Citat:
Ursprungligen postat av
Hor-Ulla
Lyssnade nyss på Historiepodden och då ett avsnitt som handlade om stålverk 80. Hade jag börjat lyssna halvvägs in i programmet och missat att det var Stålverk 80 man pratade om hade jag trott att det hade varit NV och H2 green steel man pratade om.
Framförallt var det dessa 4 punkter som stämde in på pricken:
* Man säljer en produkt innan man ens har en färdig fabrik
* En kommun som skriker om bostadsbrist.
* Ett överutbud på marknaden av produkten.
* offentliga medel som satsas.
Om han nu är investeringschef på SDG Impact Japan så förstår jag inte vad han väntar på? Blir NV lika stora som IKEA och Volvo måste det ju vara världen läge för dom att gå in och köpa på sig en rejäl aktiepost?
Sluta sprida lögner nu. Det finns gott om kritik att rikta mot Northvolt utan att behöva hitta på. Are you Magnus Henrekson in disguise?
1. Hur kan du få det till något dåligt att på förhand säkra försäljningsvolymer?
2. NVs problem beror på allt annat än kommunens bostadsbrist. Detta kan rimligen byggas bort över ett antal år.
3. Det får vi väl se. Kundkontrakten du hatar så mycket är väl ett bevis på motsatsen.
4. Vafan pratar du om? Offentliga medel, det som precis alla bolag får, är en FÖRSVINNANDE liten del av totala insatsen som kommer från globala institutioner och banker. Vad är felet med det?