2024-10-08, 21:17
Medlem
Tjackmosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Ja men de aktierna sålde han ju inte till bolaget utan till en extern köpare, det kostade inte Nortvolt något.
Samma sak med Enron, det kostade inte företaget något att de högsta cheferna sålde av aktier för belopp i samma storleksordning något år innan allt kollapsade. Bara tråkigt för köparna av aktierna. Så vad var problemet där egentligen? Varför fick inte cheferna behålla sina pengar, och varför hamnade de dessutom i fängelse?
Citera
2024-10-08, 21:17
Medlem
Hoppas verkligen skräpföretaget går i konkurs.
Citera
2024-10-08, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp

Du däremot har visat att du inte alls hade djupa kunskaper om industrietableringar som du skröt om eller att du öht har någon analysförmåga, du står naken, lerig och nerkissad och försöker snyftande trotsigt förklara att allt är toppen. Sorry men nu vet vi att dina åsikter inte är vatten värda.

Det märkliga är att de som styrde och ställde inte lyssnade på dig och därefter omedelbart ändrade sina planer. Hur kan det komma sig att de helt glömde att fråga dig först?
Glömde du att ge dem mob.nr. eller vad hände? 😁
Citera
2024-10-08, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Har du verkligen oljeeldad värmepanna fortfarande? Det slutade man väl med på 70-talet...

OnT. Hur säkert är det att Skatteverket sätter Northvolt i KK om de inte får betalt på utsatt dag? Kanske får de order från "högre makt" att ge Norhvolt lite respit?

Oljepanna är överlägset! Äkta energi och inget som är helt beroende av dyr intermittent Hobbyel. Blir det kallt har man verkligen resurser att ta till!
Citera
2024-10-08, 21:30
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blanks
Harald Mix&CO skrattar redan hela vägen till banken, ni som kan använda ratsit och liknande sidor kan se att man har stoppat undan 12miljader av bidragspengarna i ett bolag som inte har någon koppling till Nortvolt och kan inte tas vid eventuell konkurs.
Låter snurrigt. Vems pengar har förts över av vem menar du?
Citera
2024-10-08, 21:32
Medlem
Tervulls avatar
Läste att man investerar våra pensionspengar i Northvolt. Vi borde störta svenska staten.

https://www.dagensps.se/privatekonom...jarder-i-fara/
Senast redigerad av Tervull 2024-10-08 kl. 22:03.
Citera
2024-10-08, 21:38
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackmoster
Samma sak med Enron, det kostade inte företaget något att de högsta cheferna sålde av aktier för belopp i samma storleksordning något år innan allt kollapsade. Bara tråkigt för köparna av aktierna. Så vad var problemet där egentligen? Varför fick inte cheferna behålla sina pengar, och varför hamnade de dessutom i fängelse?

Bra poäng! Northvolts ledning ska stå på tårna nu om de inte ska krypa in!
Citera
2024-10-08, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Läste att man investerar våra pensionspengar i Northvolt. Vi borde störta svenska staten. Artikel än är från 2023.

https://www.dagensps.se/privatekonom...jarder-i-fara/

Så du menar att mina pensionspengar som jag har placerat i sydamerikanska aktiefonder plötsligt har placerats i NV? Det vore helt förskräckligt då jag uteslutande har placerat mina pensionspengar just för investeringar i Sydamerika.
Citera
2024-10-08, 21:45
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Jag är förmodligen en betydligt större hycklare än vad du är och det i de flesta sammanhang. Jag vågar dock erkänna det till skillnad från de flesta andra moralisk svagare individerna.

Nå, hur mycket hycklare är du så kan vi bordlägga den detaljen en gång för alla?

Jag har inte påstått annat än att jag köper vad fasiken jag vill, även bensin och diesel och en mängd andra miljöförstörande produkter. Varför skulle jag strunta i den så fina, gröna omställningen och sedan inte köpa vad jag vill, i produktväg. Skillnaden är att jag absolut INTE hycklare om detta. Seså - åk nu och ladda din EL-bil, baserat på Northvolts batterier, som ju är såååå miljövänliga... Patetiskt!
Citera
2024-10-08, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Jag har inte påstått annat än att jag köper vad fasiken jag vill, även bensin och diesel och en mängd andra miljöförstörande produkter. Varför skulle jag strunta i den så fina, gröna omställningen och sedan inte köpa vad jag vill, i produktväg. Skillnaden är att jag absolut INTE hycklare om detta. Seså - åk nu och ladda din EL-bil, baserat på Northvolts batterier, som ju är såååå miljövänliga... Patetiskt!

Nåja, jag lär nog bli den siste att köpa en elbil. Det kan jag lova dig. 😁
Citera
2024-10-08, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackmoster

Mja, Enron var ett börsnoterat företag och dessutom börsnoterat i USA. Det är en väsentlig skillnad på att vara börsnoterat eller onoterat. Tillkommer skillnaden mellan Sverige och USA. När du får nästa investeringsprospekt i brevlådan så läs det finstilta om i vilka regioner prospektet gäller. Det kan rent av vara förbjudet med prospektet i Nordamerika.
Citera
2024-10-08, 22:04
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Så du menar att mina pensionspengar som jag har placerat i sydamerikanska aktiefonder plötsligt har placerats i NV? Det vore helt förskräckligt då jag uteslutande har placerat mina pensionspengar just för investeringar i Sydamerika.

Jag menar ingenting. Läs artikeln!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in