Om man följer Kalmarvägen, riksväg 25 sedan avfart Vikensved norrut så finns en stor byggnad och några mindre, om du kollar på googlemaps exempelvis eller eniro har bättre bilder. Står inget om man söker efter det, inga träffar på företag kan vara något av intresse för UE?
Läser man google så fanns Telub i växjö för att slutligen bli ägt av SAAB.
Har några sköna objekt på G. Mer eller mindre avancerade.
1. Christina Nilssons mausuleum på Tegnerkyrkogården.
2. Hela tunnlen från Biskopsgölen till Håkan sjögrens väg.
3. Vårdskolan via kulvertar till Parkeringshusets källare på Clv.
4. Legenden om tunnel mellan Katedral och Teknikum.
5. Tågtunnel under kampabron. Ska finnas ett mindre utrymme där för oklart syfte.
Möjligen förgreningar för el vatten värme osv
Vet att brandband går under bron.
6. Staglaberget. Påstås vara helt vattenfyllt men det verkar inte stämma.
7. Skjutbanan under smålands museum.
Ingång 1 är igenmurad. Sågs fram till nuligen från stationen. Går att nå från clv enligt rykten. Går garanterat att nå från museets källare.
8. Gården på ön i Södra bergundasjön.
På en sv öarna finns det en gård. Runt ön är det dock väldigt tät växtlighet. Vet i fan hur folk kommer opp på ön om någon varit där.
Staglaberget är varken vattenfyllt eller plomberat.
Jag var där nere i ett par timmar, i början utav sommaren 2022.
Kan ev lägga upp lite bilder inifrån som jag tog då.
Staglaberget är inte bara plomberat.
Det är 2 meter betong och cykelföråd över ingången.
Men det finns den gamla lilla ingpngen på berget dock svårt att ta fram den infarten.
Staglaberget är varken vattenfyllt eller plomberat.
Jag var där nere i ett par timmar, i början utav sommaren 2022.
Kan ev lägga upp lite bilder inifrån som jag tog då.
Besöket gjordes med tillstånd såklart.
Du får gärna lägga upp dina bilder därifrån ditt besök.