Citat:
Ursprungligen postat av
Hexen666
Jag har tyvärr helt och hållet gett upp hoppet om att svensk politik kommer återgå till något som kan kallas normalt. Det är uppenbart att man kommer köra skiten i botten.
Rötan sitter så djupt i alla instanser, från högsta toppolitiker till lägsta arbetare. Alla partier i Sverige, även SD, sitter fast i en vanföreställning om klimatet. Även KD och M slänger sig med fraser som "grön omställning" och "rädda klimatet". Jag blir inte klok! Det är utan att överdriva en sorts
dissociativ störning dessa människor har och INGEN i riksdagen, förutom Elsa Widding, vågar sätta sig emot det ideologiska vansinnet. Fast nu har även Elsa kastat in handduken för hon verkar förstått att det är lönlöst.
Lika illa är det givetvis på lägre nivåer ute i samhället, med alla hjärndöda får som också tror på den absurda ideén om att "rädda klimatet". Hela Europa plöjer ned gigantiska belopp i en bluff. Vi blir fattigare samtidigt som vi förstör vår energiförsörjning och INGET tyder på tillnyktring.
Man kan inte göra annat än att skratta och försöka se om sitt eget hus så gott det går. För det här kommer inte sluta väl.
Politiker förstår inte skillnaden mellan vision och mål och framför allt inte skillnaden mellan mål och verklighet. När man sedan läser galningarna på Aftonbladets Ledarsida om att Ebba Busch skulle vara »skadeglad« över Northvolts öde, men att den »gröna omställningen« oförtrutet går vidare inom övriga EU.
Ja tala om att »den gröna omställningen« blivit en helig religion som inte kan ifrågasättas. Verkligheten är ju den att Northvolt inte lyckats med något. När S sedan anser att regeringen bör ge riktade insatser både till Northvolt och Skellefteå kommun som inser man att hoppet är ute. S menar alltså att man ska kompensera felsatsningar som dessutom i sig själva varit kapitaldopade.
Citat:
Ursprungligen postat av
roddarn
Näe, men Harald Mix har ju fullt förtroende för Batterijesus.
https://www.affarsvarlden.se/artikel...hvolts-ledning
Fast det är ju alltid så att det är 1 eller 0 när det gäller förtroende, inget mitt emellan.