Citat:
Ursprungligen postat av LågOchLångsam
Och vart skulle dessa i så fall mynna ut? Det faller på sin egen orimlighet att bygga tunnlar för att frakta jordmassor. Framförallt när detta område 1, ligger nära mycket bra vägar och 2, är gammal sjöbotten vilket innebär att marken består av lera. Lera är det sämsta man kan bygga tunnlar i.
Som sagt är det rykten som jag personligen tvivlar på, men det pratas om att det fraktats massor till rönnemyr, där de användts till att fylla ut myrmarken...
Anledningen till att jag överhuvudtaget ens funderar på dessa ryktens möjliga substans är att det under huset jag bor i uppenbarligen finns en numera blockerad undre källare. Den är jag fast besluten om att hitta, men renoveringar och lägenhetsbyggande har gått före bevarandet av ingången till den.
När det då dyker upp rykten om en utrymmningstunnel till en kyrka och alla kyrkor i området ligger på "fel" ställe så innebär det att om en sådan utrymmningstunnel finns så är det 50% chans att den skulle ansluta till den tunnel som troligen inte finns mellan KLS och Rönnemyr...
Med andra ord, anledningen till att jag funderar på om dessa tunnlar finns är att hitta en alternativ väg till området under min lägenhet... Tror hyresvärden blir grinig om jag börjar hacka mig genom golvet...