Citat:
Ursprungligen postat av
Bingo1789
Något som varken påverkar säkerhet eller kvalitet och kan lappas ihop tillfälligt för att inte stanna produktionen. Dammsugarslang som läcker?
Du lappar ju inte ihop ett trycksatt rör eller en servo som är glapp.
Något konkret exempel kan jag inte ge dig, då vi aldrig behövt göra detta på min avdelning eller andra avdelningar jag varit på.
Du verkar ju vara insatt och väldigt sugen på få slut på de dystopiska framtidsscenarier som målas upp.
Att en fabriks om ska producera lagas med tejp fattar ju alla att det är ett absurt påstående och inte kan vara sant.
Men att det inte ska gå ta in besökare för att det är en byggarbetsplats eller att produktionen är igång är också ett befängt påstående. Självklart går detta att ordna på ett säkert sätt och att inte göra det skapar, med all rätt, massor av frågor och en känsla av att något döljs.
Kan du förklara hur Northvolt ska kunna vara en bra verksamhet efter Chapter 11. Hur många celler per vecka behöver produceras för att nå ett nollresultat och hur mycket material för katoder får ni köpa in. Med Chaper 11 så slipper ni väl avskrivningar, men kvar finns alla köpande kostnader ändå.