2016-01-02, 21:11
Medlem
freeriderXIIs avatar
Det finns ju en Monthy Python sketch där de tävlar i vem som har haft värst barndom Morgan skulle kanske kunna vinna till och med där.
Senast redigerad av freeriderXII 2016-01-02 kl. 21:24.
Citera
2016-01-02, 21:12
Medlem
JerryCottons avatar
Tankar om dagens avsnitt. Morgan verkar ha en ganska grandios självbild, Claire är en missunnsam bitter tant som lever för att provocera. Sauk växer i mina ögon. Amanda och Marika märks inte så mycket än.

Morgan vill inte göra barnen glada, han vill göra sig själv glad i första hand verkar det som. En bekräftelsejunkie. Fast det kanske alla skådespelare är?
Citera
2016-01-02, 21:12
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Sådant glöms snabbt.
Så är det inte nej. Börje Ahlstedt har en 50-årig karriär som skådis bakom sig men för många är han ändå bara "den där gubben som bråkade i Stjärnorna på Slottet" efter hans katastrofala insats i den första säsongen av programmet för ca 10 år sedan.
Citera
2016-01-02, 21:14
Medlem
Love-Diana-de-Nices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Det finns ju en Monthy Python sketch där de tävlar i vem som har hast värst barndom Morgan skulle kanske kunna vinna till och med där.

Jag vill inte vara taskig mr. Chanse, men det som hände Morgan är på riktigt. Allt på TV är inte fejk.

Nån var ju tvungen att upplysa dig om det.
Citera
2016-01-02, 21:14
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Så är det inte nej. Börje Ahlstedt har en 50-årig karriär som skådis bakom sig men för många är han ändå bara "den där gubben som bråkade i Stjärnorna på Slottet" efter hans katastrofala insats i den första säsongen av programmet för ca 10 år sedan.

För dig kanske, men inte hatar 98 % av Sveriges befolkning honom som du skrev om beträffande Claire.
Citera
2016-01-02, 21:18
Medlem
freeriderXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Love-Diana-de-Nice
Jag vill inte vara taskig mr. Chanse, men det som hände Morgan är på riktigt. Allt på TV är inte fejk.

Nån var ju tvungen att upplysa dig om det

Jag tycker synd om Morgan och hans tragiska uppväxt men jag tycker samtidigt att man måste kunna skämta om allvarliga saker för att komma över det hela så gott de går. Monty Python sketchen är inte cynisk den skrattar åt hemskheter och ger tröst snarare än skapar sorg eller irritation.

Tittade du ens på länken?

Här är den igen
Senast redigerad av freeriderXII 2016-01-02 kl. 21:22.
Citera
2016-01-02, 21:20
Medlem
Uncle Dukes avatar
Jag tycker det är ett bra koncept att bara ha skådespelare som medverkande. De är automatiskt lite roligare att titta på än andra människor. Amanda Ooms är ju för snygg alltså. Kvällstidningarna tycks ha överdrivit Claire Wikholms mobbing av Morgan Alling något, hon var ju inte värre än vilken halvsenil och halvpackad släkting vid julbordet som helst. Tycker inte om Morgan, men han växte lite i mina ögon efter detta avsnitt. Han har en tuffare bakgrund än de flesta andra svårmodiga kulturmänniskor, men har ändå ansträngt sig för att bli en outhärdligt svennig liten fjant utåt sett. Han har också en närmast narcissistisk självbild vilket motsägelsefullt gör att han känns lite mer reko. Man får väl säga att han ändå har täckning för den, även om jag personligen inte gillar honom, eftersom han (enligt egen utsago) bara stött på framgång efter framgång Han och Claire har mer gemensamt än någon av dem vill erkänna, de hade nästan kunnat vara mor och son. En lustig tanke.
Citera
2016-01-02, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Jag tycker synd om Morgan och hans tragiska uppväxt men jag tycker samtidigt att man måste kunna skämta om allvarliga saker för att komma över det hela så gott de går. Monty Python sketchen är inte cynisk den skrattar åt hemskheter och ger tröst snarare än skapar sorg eller irritation.

Tittade du ens på länken?

Här är den igen

Då missuppfattade jag dig och ber om ursäkt.
Citera
2016-01-02, 21:27
Medlem
Esposito1887s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indianen70
Alltså..........ja Claire Wikholm är inte bra men är allt Morgan Alling berättar sant? Åkte privatplan hit å dit med champagne i näven, uppträder för 30 000 personer, att han varit så efterfrågad som han påstår. Tillåt mig att tvivla......

Tvivlar inte en sekund på det. Tippen var enormt stort och minns själv att man tyckte att Morgan & Lasse var de coolaste som fanns. En våt dröm att äga en likadan orange keps.

Glöm inte att detta var innan internets stora genombrott och när barnprogram inte snurrade dygnet runt. De lär absolut varit med och dragit 30 000 pers i samband med festivaler och andra evenemang. Chartrat plan för att lösa logistiken är väl inte heller så extremt. Det åker väl de flesta hockeylag varje vecka.

Tycker också att CW gjorde bort sig totalt. Kan tänkta mig att många i tv-sofforna med trassliga barndomar gick i taket när hon målade upp det som "spännande".
Citera
2016-01-02, 21:28
Medlem
Bacchus94s avatar
Modigt gjort av Wikholm att säga sanningen om fjanten Morgan.
Citera
2016-01-02, 21:36
Medlem
Yavvays avatar
Sjukt bra. Inget trevlighets-filter för en gångs skull. Inte ofta man ser.
Citera
2016-01-02, 21:37
Medlem
Ser fram emot Sauks dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in