2022-06-16, 20:50
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Inte riktigt.
Vi lever inte i stammar längre utan har kommit på att kärnfamiljen är den bästa prediktorn för att bygga bra och starka samhällen. I kombination med demokrati före dominanshierarkier.

Har kollat tillräckligt för att säga att jag inte har fel om begreppet ”stam”.

Dags att hosta upp din syn på stam-begreppet.

Och eftersom du ifrågasatte mig förutsätter jag att du hänvisar till en källa som en god gest inte minst. En svensk källa eftersom som jag uttalade nordiska förhållanden.
Citera
2022-06-17, 11:37
Medlem
Kan dra en parallell med svarta kvinnor och svarta män USA.

Männen vill där att kvinnorna ska känna sig hotade med att svarta män har relationer med vita kvinnor.

Men kvinnorna känner sig inte det minsta hotade ,den vanligaste reaktionen är att de tackar vita kvinnor för att tagit en svart man eftersom det har räddat livet på en svart kvinna.

https://www.youtube.com/channel/UCsv...PlPDEWcTijKfsN

"Facts. When I see BM (black man) with other races I feel very safe. I think God because they really out here doing the lords work 🙏🏾. Please take them. Becky’s, Maria’s and Ling-Lings you are doing Black Women a great service. Thank you so much"

"I wish they would go. As soon as they leave the community, watch how fast property value increases and quality of life improves- because they’ll be taking the crime to another community. Watch how fast developers come in and build, and how many Black women will no longer have to live in food deserts because our purchasing power has already been noted. These dudes should’ve been left"

"I would like to take this moment to thank Becky(vit kvinna), Maria(hispanic) and Ling Ling(Asiatisk) for their sacrifice and service...saving the lives of BW everywhere! If I could, I would give them a medal of honor."

Män siter inte i någon power-postion vad gäller relationer, kvinnor är mestadels glada att slippa ha relationer med män.

Detta är samma sak med ideen att sexrobotar skulle konkurrera ut kvinnor , det kommer inte hända. Kvinnorna är bara glada att de slipper en man som gör närmanden och istället håller på med en sexrobot.

Många män är hänvisade till att betala på Only Fans , (ungefär 50 miljoner män) och liknande om de ska ha kontakt med en kvinna ,har de inga pengar så blir de utan några som helst relationer.

Det här förstör mäns självförtroende något enormt och t.ex svarta män kommer få problem , eftersom de är så lite omtyckta av sina kvinnor.

Vänstern t.ex kommer inte fatta detta och skylla på rasism. Detta gör att vi inte kan göra något åt svarta mäns situation utan den kommer stadigt försämras.

De lösning Cynthia G förespråkar är att svarta kvinnor inte föder så många män.

https://www.youtube.com/channel/UC5k...POedtuNu9quazU
Senast redigerad av Prepper 2022-06-17 kl. 11:39.
Citera
2022-06-17, 12:52
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Bra. Svärdet är en scramasax, ett eneggat svärd. Vanlig under Vendeltiden.

Hjälmen är mycket yngre. Från mitten av svensk medeltid, sent 1200-tal/tidigt 1300–tal. Just denna hjälm anses ha burits av Tyrgils Knutson, drots och marsk, död 1306.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Tyrgils_Knutsson

Så där har du förklaringen till mitt användarnamn.
Hygglig gissning, skulle jag säga.
Tiden före Vendeltiden var en tid av folkvandringar och de bosatte sig spritt när de bosatte sig i landet och bildade stammar, ofta baserade på klaner/familj, som blev till byar, som blev till samhällen.

Känns det ologiskt?
Citera
2022-06-17, 12:54
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Har kollat tillräckligt för att säga att jag inte har fel om begreppet ”stam”.

Dags att hosta upp din syn på stam-begreppet.

Och eftersom du ifrågasatte mig förutsätter jag att du hänvisar till en källa som en god gest inte minst. En svensk källa eftersom som jag uttalade nordiska förhållanden.
Det finns ganska utförliga (fler än sex) definitioner redan i SAOB, men för att få en hel bild måste vi titta i historieböcker.

Känns det ologiskt, är det troligen bara semantiskt.
Citera
2022-06-17, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Tycker snarare denna lilla citerade snutt av en text avslöjar ett "bekymmer" för män mer än kvinnor.

Vad skulle det göra med män om de istället för att sociliseras med levande kvinnr erbjuds kvinnor i plast att få utlopp för sitt i artikeln antagna behov av att förnedra kivnnor?

Ni brukar klaga på mansförakt..här har ni det ju milt sagt serverat.

"men have claimed sex robots are the perfect solution to their apparent inability to stop raping and abusing women, as well as their inability to socialize with women as though they are actual human beings."
Fast det där har ju inte män sagt, det är ju hon som säger det. Du har en otrolig förmåga att snubbla när du tänker, varje inlägg du gör har såna dumma felaktigheter.
Citera
2022-06-18, 10:37
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Förutom att du precis bekräftade att det är exakt vad du har.
Du hänvisar till och med till forskning, fast helt utan länkar eller referenser så klart.

