Citat:
Ursprungligen postat av
Barbara Ann
How dare you?!
Agnetha fungerande bäst i studion, men sök upp valfritt liveframträdande...
Frida sjöng/sjunger alltid klockrent. Hon var dessutom en riktig underhållare och trivdes bäst på scen. Men så hade hon haft Charlie Norman som lärare också.
Nu ska jag inte gå så långt som Stikkan, som under en blöt kväll ska ha skällt ut Agnetha och kallat henne en simpel dansbandssångerska och vore det inte för ABBA skulle hon fortsatt turnera i folkparkerna.
MEN. Att kalla de andra kompband är den värsta förolämpning jag läst. Fyfan.
Frida äger ju de sista åren! Arrival-tiden var hennes också. Agnetha var som bäst när hon fick rynka pannan och sjunga tragiska kärleksballader.
Med det sagt, har de båda, tack vare Björn och Benny, gjort mycket av det bästa i musikhistorien.
Alltid kul att retas lite , speciellt när det gäller ABBA.
Visst hade dom två röst,absolut.
Dock var det Agnetas röst som hördes mest på dom största hitsen, utom möjligen låten Fernando .
Att Frida ville ha fler låtar framkom bl.a. av Björns uttalande.
När det gäller att röra sej på scen så var Frida klart bäst. Ska jag vara helt ärlig så kompletterade dom alla varann enorm bra, som vi alla vet.
Hade inte ABBA funnits så hade båda förmodligen varit dansbandsångerskor.
Och kanske,vad vet jag hade Björn fortsatt skrivit visor och framfört dom med akustisk gitarr.
Men vad är det egentligen som hindrar Björn och Benny från att skriva en eller två duetter för Agnetha och Frida ?