2022-02-19, 12:45
  #661
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mortuum
Om man följer Kalmarvägen, riksväg 25 sedan avfart Vikensved norrut så finns en stor byggnad och några mindre, om du kollar på googlemaps exempelvis eller eniro har bättre bilder. Står inget om man söker efter det, inga träffar på företag kan vara något av intresse för UE?

Läser man google så fanns Telub i växjö för att slutligen bli ägt av SAAB.

Skyddsobj, bäst och inte undersöka
Citera
2022-02-28, 14:21
  #662
Medlem
mortuums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hampthy
Skyddsobj, bäst och inte undersöka
Ok
Citera
2022-03-05, 15:19
  #663
Medlem
Känns som det är aktivt där nu...
Citera
2022-10-04, 13:44
  #664
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hurricanestorm
Känns som det är aktivt där nu...

Har varit det hela tiden

Inget annat nytt i området?
Citera
2022-10-20, 23:39
  #665
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jojjesthlm
Hmm du menar andra sidan växjösjön? E allt de nedlaggt eller?


Ja iallafall sist jag tog en promenad i det området. Har du varit här nyligen och rekat?
Citera
2022-12-14, 15:47
  #666
Medlem
Knalldöd tråd.
Händer inget i Växjö?

Har några sköna objekt på G. Mer eller mindre avancerade.

1. Christina Nilssons mausuleum på Tegnerkyrkogården.

2. Hela tunnlen från Biskopsgölen till Håkan sjögrens väg.

3. Vårdskolan via kulvertar till Parkeringshusets källare på Clv.

4. Legenden om tunnel mellan Katedral och Teknikum.

5. Tågtunnel under kampabron. Ska finnas ett mindre utrymme där för oklart syfte.
Möjligen förgreningar för el vatten värme osv
Vet att brandband går under bron.

6. Staglaberget. Påstås vara helt vattenfyllt men det verkar inte stämma.

7. Skjutbanan under smålands museum.
Ingång 1 är igenmurad. Sågs fram till nuligen från stationen. Går att nå från clv enligt rykten. Går garanterat att nå från museets källare.

8. Gården på ön i Södra bergundasjön.
På en sv öarna finns det en gård. Runt ön är det dock väldigt tät växtlighet. Vet i fan hur folk kommer opp på ön om någon varit där.

9.

Någon som har koll på mina uppräknade ställen
Citera
2022-12-14, 16:53
  #667
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrtalladegalang

6. Staglaberget. Påstås vara helt vattenfyllt men det verkar inte stämma.

Någon som har koll på mina uppräknade ställen

MFC Syd är nog inte vattenfyllt
Citera
2022-12-19, 09:35
  #668
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hampthy
MFC Syd är nog inte vattenfyllt
Hallå hampthy Är den inte ganska bra plomberad?
Citera
2022-12-23, 13:42
  #669
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyUE
Hallå hampthy Är den inte ganska bra plomberad?

Ingen blekaste aning, den har varit öppen ett flertal gånger
Citera
2022-12-26, 16:31
  #670
Medlem
Staglaberget är varken vattenfyllt eller plomberat.
Jag var där nere i ett par timmar, i början utav sommaren 2022.
Kan ev lägga upp lite bilder inifrån som jag tog då.


Besöket gjordes med tillstånd såklart.
Citera
2022-12-26, 19:26
  #671
Medlem
Staglaberget är inte bara plomberat.
Det är 2 meter betong och cykelföråd över ingången.
Men det finns den gamla lilla ingpngen på berget dock svårt att ta fram den infarten.
Citera
2022-12-26, 22:01
  #672
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RB04
Staglaberget är varken vattenfyllt eller plomberat.
Jag var där nere i ett par timmar, i början utav sommaren 2022.
Kan ev lägga upp lite bilder inifrån som jag tog då.


Besöket gjordes med tillstånd såklart.

Du får gärna lägga upp dina bilder därifrån ditt besök.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in