2017-04-08, 01:10
Avslutad
F! fan för alla dessa män som lever och detta gott på Feminismen

Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Yada, yada...

Ni har haft er feministiska fest i 20 år, minst... Den slutade i svår baksmälla. Den är slut nu. Konservativa vindar blåser.

Gå och lägg er, vänsterpack!

Du verkar ha problem?
Har du inget hjärta? Har du inga känslor?
Du kanske aldrig har haft en tjej?
Kanske misstolkat rubriken utifrån din ställda ADHD- diagnos och som KVINNOR mest är ett fan utav?
FEMINISMEN är fortfarande något för kvinnan, eey?
Senast redigerad av hee4r 2017-04-08 kl. 01:16.
2017-04-08, 01:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheRickiestRick
Ja varför ser det ut så här? Vart är alla?

I tråd efter tråd så dominerar antalet antifeministiska debattörer kraftigt, snedfördelningen gentemot hur det ser ut i landet som stort är ju enorm.
Det sägs ständigt att feminismen är på sån jäkla frammarcsh, den "är överallt", dom sänker Sverige osv osv..

Men vart är alla motdebattörer?

För mig personligen så orkar jag helt enkelt inte, nivån känns för låg, 90% av alla antifeministiska inlägg har bara hat och ordbajseri i sig.
Kanske beror min lathet också på att jag är man, det är liksom inte jag som blir utsatt.

Får jag förresten fråga, men vilken "kamp"?
Jag trodde att här på Flashback utkämpas inga "kamper", utan här får man fritt vara?
"Motdebattörer" mot vad??
Senast redigerad av hee4r 2017-04-08 kl. 01:23.
2017-04-08, 01:23
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Jag trodde att här på Flashback utkämpas inga "kamper", utan här får man fritt vara?

Inse att råttorna börjat lämna det sjuknade skeppet...
2017-04-08, 01:24
Avslutad
Citat:
Inse att råttorna börjat lämna det sjuknade skeppet...

Man eller mus?
Nu är jag ingen feminist, jag är bara en kvinna.
Men jag som kvinna förstår feministernas kamp och varför desamma fortfarande detta behöva strida.
Men jag som kvinna gör inte som feministerna gör, den billiga kampen kommer jag aldrig att utkämpa.
Dock kommer jag att stå på dessa kvinnors sida och som behöver utkämpa en kamp för att männen är större fittor än ens dessa ynkliga feminister kommer i närheten utav att vara.

I övriga krigshärjade områden också så lämnar de s.k "männen" sina kvinnor och sina barn.
Som då råttor på ett sjunkande skepp.
Pissråttor, men där har vi ALLA dessa och s. k "männen". Dessa blir ju flera här i landet nu, men eller hur?

På tal om män är som djur, men finns visst även för dessa här det epitetet "Pissmyra".
Man behöver som kvinna inte vara feminist för att kämpa, ty detta faller sig lika naturligt som det gör för mannen, alla vill vi typ överleva.
Senast redigerad av hee4r 2017-04-08 kl. 02:21.
2017-04-08, 05:36
Medlem
Citat:
Debatten som Merapi tappert och till synes (nåja) outtröttligt (nåja) för mot hennes motståndare är dessvärre sedan ett par sidor tillbaka så gott som helt off topic och jag hoppas att modsen gör sitt jobb nån gång och rensar lite.
Du har säkert rätt, jag har inte läst igenom det. Min kommentar var helt generell, apropå trådens ämne.
2017-04-08, 06:44
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
"Motdebattörer" mot vad??

Såklart man kan bara få vara här "fritt", men jag tycker ändå att man kan säga att man för en slags kamp på Flashback/internet, kanske speciellt i politikforumet, antar att du har hört talas om uttrycket tangentbordskrigare. Vill du prata vidare om det hela så dra gärna iväg ett PM, för om jag inte missuppfattat vad det är du menar så är vi dessvärre Off Topic.
2017-04-08, 06:58
Avslutad
Citat:
Såklart man kan bara få vara här "fritt", men jag tycker ändå att man kan säga att man för en slags kamp på Flashback/internet, kanske speciellt i politikforumet, antar att du har hört talas om uttrycket tangentbordskrigare. Vill du prata vidare om det hela så dra gärna iväg ett PM, för om jag inte missuppfattat vad det är du menar så är vi dessvärre Off Topic.

