Citat:
Jo jag förstår lite hur du tänker.
Det är faktiskt sant som de säger; man blir inte lyckligare med mycket pengar. Man har såklart bättre förusättningar, men sedan är det väl inte mycket mer? Det tog nog ett tag innan jag verkligen insåg kontentan i detta. Fattiga människor i tredje världen tror vi i västvärlden är så jävla mycket lyckligare för vi har LED-TV och märkeskläder. Vilket skämt. Vem är egentligen horan som sålt sin själ? Pengar är inget mer än ett redskap. Det räcker att vara street-smart och spela korten rätt. Om du och de du har omkring dig mår bra, då är livet helt okej.
Det är faktiskt sant som de säger; man blir inte lyckligare med mycket pengar. Man har såklart bättre förusättningar, men sedan är det väl inte mycket mer? Det tog nog ett tag innan jag verkligen insåg kontentan i detta. Fattiga människor i tredje världen tror vi i västvärlden är så jävla mycket lyckligare för vi har LED-TV och märkeskläder. Vilket skämt. Vem är egentligen horan som sålt sin själ? Pengar är inget mer än ett redskap. Det räcker att vara street-smart och spela korten rätt. Om du och de du har omkring dig mår bra, då är livet helt okej.
Jo man blir lyckligare med pengar när man har frihet göra vad man vill, inte behöva jobba och kan resa jorden runt och utforska länder och få uppleverser. Folk som aldrig haft pengar på riktigt kan inte uttala sig.
Sedan all andra förmåner kunna äta bästa och nyttigaste maten, tillgång till världens bästa sjukvård världen över utan någon kö. Kunna bo i finaste områden och länder som är även säkraste.
Behöver aldrig stå i några köer samt ha tjänstefolk som sköter om allt tråkigt runt omkring.
Sedan sant att fysiska saker nödvändigtvis inte gör en lyckligare, om man älskar bilar kanske kul kunna köpa 40 st men annars bör 1-2 bilar räcka.
Mycket handlar om bekvämlighet med och upplevelse, ha riktig stor TV med bra ljudanläggning ger extremt stor skillnad se film på. Visst du blir inte lyckligare för tv i badrum men fortfarande bekvämlighet så även om du nödvändigtvis inte blir lyckligare över det blir det ändå inte något sämre.
så alla dom som jobbar med att tillverka mat, medicin, husrum, energi kan sluta upp med det omedelbart så att dom sakerna kan fortsätta tillverkas genom magi? Eller hur tänkte du nu?