2008-05-05, 16:15
Medlem
LågOchLångsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k4r4t3k4n4k4s
Måste vara handhavandefel

Hamnade på samma ställe sist du länkade till mig. Jag måste vara väldigt dålig
Citera
2008-05-05, 20:39
Medlem
k4r4t3k4n4k4ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LågOchLångsam
Hamnade på samma ställe sist du länkade till mig. Jag måste vara väldigt dålig
Vi kan väl återigen sluta oss till att hitta.se:s kartnålsfunktion är käss (funkar i Firefox men inte i IE när jag testar nu).

Det är iaf bara att söka på Ahlstom Power i Växjö och kolla byggnaden under där det står "Aleg." för Alegatan för att hitta rätt.
Citera
2008-05-05, 20:44
Medlem
LågOchLångsams avatar
Citat:
Vi kan väl återigen sluta oss till att hitta.se:s kartnålsfunktion är käss (funkar i Firefox men inte i IE när jag testar nu).

Det är iaf bara att söka på Ahlstom Power i Växjö och kolla byggnaden under där det står "Aleg." för Alegatan för att hitta rätt.

Konstigt. Jag kör Firefox...

Jag vet mycket väl vart det ligger. Får ta mig dit någon dag och kika.
Citera
2008-05-05, 21:24
Medlem
Har inte läst alla trådar ...
Hittade lite ur arkivet ... Något ni utforskat ?

http://www.flashback.org/showthread.php?t=89817
Senast redigerad av Isterbuk 2008-05-05 kl. 21:32.
Citera
2008-05-05, 21:44
Medlem
k4r4t3k4n4k4ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterbuk
Har inte läst alla trådar ...
Hittade lite ur arkivet ... Något ni utforskat ?

http://www.flashback.org/showthread.php?t=89817
Ungefär hälften är BS men är det något speciellt där du är intresserad av?
Citera
2008-05-05, 22:04
Medlem
Citat:
Ungefär hälften är BS men är det något speciellt där du är intresserad av?

Det där sjukhuset det talas om .. finns den ?

" Enda jag känner till är att det finns ett rätt schysst underjordiskt nerlagt sjukhus under golfbanan i Älmhult. "
Citera
2008-05-05, 22:08
Medlem
LågOchLångsams avatar
Citat:
Det där sjukhuset det talas om .. finns den ?

" Enda jag känner till är att det finns ett rätt schysst underjordiskt nerlagt sjukhus under golfbanan i Älmhult. "

Nej. Däremot finns HC Äskya. Huvud Cental för civilförsvaret i Tingsryds och Älmhults kommuner.
Citera
2008-05-05, 22:29
Medlem
Kanske lite OT ... Men har för mig det skulle finnas ett " vilo komplex " utanför värnamo ... typ som piloter från Hagshultsbasen skulle avända ... har sökt lite, vet den ska finnas eller har funnits ..
Citera
2008-05-05, 22:41
Medlem
LågOchLångsams avatar
Citat:
Kanske lite OT ... Men har för mig det skulle finnas ett " vilo komplex " utanför värnamo ... typ som piloter från Hagshultsbasen skulle avända ... har sökt lite, vet den ska finnas eller har funnits ..

Väckelsångs skola skulle användas av piloterna från Uråsa för boende/återhämtning. Men FV insågatt det inte var så smart att ha alla piloter utmed rv 27 (som antogs vara en framryckningsväg för fi) i en ovanjordsanl. Så visst kan det ligga sanning i det du säger. Hoppas givetvis på något åt det fortifikatoriska hållet.
Citera
2008-05-05, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LågOchLångsam
Väckelsångs skola skulle användas av piloterna från Uråsa för boende/återhämtning. Men FV insågatt det inte var så smart att ha alla piloter utmed rv 27 (som antogs vara en framryckningsväg för fi) i en ovanjordsanl. Så visst kan det ligga sanning i det du säger. Hoppas givetvis på något åt det fortifikatoriska hållet.

Ringde en polare som varit där för typ 3 år sedan ... Var typ en "atombunker" jordkällardörr som gick ner i marken ... Väl nere en stor sal med kök och andra rum ...

Han trodde det var vattenfyllt typ nu och nergången fyllt med betong ... så det går nog avskriva ... ursäkta OT ... ska be han visa var det låg ...
Citera
2008-05-06, 16:07
Medlem
LågOchLångsams avatar
Citat:
Ringde en polare som varit där för typ 3 år sedan ... Var typ en "atombunker" jordkällardörr som gick ner i marken ... Väl nere en stor sal med kök och andra rum ...

Han trodde det var vattenfyllt typ nu och nergången fyllt med betong ... så det går nog avskriva ... ursäkta OT ... ska be han visa var det låg ...

Låter som en sk. Flygförar-UPL (UPL=uppehållsplats). En underjordsanläggning där piloter kan vila och förberdea sig för kommande flygpass. (vid längre vila förs flygföraren långt bort från basen). I UPL fanns det i regel ett kök samt viloplatser. UPL låg i regel i närheten av BasC.
Citera
2008-05-08, 15:01
Medlem
Växjö Domkyrka?

Satt med några polare idag och diskuterade hur hög Växjö Domkyrka är (alltså meter upp i luften). Nyfikna som vi är gick vi in och frågade i informationen, INGEN visste svaret på frågan. Gick sedan hem för att googla upp någon siffra, men hittar inte något. Har NÅGON en aning om hur högt upp i skyn den pekar?

Runt 50-60 meter gissar jag på.

(Vet ej om det är rätt tråd, hittade inget passande)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in