2022-06-16, 15:46
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nycticorax
Helt klart är det så att kvinnor är programmerade att tycka mer om riktig sex med män, såpass att väldigt många inte ägnar sig åt "self-pleasure" med eller utan hjälpmedel. Det är helt enkelt fler sinnen hos kvinnas som triggas och fler boxar checkas, vid riktig sex.

Eh va? Sexleksaksindustrin drivs till 90% runt av kvinnligt köpande, köper någon sexhjälpmedel är 9 av 10 kvinnor. Det går ca 10000 dildos per sexrobot? Så hur tänkte du nu.
Citera
2022-06-16, 16:10
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nycticorax
Helt klart är det så att kvinnor är programmerade att tycka mer om riktig sex med män, såpass att väldigt många inte ägnar sig åt "self-pleasure" med eller utan hjälpmedel. Det är helt enkelt fler sinnen hos kvinnas som triggas och fler boxar checkas, vid riktig sex.
Alltså jag tror väl snarare det är så att kvinnor föredrar vibratorer/dildos framför sexdockor eftersom det är behändigare med en dildo än en docka i sängen som dessutom ger ett rätt obehagligt intryck i sammanhanget. Män kanske har lättare att bortse från döda stirrande ögon.
Citera
2022-06-16, 16:13
Medlem
Buffymyloves avatar
Dessutom så verkar de flesta kvinnor, enligt min erfarenhet föredra dildos med vibration eller renodlade satisfyers fram "stumma dildos" då kvinnor behöver klitorisstimulans för att få orgasm, med andra ord så är det viktigare att en sexleksak är mekaniskt stimulerande än visuellt för kvinnor.
Citera
2022-06-16, 16:34
Moderator
Fear2bes avatar
En riktig kvinna behöver inte vara orolig över robotar. Behöver en feminist vara orolig över robotar? - Nej, feminister vill man inte ha med att göra oavsett om det finns robotar eller inte.
Citera
2022-06-16, 16:42
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Inte riktigt.
Vi lever inte i stammar längre utan har kommit på att kärnfamiljen är den bästa prediktorn för att bygga bra och starka samhällen. I kombination med demokrati före dominanshierarkier.
I stammar lever vi. Så vitt jag vet begreppet stam. Och det jag menar med stam är det som nämns i Nordiskt sammanhang. Inte Afrikanska stammar. Svenskar, norrmän eller danskar. Stam är väl närmast ett begrepp lika med nationalitet innan invandring från 60-talet började. I alla fall vad gäller Norden, kanske hela Europa.

Kärnfamiljen har funnits mycket länge.

Eller vad menar du, att stammens män betäckte stammens kvinnor hursomhelst som katter och hundar?

Det är självklart att kärnfamiljen är den minsta byggstenen som håller ihop en stam på aggregerad nivå. Alla hänger ihop med familjeband. Sedan finns släkt och andra grupperingar mellan kärnfamilj och hela stam.

Stam/nationalitet har inget motsatsförhållande med kärnfamilj. De hör ihop.
Citera
2022-06-16, 16:47
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Alltså jag tror väl snarare det är så att kvinnor föredrar vibratorer/dildos framför sexdockor eftersom det är behändigare med en dildo än en docka i sängen som dessutom ger ett rätt obehagligt intryck i sammanhanget. Män kanske har lättare att bortse från döda stirrande ögon.
Detta fick mig att tänka på det grabbiga råa skämtet om en kvinna som ger sig hän i sexakten:

Ligg still kvinna! Är det du eller jag som knullar?

Så en docka med döda ögon är precis vad som önskas. Kanske. Eller inte.
Citera
2022-06-16, 16:51
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
I stammar lever vi. Så vitt jag vet begreppet stam. Och det jag menar med stam är det som nämns i Nordiskt sammanhang. Inte Afrikanska stammar. Svenskar, norrmän eller danskar. Stam är väl närmast ett begrepp lika med nationalitet innan invandring från 60-talet började. I alla fall vad gäller Norden, kanske hela Europa.

Kärnfamiljen har funnits mycket länge.

Eller vad menar du, att stammens män betäckte stammens kvinnor hursomhelst som katter och hundar?

Det är självklart att kärnfamiljen är den minsta byggstenen som håller ihop en stam på aggregerad nivå. Alla hänger ihop med familjeband. Sedan finns släkt och andra grupperingar mellan kärnfamilj och hela stam.

Stam/nationalitet har inget motsatsförhållande med kärnfamilj. De hör ihop.
Med tanke på din avatar borde du både kunna och veta om vår historia bättre än du visar prov på här.
Du får dessutom försöka tolka det jag skriver som det är tänkt, inte utgå ifrån vad du tror eller vill läsa in i det.
Backa tusen år. Backa femtonhundra år. Innan vi kristnades och vigdes "inför gud och denna församling".
Citera
2022-06-16, 16:56
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Med tanke på din avatar borde du både kunna och veta om vår historia bättre än du visar prov på här.
Du får dessutom försöka tolka det jag skriver som det är tänkt, inte utgå ifrån vad du tror eller vill läsa in i det.
Backa tusen år. Backa femtonhundra år. Innan vi kristnades och vigdes "inför gud och denna församling".
Det var det jag försökte. Jag får kolla upp och återkomma!

Vet du vad min avatar visar? Bara av ren nyfikenhet. Ingen kluringfråga, bara vad bilderna visar?
Citera
2022-06-16, 17:13
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:

Vet du vad min avatar visar? Bara av ren nyfikenhet. Ingen kluringfråga, bara vad bilderna visar?
Jag kan inte placera dem i tid, men en hjälm och ett svärd ser man ju.
Vendeltid?
Citera
2022-06-16, 17:31
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Jag kan inte placera dem i tid, men en hjälm och ett svärd ser man ju.
Vendeltid?
Bra. Svärdet är en scramasax, ett eneggat svärd. Vanlig under Vendeltiden.

Hjälmen är mycket yngre. Från mitten av svensk medeltid, sent 1200-tal/tidigt 1300–tal. Just denna hjälm anses ha burits av Tyrgils Knutson, drots och marsk, död 1306.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Tyrgils_Knutsson

Så där har du förklaringen till mitt användarnamn.
Citera
2022-06-16, 18:04
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Har kollat tillräckligt för att säga att jag inte har fel om begreppet ”stam”.

Dags att hosta upp din syn stam-begreppet.

Och eftersom du ifrågasatte mig förutsätter jag att du hänvisar till en källa som en god gest inte minst. En svensk källa eftersom som jag uttalade nordiska förhållanden.
Citera
2022-06-16, 19:58
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove

De män som väljer robotar kommer kvinnorna ändå inte vilja ha, med dagens teknik. Men visst, om de är lika bra som "Six" i Battlestar Galatica, dvs klarar Turing-testet så hade man nog sett svarta moln över de flesta kvinnor. Feminismen hade dött på momangen och kvinnor hade genast blivit lättare att ha att göra med.

För kvinnor är det mer komplext. De vill känna en känslomässig connection med en man, som en docka aldrig kan ge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in