer. Knäckfrågan blir att få dem att ställa upp alternativt stanna kvar. Formatet tillåter dessutom andra miljöer än ett slott, vad sägs om 5 dagar på en segelbåt i Medelhavet, med strandhugg där personen för dagen får bestämma aktiviteterna... "Alla stjärnor i samma båt". Eller 5 dagar i en husbuss genom Europa..."Stjärnorna på bussen".

Några intressanta konstellationer för framtida program på slottet eller annorstädes kunde exv vara:

Persbrant+Carola+Björn Ranelid+Guillou+Victoria Silvstedt.

Torsten Flink+Unni Drougge+Alexander Bard+Frank Andersson+Linda Lampenius.

Ulf Ekberg (Ace of Base)+Regina Lund+Lillen Eklund+Anette Kullenberg+Leif Silbersky.
Citera
2009-01-11, 13:27
  #402
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walker
Det förklarar varför han tafsar Weiron Holmberg på röven under skojdansen i Repmånad
Hehe. Där hade han tur att han fick tafsa på manligt arsle som en legitim handling. Det var ju film. På den tiden var han i garderoben.
Man har ju läst att han ofta brukar tafsa tjejer på arslet. På krogen.
Citera
2009-01-11, 13:49
  #403
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Ja, och vad vacker han var när han var ung!
Tycker att han ser bra ut idag också.
Citera
2009-01-11, 14:50
  #404
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Förövrigt är det en skandal att han är hedersdoktor i teologi. Det enda han har gjort är att föra in massa pk-åsikter i den teologiska diskussioner ...

Intressant, kan du utveckla?
Citera
2009-01-11, 14:52
  #405
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
... vad vacker han [Scheja] var när han var ung!

Han såg ju ut som Magnus Uggla när denne var ung!
Citera
2009-01-11, 14:55
  #406
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tut-tut
Gardell dömer med extremt olika mått. Han accepterar ingenting från Scheja eftersom han ser honom som en grå mus som ska veta sin plats, medan han ser Dellert som en diva som har helt andra rättigheter. Ingen trevlig människosyn om ni frågar mig.

Jag förstår inte hur folk kan slänga undan förra veckans avsnitt så lättvindigt. Han betedde sig ju avskyvärt då, glömmer man bort det nu när han kör en gråtvals eller två? Nej allt detta faller dött till marken i ljuset av att man vet vilken självupptagen idiot han är.

Själv har jag väldigt svårt för människor som kan vara trevliga och glada när de själva har det bra men som sätter sig på tvären nåt oerhört så fort nånting går emot dem. Det är just sådan Gardell är: noll självdisciplin, noll förmåga att sätta andras behov före sina egna.

Som sagt ter det sig oerhört märkligt hur Gardell kunde bli så sur på Scheja när han utsätter dem för i stort sett samma sak på sin dag.

Virtanen är av en annan åsikt: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/kronikorer/fredrikvirtanen/article4118549.ab
Citera
2009-01-11, 18:48
  #407
Medlem
gugglianos avatar
Lista:

Robert aschberg (skandalhungrig)
Micke Persbrandt (RiksFyllo
Leif GW persson (Slipad)
Ulf Lundell
Eva funck (programledare och MILF
Tina Nordström(tv-kock)
Lisbeth åkerman(nyhetsankare och MEGAMILF)
Citera
2009-01-16, 09:53
  #408
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Intressant, kan du utveckla?
Han lägger in dagspolitiken i den teologiska diskussionen. Dvs att Gud är feminist och homosexälskare. Det kanske är bra åsikter, men de är inte särskilt välgrundade varken i skriften eller traditionen.

Detta älskas givetvis av den sekulariserade omvärlden, men det behöver för den sakens skull inte tyda på akademisk kvalitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in