Visst, du skrev om det mesta av artikeln med nya ord (har du för mycket fritid?), men alla dina tramsargument om att lönediskriminering inte skulle existera ser man ju inte en skymt av.
Och nej, du kan alltså inte uttala dig om orsakssamband bara för att du känner till en korrelation. Därav det bekanta talesättet "korrelation implicerar inte kausalitet".
Vem bryr sig vad en tomte på ett nätforum tror när majoriteten av alla nationalekonomer säger att det är ett verkligt fenomen?
Citat:
Fast du påstod ju upprepade gånger att korrelationer skulle gå åt ett håll, inte sant? Eller har du ändrat dig där?
Ja, det är ju svar på ditt helt banala argument att "korrelations[koefficienten] går inte åt något håll". Nej, det är bara ett nummer d.v.s. en konstant man räknar ut för ett givet urval. Vad vi diskuterar är om det går att uttala sig om ett orsakssamband.
Givetvis, men det är en förutsättning för att finna ett orsakssamband. Därför jag berättat för dig att om du har en teori kring det kausala sambandet och sedan finner en korrelation i rätt temporal ordning så ger det stöd till den kausala tolkningen. Det är ju detta vi diskuterar här men som du desperat vill undvika. Undra varför ; )
Givetvis, men det är en förutsättning för att finna ett orsakssamband. Därför jag berättat för dig att om du har en teori kring det kausala sambandet och sedan finner en korrelation i rätt temporal ordning så ger det stöd till den kausala tolkningen. Det är ju detta vi diskuterar här men som du desperat vill undvika. Undra varför ; )
Och nej, du kan alltså inte uttala dig om orsakssamband bara för att du känner till en korrelation. Därav det bekanta talesättet "korrelation implicerar inte kausalitet".
Citat:
Förlåt, skulle jag helt enkelt anta att när du drog upp det där påståendet så menar du att alla dina tidigare inlägg också handlade om det, även om du aldrig nämnt det innan?
Jag gjorde ju det "Det roliga är ju att den enda orsaken du håller på att spela dum är ju för att du inte vill svara på den retoriska frågan gällande om vi förväntar oss att finna fler män som blir riktigt framgångsrika givet att fler män skriver riktigt bra på SAT och SAT är bättre än betyg för att bedöma vilka som lyckas allra bäst. ". Jag ser att du inte svarade på detta nu heller. Märkligt.
Citat:
Vad vi diskuterade då, som jag ärligt talat inte orkar ta upp igen, var ditt påstående att du kunde uttala dig om att någonting leder till någonting annat utifrån en korrelation. Det kunde du alltså inte. Sedan drog du in ytterligare påhitt som att korrelationer har en "riktning", det hade de alltså inte. Du hade fel här. Att du själv inte klarar av att erkänna det är inte någon annans problem.
Vad vi diskuterar är ju som bekant om det finns anledning att tro att korrelationen fångar upp ett orsakssamband. Orsaken du håller på att tramsa är ju för att du inte vill svara på frågan ovan.
Citat:
Eller så är det du som inte lurar någon att en person som skrivit över 2000 inlägg med syftet att nedvärdera kvinnor inte skulle vara det minsta misogyn. Jag känner ärligt talat inte att jag behöver belägga mitt påstående mer än så, så nu kan du väl sluta grina och bara låta sagt vara sagt?
Det är bara att säga att du inte har något stöd för det du säger, det är inte så att du lurar någon här.
Citat:
Jag skiter i om du menar att "han sa först". Poängen är att en person som är beroende av personangrepp för att argumentera uppenbarligen skulle stortrivas här, medan en sådan person inte skulle klara av att argumentera på Feminetik eller Wikipedia utan att bli avstängd.
Som svar på deras ad hominem.
Citat:
Vad visar resten av artikeln? Inte visar den att lönediskriminering inte skulle existera i alla fall, om man inte tolkar den med din vanliga ohederlighet.
Sedan visar resten av artikeln att så inte är fallet. Vem bryr sig om de tror att det rör sig om diskriminering när ingen studie har kunnat påvisa detta. Då är det ju ändå bara en idiot som läser och då hade det inte spelat det ändå ingen roll vad som skrevs.
Vem bryr sig vad en tomte på ett nätforum tror när majoriteten av alla nationalekonomer säger att det är ett verkligt fenomen?
Citat:
Oantastlig, ditt biologisttrams var inte nationalekonomi och det hade inget stöd i källorna, därför kom man på Wikipedia överens om att ta bort det ur artikeln.
Du menar att du tog bort ett helt forskningsfält inom nationalekonomin som du inte kunde bemöta? Det verkar vara något du är stolt över
Citat:
Vad spelar det för roll? En tolvåring kan lära sig hur man byter IP-adress. Helvete, om något så är det ju en utmaning att faktiskt behålla samma IP-adress två år senare. Dessutom så maskar väl Wikipedia IP-adressen om du registrerar ett konto, så ditt argument är fan inte logiskt i någon ända.
Ja, det brukar ju bli ganska genant för dig, som nu. Var det samma ip-nummer? Lustigt, då hade jag rätt och du fel, igen.
Senast redigerad av Disciplina 2017-04-22 kl. 13:02.
Senast redigerad av Disciplina 2017-04-22 kl. 13:02.
"Allting" stämmer väl in på mig. Jag brukar ju verkligen trakassera dig genom att upprepa samma fråga och låtsas att du inte svarar. Jag brukar ju regelbundet argumentera mot halmgubbefeminister på det här forumet. Det kan ju inte ha undgått någon.