Det finns inga belägg för påståendet.
Jag såg ett program för ett antal år sen. Minns inte vad det hette. Men du vet mycket väl att det finns forskning i ämnet så sluta larva dig.
Citera
2022-06-18, 10:42
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Det finns forskning som visar att om män hade haft så mycket sex med flickor/kvinnor (inom respektive åldersgrupp såklart) som de bara orkade med så skulle det inte ens finnas porr.

Porr är svaret när den ena vill mer.

En docka är skitbra om det funkar.

Män har sex med dockan. Kvinnor slipper sex.

Win-win.
Män och kvinnors sexualitet skiljer sig åt. En man vill ha sex en stund på morgonen, lunch och kväll. Medans som kvinna föredrar man 3 ggr på raken.

Men visst, om dockan hjälper så varför inte.
Citera
2022-06-18, 23:47
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Jag såg ett program för ett antal år sen. Minns inte vad det hette. Men du vet mycket väl att det finns forskning i ämnet så sluta larva dig.
Har du sett ett program för ett antal år sen och tycker nu att jag ska acceptera det som bevis för något?
Har du ramlat och slagit dig?

Fram med forskningen, annars finns den inte.
Citera
2022-06-19, 10:42
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Har du sett ett program för ett antal år sen och tycker nu att jag ska acceptera det som bevis för något?
Har du ramlat och slagit dig?

Fram med forskningen, annars finns den inte.
Du har missat alla diskussioner om porrens vara eller inte vara och aldrig läst eller hört att man forskat i ämnet? Låter mer som du ramlat och slagit dig som lyckats missa allt det.
Jag minns inte vad programmet hette så nej, jag kan inte googla fram det. Men är du intresserad så är det bara att söka lite själv - finns rätt mycket i ämnet.
Citera
2022-06-19, 18:09
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Du har missat alla diskussioner om porrens vara eller inte vara och aldrig läst eller hört att man forskat i ämnet? Låter mer som du ramlat och slagit dig som lyckats missa allt det.
Jag minns inte vad programmet hette så nej, jag kan inte googla fram det. Men är du intresserad så är det bara att söka lite själv - finns rätt mycket i ämnet.
Så, nu ska jag leta efter för ditt påstående och det har nån form av anknytning till diskussionen om porr?

Du verkar helt tappad bakom en vagn.
Vad är det du försöker säga, vad är påståendet?
Vilka är dina belägg och argument.

Kom nu inte dragandes med något du sett för ett obestämt antal år sen, för det stödjer inte ditt påstående alls förrän du är helt på det klara med vem som säger vad.

Jag har troligen både haft och fört fler diskussioner om porr än du ens kan tänka dig, och de är många.

Har du inga argument eller belägg, föreslår jag att du läser på lite innan du yttrar dig.
Citera
2022-06-20, 00:04
Medlem
Oavsett vad man har för åsikter om sexdocker så är följande helt säkert:
1. Om inte dagens samhälle slutar utvecklas (går tillbaka eller går under) så kommer dessa robotar att utvecklas vidare och bli allt mer realistiska
2. Många (främst män) kommer att använda dem och acceptansen kommer antingen att öka eller så sker det i lönndom liksom användandet av prostituerade idag.
3. Det kommer att leda till reaktioner från de som mister någonting - särskilt de som mister makt

Själv kommer jag garanterat att äga en när de blir bra nog och min fru har redan sagt att hon inte skulle vara svartsjuk (tror hon) då vi har olika lust och hon ser det som ett föremål och ett hjälpmedel. Det hon och andra inte inser är hur människolika dessa robotar kommer att vara inom 10-20 år inte bara uteseendemässigt, utan lukt, temperatur, beteende (som man kan välja och ändra efter behag).

Som i "äkta människor" följer olika opinionsyttringar och moraliska frågeställningar - men jag som själv, som tänder på saker som 95% av alla kvinnor ser som sexistiskt (bimbofication bla) kommer att trivas.
Citera
2022-06-20, 00:23
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JarvisA
Oavsett vad man har för åsikter om sexdocker så är följande helt säkert:
1. Om inte dagens samhälle slutar utvecklas (går tillbaka eller går under) så kommer dessa robotar att utvecklas vidare och bli allt mer realistiska
2. Många (främst män) kommer att använda dem och acceptansen kommer antingen att öka eller så sker det i lönndom liksom användandet av prostituerade idag.
3. Det kommer att leda till reaktioner från de som mister någonting - särskilt de som mister makt

Själv kommer jag garanterat att äga en när de blir bra nog och min fru har redan sagt att hon inte skulle vara svartsjuk (tror hon) då vi har olika lust och hon ser det som ett föremål och ett hjälpmedel. Det hon och andra inte inser är hur människolika dessa robotar kommer att vara inom 10-20 år inte bara uteseendemässigt, utan lukt, temperatur, beteende (som man kan välja och ändra efter behag).

Som i "äkta människor" följer olika opinionsyttringar och moraliska frågeställningar - men jag som själv, som tänder på saker som 95% av alla kvinnor ser som sexistiskt (bimbofication bla) kommer att trivas.
Jag förstår inte varför de skulle vara mer svartsjuka på den än vi är på deras dildos och andra leksaker.

Och inte en enda kvinnas kropp är såld och förlorad vid användandet av dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in