2009-11-03, 11:03
Medlem
mrBatemans avatar
Varför funkar inte bilderna på din blogg, Herr LågOchLångsam?
Citera
2009-11-03, 22:06
Medlem
LågOchLångsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrBateman
Varför funkar inte bilderna på din blogg, Herr LågOchLångsam?

En väldigt bra fråga, men jag jobbar på att åtgärda problemet. Ska förhoppningsvis inte dröja många dagar innan den är up and running igen.
Citera
2009-12-21, 19:23
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LågOchLångsam
Tack själv, alltid kul med positiva omdömen.

Skulle tro att det lutar åt ängsmark, tyvärr. Inget mer spontangolfande på Lidhem.

Nu river de även klubbhuset så snart är det inte mycket kvar av det.

http://www.smp.se/nyheter/tingsryd/nu-rivs-klubbhuset-pa-lidhem(1686588).gm
Citera
2009-12-21, 20:16
Medlem
LågOchLångsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Nu river de även klubbhuset så snart är det inte mycket kvar av det.

http://www.smp.se/nyheter/tingsryd/nu-rivs-klubbhuset-pa-lidhem(1686588).gm

Det är den sista byggnaden, det står en lite kiosk kvar men den ska också iväg. Konkursförvaltaren hade fått bud av Ingelstads naturbruksgymnasium som ville ha klubbhuset, varför för försäljningen ej skedde vet jag inte.
Citera
2009-12-22, 23:43
Medlem
Extranss avatar
Jag stötte på en liten stuga på en udde i en liten sjö. Huset har uppenbarligen varit övergivet ganska länge, trots detta finns det kvar en massa saker på bord, på diskbänken etc. Allt är dock gammalt, men det är ganska creepy att det fortfarande står lite halvdukat på bordet. Ska se om jag kan fixa fram bilder någon gång denna eller nästa vecka.
Citera
2010-01-04, 22:28
Medlem
mrBatemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extrans
Jag stötte på en liten stuga på en udde i en liten sjö. Huset har uppenbarligen varit övergivet ganska länge, trots detta finns det kvar en massa saker på bord, på diskbänken etc. Allt är dock gammalt, men det är ganska creepy att det fortfarande står lite halvdukat på bordet. Ska se om jag kan fixa fram bilder någon gång denna eller nästa vecka.

Vart de låg är ju bra att tillägga
Citera
2010-01-05, 00:09
Medlem
fritjofkonkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extrans

jag vet om ett liknande ställe, är det "mitt" hemliga torp du har hittat?
Citera
2010-01-19, 21:06
Medlem
Extranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fritjofkonkas
jag vet om ett liknande ställe, är det "mitt" hemliga torp du har hittat?

Aj jädrar, har glömt bort att fixa foton
Ska fixa till helgen, kommer inte att ha tid innan.

Udden ligger i en sjö som börjar på "R", tänker vi på samma?
Citera
2010-01-22, 16:57
Medlem
fritjofkonkass avatar
nope! Men din beskrivning passar hyfsat in på min. Jag sticker dit till våren o fotar
Citera
2010-02-06, 18:09
Medlem
Sneestekts avatar
Tjoho. Vet inte om detta har framkommit tidigare i tråden. Men iaf, jag jobbar på ett företag som kör transporter. Igår, Fredags hade vi saker som skulle lämnas på Militären i Räppe.
Vi fick köra in genom den första grinden(precis vid bilvägen) för att sedan köra in genom en övervakad port till.
Nu till det intressanta.
Väl inne på området går det 2 stora asfalterade vägar in i berget, som har enorma stora portar av stål.
Det går även kraftiga ventilationer ut och in från berget, vilket gjorde mig lite fundersam.

Vad används detta till?
Har ju även lagt märke till hur de patrullerar runt stängslet ibland med sina vapen.
Citera
2010-02-06, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sneestekt
Tjoho. Vet inte om detta har framkommit tidigare i tråden. Men iaf, jag jobbar på ett företag som kör transporter. Igår, Fredags hade vi saker som skulle lämnas på Militären i Räppe.
Vi fick köra in genom den första grinden(precis vid bilvägen) för att sedan köra in genom en övervakad port till.
Nu till det intressanta.
Väl inne på området går det 2 stora asfalterade vägar in i berget, som har enorma stora portar av stål.
Det går även kraftiga ventilationer ut och in från berget, vilket gjorde mig lite fundersam.

Vad används detta till?
Har ju även lagt märke till hur de patrullerar runt stängslet ibland med sina vapen.

Har ingen aning om vad de pysslar med där inne men det är iallafall ett skyddsobjekt.
Hela anläggningen plus portarna syns dock bra på olika satelitbilder typ Eniro.
Jag går förbi stället i princip dagligen när jag är ute med hunden, men jag har då aldrig sett några beväpnade patruller.....?
Däremot är det ofta aktivitet inne på området. Det finns även en port på baksidan av berget.
Är även jag nyfiken på vad de sysslar med där inne men det är kanske inget man ska forska för mycket i....
Citera
2010-02-08, 22:04
Medlem
Sneestekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bruket
Har ingen aning om vad de pysslar med där inne men det är iallafall ett skyddsobjekt.
Hela anläggningen plus portarna syns dock bra på olika satelitbilder typ Eniro.
Jag går förbi stället i princip dagligen när jag är ute med hunden, men jag har då aldrig sett några beväpnade patruller.....?
Däremot är det ofta aktivitet inne på området. Det finns även en port på baksidan av berget.
Är även jag nyfiken på vad de sysslar med där inne men det är kanske inget man ska forska för mycket i....

Men på hitta.se har de meckat och allt syns inte, vad jag har sett iallafall.

Mötte en riktigt jävla ny lastbil idag, militärfordon vid Bergsnäs trakten. Fast det kanske inte var av så mycket intresse

Jag har sett minst 2 gånger beväpnade vakter längs med vägen, samt sett att det patrullerar runt stängslet ibland. Ifall du kollar runt stängslet sommartid så är det alltid nertrampat och utanför vilket tyder på att de gör sina rundor där mellanåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in