Jo jag förstår lite hur du tänker.
Det är faktiskt sant som de säger; man blir inte lyckligare med mycket pengar. Man har såklart bättre förusättningar, men sedan är det väl inte mycket mer? Det tog nog ett tag innan jag verkligen insåg kontentan i detta. Fattiga människor i tredje världen tror vi i västvärlden är så jävla mycket lyckligare för vi har LED-TV och märkeskläder. Vilket skämt. Vem är egentligen horan som sålt sin själ? Pengar är inget mer än ett redskap. Det räcker att vara street-smart och spela korten rätt. Om du och de du har omkring dig mår bra, då är livet helt okej.
Citat:
Ursprungligen postat av
EbolaTillAlla
Gå ut i skogen. Allt som finns att köpa där är helt gratis. Hoppas dina hobbies är nudism och långa fastekurer.
Haha ja så kan man ju också vända på det. Dock står individen utan frihet att välja huruvida man föds eller ej. Det är svårt att säga nej när man redan blivit curlad och matad med propaganda i 18 år. Tycker du själv det är ett trevligt samhälle vi lever i? Jag har aldrig förstått det där, varför man ska vara tacksan över sin existens.
Livet är hårt. Antingen är man en vidrig slav åt konsumtionsmaskineriet eller en flummig hippie som borde skjutas även den.