2008-02-22, 16:50
Medlem
_Shakermakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jo0onte
Jag är 90:ia, och det har gått 4-6 klassare där länge.

Du är alltså 90'a haft klassrum där och heter jooOOnte, tillåt mig tvivla, du är dålig på att ljuga.

Citat:
Ursprungligen postat av underr
Vet inte om detta räknas som UE men för många år sen så praoade jag i simhallen här i Växjö och sista dagen så frågade en arbetare om jag ville se något häftigt och jag tackade ja.
Vi gick ner i källaren in för massa dörrar, igenom massa rum förbi maskinrummet och där de renar vattnet osv och sedan efter 10min vandring där nere så kom vi till ett rum med massa runda glas fönster och man kunde se in i bassängerna för tydligen så var det fönster under bassängerna och vi satt där nere i en timme och kollade på alla som simmade över oss

Riktigt skojj!

Har med varit där, men då var det jag och en kompis som lyckades smyga in under ombyggnaden av simhallen. Håller med, riktigt roligt
Citera
2008-02-24, 20:22
Medlem
mrBatemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Shakermaker
Har med varit där, men då var det jag och en kompis som lyckades smyga in under ombyggnaden av simhallen. Håller med, riktigt roligt

Fan vill också dit! Någon som vet hur man kan ta sig dit?

Undrade också om det är någon som ligger inne på lite fakta om alla dessa bunkrar och dylikt som vart uppe i tråden. Är ju så grymt spännande det här?
Citera
2008-02-24, 21:05
Medlem
LågOchLångsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrBateman
Fan vill också dit! Någon som vet hur man kan ta sig dit?

Undrade också om det är någon som ligger inne på lite fakta om alla dessa bunkrar och dylikt som vart uppe i tråden. Är ju så grymt spännande det här?

Bunkrar, jadå. Jag pallar inte läsa alla sidor men visa mig vad du vill veta om så ska jag se vad jag kan ge dig för info.
Citera
2008-02-24, 21:37
Medlem
mrBatemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LågOchLångsam
Bunkrar, jadå. Jag pallar inte läsa alla sidor men visa mig vad du vill veta om så ska jag se vad jag kan ge dig för info.

Oj, fan va kul! Undrade lite om Uråsa flygplats, vad som har hänt där ute osv, hade vart kul också och veta vad som försegått på I11! Finns sjukt mycket jag undrar angående om vad som hänt här omkring men som inte blivit känt för allmänheten. Spricker nästan av nyfikenhet efter att jag läst denna tråd!

Kom på en annan sak jag undrade. Han k4någonting hade bilder på en villa i Lessebo som tydligen fungerat som någon central för något militärt. Vore kul om man fick reda på lite om den! Liksom undra va grannarna trodde när de kom okända människor hela tiden kanske på sena nätter!

Tack på förhand iaf!
Citera
2008-02-24, 22:01
Medlem
LågOchLångsams avatar
Vill du läsa om Uråsa flygbas rekomenderar jag den utsökta boken Kalla Krigets Kronoberg skriven av Samuel Palmblad. Den finns att låna på biblioteket. Där står även om LCG Krickan (som huset i Lessebo heter/hette)

Uråsa är idag proivatägd och Heöge syd användsför flis och timmerlagring. Det förekommer även en del motorevent där ute, företaget huserar i en av de gammla hangarerna. Om du vill ut så är det bara att gå in där, har inte haft några problem de gånger jag har varit där ute. Se bara upp för timmerbilar, de kör fort som fan. Det finns en bunker i Uråsa, ligger invid en gammal cicternanläggning. Tänker inte "outa" platsen men den är ganska lätt funnen. Ta det lugnt om du hittar dit. Du kommer ner utan våld! Finns även en KC men den är vällåst. Skulle kunna guida dig därute om du har lust.

Tillägg k4r4t3k4n4k4s?

Med reservation för stavfel.
Citera
2008-02-29, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jo0onte
Jag är 90:ia, och det har gått 4-6 klassare där länge.
Lustigt, jag är 90'a och gick hovshagaskolan..har totalt glömt bort dig jonte
Också spännande att vi 90'or bara gick där i ettan och tvåan.
Citera
2008-02-29, 22:41
Medlem
_Shakermakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helter
Lustigt, jag är 90'a och gick hovshagaskolan..har totalt glömt bort dig jonte
Också spännande att vi 90'or bara gick där i ettan och tvåan.

JooooOOOooonte har verkligen satt sig i sin egen skit, men nu ska vi inte gå för OT.

vi kan konstatera att "joOOnte" är under 18, om jag ska gissa hej vilt är jag nästan helt säker på att han är 92'a, och jag har mina källor.

Peace.
Citera
2008-03-06, 17:33
Medlem
k4r4t3k4n4k4ss avatar
Det här borde ju ligga i Växjö-tråden också
http://www.flashback.org/showpost.php?p=10261615&postcount=559
Citera
2008-03-06, 17:47
Medlem
LågOchLångsams avatar
Då får du som du vill min herre.

Växjö 11/3:

11 mars
Övergivna platser
Jan Jörnmark, docent, föreläser om vad som händer
när gamla byggnader och platser överges.
Stadsbiblioteket, Galaxen, kl 18.30, fri entré
Citera
2008-03-06, 23:17
Medlem
J.Ns avatar
Citat:

Växjö 11/3:

11 mars
Övergivna platser

Och jag som flyttar till Växjö en dryg vecka senare först...
Citera
2008-03-07, 13:23
Medlem
LågOchLångsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.N
Och jag som flyttar till Växjö en dryg vecka senare först...

Du kan väl komma upp? Har för mig att du bor i norra skåne och så långt är det inte.

Någon som vet om slakteriet i Alvesta har börjat rivas än? Annars så bör du besöka det J.N.
Citera
2008-03-07, 16:04
Medlem
mrBatemans avatar
Citat:

Växjö 11/3:

11 mars
Övergivna platser

Finner jag högst intressant Någon mer än jag som ska dit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in