2020-07-13, 16:57
Medlem
Är det någon som varit på öarna i södra bergundasjön. Ska finns en bunker på någon eller några av dem.

Borde varit folk och kollat endel då det finns fritidsbåtar i sjön.

Dött i tråden annars, någon som har kul projekt på G i eller runt Växjö.
??
Citera
2020-07-13, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LågOchLångsam
Den ska enligt uppgift vara en del av tunnlarna kring CLV. Har fått info om den en gång för många år sedan men glömt vilken sträckning den har.

Tror faktiskt man kan nå wallgatan innifrån CLV om man vet hur man skall gå.
Möjligen behövs någon kod eller nyckel men mera är det inte.
Porten och nedfarten är cool men snabbt blir det tråkigt på insidan.

Clv har dock gångar och tunnlar under gångar och tunlarna som skall vara längst ner.

Syns på blueprints, dessa går att nå från bla Wallgatan. Parkeringshuset liksom museet.

Ända vägen till den igenmurade skjutbanan går genom just clv parkeringshus.

Om man tittar från gamla stationshuset kan man ana var det funnits en dörr som nu är igenmurad.
Citera
2020-07-14, 16:23
Medlem
Är väl det berömda röret under österleden.
Var känt under 80talet men föll i glömska med tvspel och internet.
Citera
2020-10-31, 03:42
Medlem
Inget kul på G i Växjö.
Citera
2021-02-07, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KGkoret
Är väl det berömda röret under österleden.
Var känt under 80talet men föll i glömska med tvspel och internet.

Vad för känt rör rör det sig om?
Citera
2021-03-24, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meeku
Vad för känt rör rör det sig om?

Är en övergiven trumma för dagvatten.
Frm till slutet på 80talet gick dagvatten från gamla norr ut i biskopsgölen.

Nu är det ändrat och tar annan väg.
Men röret är kvar. Går från gölen under Österleden, Prebendevägen och slutar på området vedermödan
Citera
2021-04-05, 08:24
Medlem
Hej
Jag undrar om någon vill dela med sig av platser, tex bunkrar, gamla förråd på I11:a gamla område? Sundet, Bokhultet. Lite mer specifikt så att man vet vart man ska leta? PM går bra.
Mvh
Citera
2021-04-06, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adhd4life
Hej
Jag undrar om någon vill dela med sig av platser, tex bunkrar, gamla förråd på I11:a gamla område? Sundet, Bokhultet. Lite mer specifikt så att man vet vart man ska leta? PM går bra.
Mvh

Har du lite info som du är villig att byta så hör av dig!
Citera
2021-05-03, 13:24
Medlem
Jag har hört om att det ska finnas tunnlar under Växjö, vet någon hur man kan ta sig ner?
Citera
2021-09-20, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minja666
Jag har hört om att det ska finnas tunnlar under Växjö, vet någon hur man kan ta sig ner?

En "tunnel" under Österleden finns ju, och sen går det vidare rör därifrån men jag vet inte om de nånsin är tomma på vatten.
Citera
2021-11-18, 15:41
Medlem
Provar att skriva här, hoppas det är giltigt under UE...

När jag va liten hörde jag talas om ett hemligt Telub-projekt som låg i början av Kalmarvägen precis till vänster efter rondellen. Det va något samarbete med Telub och försvaret och klassades som väldigt hemligt. Jag har försökt kolla på maps idag vad som skulle kunna va eventuella avtagsvägar eller om stället är rivet sen många år?

Någon som vet mer?
Citera
2021-12-27, 10:51
Medlem
mortuums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojjesthlm
Provar att skriva här, hoppas det är giltigt under UE...

När jag va liten hörde jag talas om ett hemligt Telub-projekt som låg i början av Kalmarvägen precis till vänster efter rondellen. Det va något samarbete med Telub och försvaret och klassades som väldigt hemligt. Jag har försökt kolla på maps idag vad som skulle kunna va eventuella avtagsvägar eller om stället är rivet sen många år?

Någon som vet mer?

Om man följer Kalmarvägen, riksväg 25 sedan avfart Vikensved norrut så finns en stor byggnad och några mindre, om du kollar på googlemaps exempelvis eller eniro har bättre bilder. Står inget om man söker efter det, inga träffar på företag kan vara något av intresse för UE?

Läser man google så fanns Telub i växjö för att slutligen bli ägt av SAAB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in