Citat:
Ursprungligen postat av
Gertrud1
Likt Disciplina verkar du inte vara här för att diskutera utan för att få ur dig ditt livs frustratinoer.
Berätta då för mig vad som är mitt livs frustrationer som jag vill få ur mig. Du är ju en psykolog-wannabe så du har säkert de rätta kvalifikationerna att bedöma mitt själsliga tillstånd.
Citat:
Till skillnad från dig så kan jag skilja på sak och person, det som jag hänvisade till länken var inte innehållet utan uppspaltningen av flera olika sätt att tolka och studera komplexa frågor.
Av dina inlägg att döma har du uppenbara svårigheter att skilja på sak och person.
Så du letar efter uppslag till forskningsargument till genetikdebatten kring ras och intelligens i nazistuppslagsverket Metapedia? Varför inte Wikipedia, Oxfords World Encyclopedia eller Nationalencyklopedin med avsevärt mer objektiv tolkning av vetenskapliga fakta? De har säkert en mer elegant uppspaltning av olika sätt att tolka och studera komplexa frågor.
Citat:
Likt Merapi verkar du ha svårt att förstå innebörden i begrepp
Från din studie
De erkänner att det finns okända variabler som påverkar och gissar inte angående dessa, eller antar att de är en viss variabel.
"
The existence of unknown factors that influence the Flynn effect should not obscure the major findings of this study:"
Översatt blir det: "Förekomsten av okända faktorer som påverkar Flynn-effekten bör inte fördunkla de viktigaste resultaten i denna studie:" Forskarnas slutsats blir alltså att Flynn-effekten är ett existerande fenomen som påverkas av både kända och okända faktorer. So what?
Citat:
I övrigt så försöker du bara dribbla bort det jag visade, att det är större skillnader mellan olika etniciteter än mellan könen. Och nej det går inte att gissa att det bara handlar om språk, eftersom det alltid finns okända variabler/ aka unknown factors. Man kan som sagt inte välja den faktor som bekräftar ens fördom/ideologi etc etc.
Nej, det är faktiskt större skillnader mellan individer inom samma population än de mellan olika populationer. Samma med könen: större skillnad mellan individer inom könet än den mellan män och kvinnor.
Språket är det främsta hindret för utomeuropeiska invandrare. Andra faktorer är låg utbildning och traumatiska händelser som krig, förtryck och tortyr. Invandrarbarnen, särskilt de asylsökande, känner ångest och oro som en följd av sina upplevelser i sina forna hemländer.
Om du är bekant med Ockhams rakkniv, en tumregel inom vetenskaplig metod, då bör du överväga den förklaring som är enklast och minst krånglig. Det är denna förklaring som oftast är den sanna eller åtminstone den mest sannolika. Så man ska inte krångla till det i onödan som du gärna gör med dina "okända variabler" som förklaringar till invandrarbarns tillkortakommanden i skolan.
Citat:
I övrigt så visar du upp en radda argumentationsfel.
Ad hominem är bara förnamnet
Falsk dikotomi
Post hoc, ergo propter hoc
The straw man
Tu quoque
Non sequitur
Tautologi
Cum hoc ergo propter hoc (din favorit)
Inkonsistens
Det sluttande planet
Ad hoc-argumentation (feministernas favorit)
Detta är bara ett axplock, men det mest patetiska är
Misstänkliggörande och
Guilt by association,
Nazistargumentet
reductio ad Hitlerum, även argumentum ad Hitlerum
Ungefär som du visar upp i dina inlägg. Din absoluta favorit måste vara ad hominem med tillhörande personpåhopp, smädningar, snorkigheter och raljeranden. Inkontinens, nej f'låt inkonsistens är också något som är karakteristiskt för dig. T ex när du felaktigt trodde att suffixet -logi härstammade från logos (logik) i
ditt inlägg. Logik om själen istället för läran om själen.
Det är suffixet -logi som man ska använda.
-logi
lära, vetenskap
Etymologi: Av grekiska -λογία (logía, ”lära”), ur grekiska λέγειν (légein, ”att tala”)
Besläktade ord: -log (
källa)
Logik är en vetenskapsgren.
En debattör som blandar ihop begreppen logos (logik) och logia (lära) kan omöjligen tas på allvar. Påståendet att det finns lika många bildbara subsaharier som svenska Mensamedlemmar sänker ditt förtroende ända ner till noll. Du uppvisar stora kunskapsluckor inom flera vetenskapliga discipliner, t ex historia eller så förvanskar du historiska fakta till din högerskruvade ideologis favör.
Varför ska jag ta dig på allvar i ett debattforum?
Citat:
Att Hitler myntade begreppet Kulturbolsjevism säger inget om dess relevans. Dessutom var dess första namn "Institutet för studier av marxism"
Mig själv:
Således är Hitlers benämning adekvat och du gör dig till åtlöje med alla dessa argumentationsfel. Det går inte att ta dig på allvar.
Jag ska se om det finns nåt mer sakligt att bemöta, argumentationsfelen struntar jag i, då jag inte har frustrationer att ta ut.
Jag antar att du fick inspiration om Frankfurtskolan i Metapedia. Det är ju en icke sinande kunskapskälla som du kan ösa ur när dina akademiska fantasier tryter. Tryggt att luta sig mot ett tillförlitligt uppslagsverk som Metapedia.
Varför är du och alla andra högervridna tokar inklusive nazister (ja, dessa hjärnspöken) så insnöade på Frankfurtskolan? Du vet ju innerst inne att denna skola inte har någon skuld till "massinvällning", "islamisering", "feminisering av västerländska män", "rasering av civilisationer", "kulturberikning" och "rasering av kärnfamiljen".
Har inte heller några frustrationer att ta ut. Bara mot människofientliga högerextremister som tror sig representera den goda sidan.