Citat:
Ursprungligen postat av
TotalWar
Man kan väl säga att VD:ns aktieförsäljning bidrar till att det inte skjuts till nya medel från externa aktörer. Man får alltså inte tillgång till krediter eller bidrag som man annars förmodlingen skulle ha fått. Så det leder ju i slutändan till samma sak d.v.s mindre pengar i kassan för företaget.
Det var just min poäng med min första mening. Men allvarligt, om han inte sålt aktier, allt annat lika - tror du det stått aktieägare på kö villiga att pumpa in nya pengar? Skattepengar kan säkert tillföras, men det görs av folk som inte behöver känna förtroende för nån.
Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
Är det off topic att fråga sig varför etanol-satsningen misslyckades? Vi hade sluppit detta elbilshelvete och batterihelvete.
FY FAN
För att det var en bluff som inte funkade. Skattefinansierad bluff. Låter det bekant?
Citat:
Ursprungligen postat av
orrtupp
När jag ser snyftreportagen om utländska anställda som riskerar att förlora sina jobb blir det tydligt att de inte flyttade till Sverige för att de ville jobba på Northvolt.
De sökte jobb på Northvolt för att få komma till Sverige och det kan ju vara en delförklaring till fiaskot.
Skrämmande insikt. Det kommer bli många nya språk i åldringsvården i Skellefteå snart... Hoppas åldringarna lär sig snabbt.