Inte ens en icke- feminist orkar kämpa.
Blir bara som en klagomur allt detta och det blir ganska så förtärande i längden.
Men att feministerna kämpar det tycker jag inte att man skall taga ifrån dem?
Låt dem.
2017-04-08, 07:12
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Inte ens en icke- feminist orkar kämpa.
Blir bara som en klagomur allt detta och det blir ganska så förtärande i längden.
Men att feministerna kämpar det tycker jag inte att man skall taga ifrån dem?
Låt dem.

Låt dem ja, vet inte vad jag har skrivit som får dig att ställa den frågan men...
2017-04-08, 08:35
Medlem
Citat:
Utsatta för en allt för stor andel män som behandlar kvinnor som skit.

Svenska män behandlar generellt sett inte kvinnor som skit. Är du dum i huvudet eller vad är problemet egentligen? Svenska män däremot behandlas ständigt som skit i massmedia av så kallade "feminister" och rasistiska värdegrundskommunister som skriker nedvärderande om "vita män" på kontinuerlig basis.

Du och dina infantila resonemang äcklar mig. Det enda "feministerna" [läs: de vänsterextrema värdegrundskommunisterna] lyckats åstadkomma i Sverige är att göra landets gator, simhallar och musikfestivaler otrygga för kvinnor och samhällets könsbalans farligt skev genom att importera 10-tusentals på 10-tusentals unga män från patriarkalt efterblivna klansamhällen i Mellanöstern och Nordafrika.

I mars förra året kände sig polisen i Östersund tvungen att gå ut offentligt och varna stadens kvinnor från att gå ut ensamma på stadens gator efter en serie av våldtäktsförsök och sexuella trakasserier utförda av nyanlända män från Mellanöstern! Två flickor som blev antastade vid en busshållplats, men lyckligtvis räddade av förbipasserande, var 10 år gamla! Är det ett sunt samhälle där 10-åriga flickor inte ens kan stå vid en busshållplats utan att riskera att bli sexuellt trakasserade av välfärdsmigranter från världens mest efterblivna rövhål till länder?!

"Feministerna" hördes förstås inte av efter denna händelse. Ja, om de inte gnydde lite tyst om hur hemskt det var att polisen gick ut och varnade kvinnorna i Östersund för denna äckeltsunami av våldtäktsmigranter.

I endast lilla Rotherham, Storbritannien våldtogs 1400 unga brittiska flickor av pakistanska våldtäktsligor under en flerårsperiod medan myndigheterna stod bredvid handlingsförlamade och tittade på, rädda för att bli kallade "islamofober" och "rasister". Vilka är det som brukar skrika om "islamofober" och "rasister". De så kallade "feministerna"! [läs: de vänsterextrema värdegrundskommunistiska pappskallarna som inte bryr sig ett skit om vare sig svenska eller utländska kvinnor]. Och de var dödstysta efteråt! Det enda de bryr sig om är sina egna jävla i-landsproblem på Södermalm!

Du är en jävla äcklig ärkeidiot!
2017-04-08, 08:54
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honungsgravling
Svenska män behandlar generellt sett inte kvinnor som skit. Är du dum i huvudet eller vad är problemet egentligen?

Du är en jävla äcklig ärkeidiot!

Citat:
Utsatta för en allt för stor andel män som behandlar kvinnor som skit.

Lär dig läsa din nolla. Har jag skrivit att Svenska män generellt sett beter sig så? Nej just det.
Senast redigerad av TheRickiestRick 2017-04-08 kl. 08:59.
2017-04-08, 09:26
Medlem
Citat:
Det finns inget att kämpa för. Kampen är död. Feminismen är död.

Så länge du finns, så finns det något att kämpa emot.
2017-04-08, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mentat57
Jag håller normalt sett inte med dig men jag vill ge dig en eloge för att du debatterar här. Om alla tyckte likadant vore det urtrist att försöka föra en debatt.

Tack. Och ja absolut så, om fler feminister pallade sitta här så hade detta forum blivit klart intressantare.
Men det är lite av en metadiskussion. Feminism finns för att vissa män ser på och behandlar kvinnor som skit, den dagen du inte har x antal snubbar på FB som konstant uppvisar detta, så har du förmodligen heller ingen politisk scen med så mycket feminism kvar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in