• 1
  • 2
2017-02-26, 19:04
Bannlyst
Varför kan inte fler saker vara gratis här i samhället för? Pengar betyder inte ett skit för mig. Invandrare dock verkar vara helt tokiga i saker som blir billigt. Vafan kan inte vi leva i ett lite mera anarkistiskt samhälle? T.ex mat och kläder borde inte kosta något tycker jag. Det är sån jävla pengavärld vi lever i. Helt sjukt. Folk dör tillochmed bara för att det handlar om pengar. Ibland vill jag bara storhandla och sen skita i att betala men då åker jag ju dit. Klarar inte ens av att se hur mycket saker kostar längre när jag går och handlar. Inga fler som reagerar på det här samhället?
Citera
2017-02-26, 19:05
Medlem
Varför tar du då inte första steget? Börja producera mat och kläder som du sedan ger bort gratis.
Citera
2017-02-26, 19:06
Medlem
GyllenePeniss avatar
Du kan ju sy skjortor som du sedan ger bort gratis? Eller varför inte odla potatis på ett fält som du sedan skördar och ger bort gratis?

Du får ju börja trenden som ett gott exempel.
Citera
2017-02-26, 19:07
Medlem
Hur ska dom som arbetar med produkterna få lön om det ska va gratis?
Citera
2017-02-26, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crew009
Hur ska dom som arbetar med produkterna få lön om det ska va gratis?
om allt va gratis skulle folk inte behöva lön?
Citera
2017-02-26, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitsvartgul
om allt va gratis skulle folk inte behöva lön?

Varför ska man då jobba om allt ändå är gratis?
Citera
2017-02-26, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crew009
Varför ska man då jobba om allt ändå är gratis?
för att hjärnans belöningssystem stimuleras då, bland annat. och man blir mindre lat
Citera
2017-02-26, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitsvartgul
för att hjärnans belöningssystem stimuleras då, bland annat. och man blir mindre lat

Belönas hur då med pengar på kontot vad ska jag göra med dom pengarna när allt är gratis?
Citera
2017-02-26, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DioForever
Varför kan inte fler saker vara gratis här i samhället för? Pengar betyder inte ett skit för mig. Invandrare dock verkar vara helt tokiga i saker som blir billigt. Vafan kan inte vi leva i ett lite mera anarkistiskt samhälle? T.ex mat och kläder borde inte kosta något tycker jag. Det är sån jävla pengavärld vi lever i. Helt sjukt. Folk dör tillochmed bara för att det handlar om pengar. Ibland vill jag bara storhandla och sen skita i att betala men då åker jag ju dit. Klarar inte ens av att se hur mycket saker kostar längre när jag går och handlar. Inga fler som reagerar på det här samhället?

Perfekt ska jag PMa mitt kontonummer så kan du föra över alla dina pengar till mig?
Citera
2017-02-26, 19:33
Medlem
Du kan föregå med gott exempel och ge alla på Flashback gratis mat och kläder. Du kan väl ta lån för att tillgodose våra behov? Var inte så desperat efter pengar nu din hycklare.

Du har väl inte jobbat en dag i ditt liv med din attityd, ännu mindre troligt att du hade jobbat gratis.
Citera
2017-02-26, 19:37
Medlem
Fyfan för kommunister som kräver att vi arbetsföra ska jobba för er.
Citera
2017-02-26, 19:45
Medlem
Chablisnoirs avatar
Förr så brydde jag mig inte heller om pengar, därför att jag jobbade och tjänade bra.

Nu är det annat. Sjukskriven för utmattningsdepression av den mer komplicerade sorten.
Flera yttre händelser, arvstvist, sjukt barn och en kronisk trötthetskänsla.

FK har nu dragit in min sjukersättning. Min läkare måste komplettera intyget. Panikångesten kom som ett strypgrebb.

Hur fan ska man orka leva?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in