2017-02-26, 22:59
Bannlyst
Nej jag är inte rik har väl 3000 kr att klara mig på om månaden och 200 kr sparande.
Citera
2017-02-26, 23:12
Medlem
Firewaias avatar
Hur i helvete kan någon med så otroligt dålig uppfattning om världen ens klarat av att bli vuxen ålder? Du måste ha många runt dig som hjälper dig i vardagen TS.
Citera
2017-02-26, 23:18
Medlem
DerTotenkopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stekarn89
Fyfan för kommunister som kräver att vi arbetsföra ska jobba för er.
Ni har ju inget problem med att jobba för nybyggarna, och är alltså tillräckligt dumma för att förtjäna att utnyttjas.

Varför inte ta ett tag för de riktiga svenskarna när ni ändå har ångan uppe? Du är väl inte rasist?
Senast redigerad av DerTotenkopf 2017-02-26 kl. 23:23.
Citera
2017-02-26, 23:48
Medlem
hydrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DioForever
Nej jag är inte rik har väl 3000 kr att klara mig på om månaden och 200 kr sparande.

Jag föreslår att du startar en insamling till en enkel biljett till venezuela.

Jag tror säkert att några på Flashback kan tänka sig att swisha över en femma var så kan du få uppleva i första hand hur det är att gå upp tre på natten för att stå i kö för en limpa bröd och lära dig fånga in råttor varje dag för att överleva.

Du kan kanske smuggla med lite knäckebröd och byta detta mot valfri tjänst som någon mor eller far är villig att utföra mot mat för dagen till deras magra ungar.

Du kan fråga runt där om dom anade att detta kunde hända deras land och hur mycket tillit dom hade till politikerna som successivt lovade folket mer och mer gratis saker.

När du sedan inser att samma sak kan hända dina egna landsmän i Sverige så begriper du plötsligt att en fungerande ekonomi är något som är värt att kämpa för.
Senast redigerad av hydrol 2017-02-26 kl. 23:52.
Citera
2017-02-27, 00:06
Medlem
elbilslobbyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DioForever
Har du inte hört talas om medborgarlön?

Elon Musk, hjärnan bakom Paypal, Tesla & SpaceX, tror att vi kommer införa medborgarlön snart, eftersom tekniken tar över jobben.

https://www.youtube.com/watch?v=e6HPdNBicM8

Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Hur i helvete kan någon med så otroligt dålig uppfattning om världen ens klarat av att bli vuxen ålder? Du måste ha många runt dig som hjälper dig i vardagen TS.
Visst är det provocerande när någon krossar den verklighetsbild man byggt upp för att stå ut med sitt miserabla knegarliv?
Citera
2017-02-27, 02:04
Medlem
johanjosefssons avatar
Håller med TS, om allt var gratis skulle ingen behöva jobba = Mer frihet, mindre slitage på kroppen = Bättre och längre liv. Man skulle bli bättre på sina hobbies och haft mer tid över för det man vill göra.

Människan sliter ut sig i onödan.
Citera
2017-02-27, 05:21
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Håller med TS, om allt var gratis skulle ingen behöva jobba = Mer frihet, mindre slitage på kroppen = Bättre och längre liv. Man skulle bli bättre på sina hobbies och haft mer tid över för det man vill göra.

Människan sliter ut sig i onödan.

Gå ut i skogen. Allt som finns att köpa där är helt gratis. Hoppas dina hobbies är nudism och långa fastekurer.
Citera
2017-02-27, 07:50
Medlem
Jag är helt på ditt spår TS, och tyvärr blir man ju ganska utpekad när man "bryter" normen i sina tankebanor. Jag menar, hur känns det egentligen att gå till jobbet varje dag och tjäna ihop papperslappar som är gjorda av träd. Jag menar WHAT?!

Belöningssystem hit, mänsklig utveckling dit. I call bullshit, varje gång vi vaknar på morgonen för att gå till jobbet så är vi med och förstår jorden bara för att tjäna de här papperslapparna. Min högsta dröm är att bli rik, köpa en del av jordklotet, slänga alla jävla pengar och alla som vill leva "a la natural" är välkomna. Tyvärr fick människan förmågan att tänka och fatta beslut. Well, shit happens.
Citera
2017-02-27, 10:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Jag är dum i huvudet omogen och sinnesvag. Jag har blivit bortskämd. Jag är 26 men mentalt är jag 12.
Citera
2017-02-27, 11:41
Medlem
Vettigt folk tänker hur dom ska få så mycket pengar istället, så dom kan vara fria och inte någon arbetarklass slav.

Om man vill göra motsatts är väl köpa lite mark i Afrika och bygga sin egna hydda och laga sin egen mat, fattigaste i världen lever på 1-2$ om dagen.

Men jag kört stil bygga upp en förmögenhet istället så blivit multimiljonär så inte behöver jobba och kan leva ett lyxliv istället. Och fördel bo i land med 0% så man slipper betala för idioter.
Citera
2017-02-27, 12:05
Bannlyst
Jag köper mycket alkohol pga depression. Det är väl det pengarna mest går till. Pris brukar jag inte bry mig om
Citera
2017-02-27, 14:30
Medlem
surfacings avatar
Jo jag förstår lite hur du tänker.

Det är faktiskt sant som de säger; man blir inte lyckligare med mycket pengar. Man har såklart bättre förusättningar, men sedan är det väl inte mycket mer? Det tog nog ett tag innan jag verkligen insåg kontentan i detta. Fattiga människor i tredje världen tror vi i västvärlden är så jävla mycket lyckligare för vi har LED-TV och märkeskläder. Vilket skämt. Vem är egentligen horan som sålt sin själ? Pengar är inget mer än ett redskap. Det räcker att vara street-smart och spela korten rätt. Om du och de du har omkring dig mår bra, då är livet helt okej.

Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Gå ut i skogen. Allt som finns att köpa där är helt gratis. Hoppas dina hobbies är nudism och långa fastekurer.

Haha ja så kan man ju också vända på det. Dock står individen utan frihet att välja huruvida man föds eller ej. Det är svårt att säga nej när man redan blivit curlad och matad med propaganda i 18 år. Tycker du själv det är ett trevligt samhälle vi lever i? Jag har aldrig förstått det där, varför man ska vara tacksan över sin existens.

Livet är hårt. Antingen är man en vidrig slav åt konsumtionsmaskineriet eller en flummig hippie som borde skjutas även den.
Senast redigerad av surfacing 2017-02-27 kl. 14:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in