Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-06-24, 14:14
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av me-we
Haha, helt sinnessjukt. Rekommenderar alla att besöka Jimmies facebook där han förklarar hur svensk Durmaz är: "Född i Örebro!".

Tacka vet jag det SD och den Mattias Karlsson som pratade om Zlatan som "osvensk" och beklagade sig över spelare som ej sjöng nationalsången. Man undrar hur deras interna chattgrupper såg ut här i morse innan dessa synkroniserade inlägg skickades iväg. Expo-Karlsson såg ytterligare en chans att profilera partiets antirasism.

Visst, AfS-grabbarnas tweets kanske inte var perfekta. Tror däremot inte att det är något man förlorar röster på heller. Om jag däremot tvingas välja mellan dem och SD:s godhetsfiskande här på morgonen är valet enkelt. Löjligt enkelt.

SD är idag ett sjukt parti. AfS orädda inställning vinner svenska folkets hjärta. Med SD får vi en lagkapten som är mer politisk korrekt än Gustav Fridolin och Durmaz och Kiese Thelin får självklart spela redan från start medan Bieler har på sig regnbågshatten. Tragiskt att så många lättlurade svenskar väljer godhetssignalering före klarspråk.

Jag tolkar dessa tweet som att AfS har ett stort hjärta för svenska landslaget och där jag såg på matchen på storbildsskärm tillsammans med många andra var kritiken mot inbytet av Durmaz och anfallaren Kiese Thelin sista minuten inte nådig. Hörde inte en enda som inte var förbannad. Kasselstrands tweet måste sägas ha prägel av stor återhållsamhet i jämförelse med det som yttrades i lokalen.
Citera
2018-06-24, 15:01
Medlem
baggebo1s avatar
Skillnaden mellan AfS och SD verkar också vara att AfS:arna faktiskt har ett visst intresse och koll på fotboll. Alla vet att Durmaz gjorde bort sig hela tiden han var inne (han hade massa onödiga och farliga grejer innan den avgörande frisparken också - en total katastrofinsats). Hade han varit något annat än blatte hade han fått 3000 hatiska kommentarer som istället tog fasta på nåt annat utmärkande för honom. Och media hade inte sett allvarligt på det hela alls, utan förmodligen till viss del spelat med i "hatet" (har sett det vid flera tillfällen).

Bieler och Åkesson har ingen som helst koll på sånt här utan de är precis som deras fränder inom "jagärhär" och liknande grupper (som terroriserar AfS Viktor) helt ointresserade av fotboll. De gör bara det media berättar för dem att de ska göra. Väldresserade apor.

Viktor Södermarks tweetserie är utmärkt:
Citat:
Första frågan som Janne Andersson fick på presskonferensen inför VM handlade om kritik för att lagbygget hade för lite mångfald. Sverige bytte in mångfald i slutskedet av matchen och blev i vanlig ordning straffade...

Eftersom att min tweet väckt sådant härligt engagemang åt alla väderstreck så är ni alla förtjänta av ett förtydligande från min part: Tweeten tar upp två intressanta ämnen: 1. JAGET FÖRE LAGET: Framgången för Sveriges landslag har sedan Slatans uttåg bestått av att man spelar -

Som ett LAG. Jimmy Durmaz katastrofala insats belyser hans inställning i landslaget då han spelade för JAGET och inte LAGET. Han dribblade för egen vinning i samtliga lägen och står för en självisk och matchavgörande insats i och med fällningen som resulterade i Tysklands mål.

Ett ämne som är av större intresse än det enskilda debaclet och som även förstärker bilden om att JAGET går före LAGET är det faktum att han likt många andra med mångfald EJ sjunger nationalsången. Det är extremt anmärkningsvärt då man kan tänka sig att representera landslaget -

Eftersom att det ger en plattform att visa upp sig för egen vinnings skull men EJ bekänna sin lojalitet och vördnad för Sverige genom att sjunga nationalsången.

2. Media i symbios med den kulturmarxistiska delen av vårt samhälle har under hela Sveriges framgångståg i fotbollssammanhang efter Slatan-eran försökt att problematisera Janne Anderssons lagbygge eftersom att det till majoriteten är en homogen sammansättning av svenskar som inte

Nödvändigtvis är stora stjärnor utan snarare lagspelare som drar åt samma håll.

Av den anledningen är det också intressant att lyfta fram att Sverige oavsett kategori blir mer framgångsrikt som ett lagbygge än som individualister.

Slutplädering: Homogenitet trumfar mångkultur.

Intressant analys av vänsterdojjorna:
- Slatan gör mål. Låt oss prisa mångkulturen och använda det som slagträ i debatten om migrationspolitiken.
- Durmaz förlorar matchen åt Sverige. Hur fan vågar du kritisera mångkulturen?! Din j@vla rasist, näjzist, idiot + sedvanligt mordhot.
https://twitter.com/Viktorious1989/status/1010617310002982912

Jag noterade också att judisk makt-aktivisten "Ilan Sadé", som är partiledare för pajasprojektet "Medborgerlig Samling", uppmärksammar AfS i Durmazstormen:
Citat:
Drevet mot en av våra landslagsspelare grundat på dennes härkomst drivs i hög grad på av AfS och dess ledare, som tydligen plötsligt "vet" att han skulle vara kvoterad. Detta är helt förkastligt.
https://twitter.com/sadeilan/status/1010778148647112704

AfS företrädare har skrivit mogna kommentarer om Durmaz och mångkulturen. De uppmärksammas för detta. Lite spinn för partiet här, som jag tror är positivt, för det de skriver är något alla fotbollsintresserade håller med om.

(Jag hade inte gillat om AfS-företrädare hade skrivit typ "jävla skäggapa åk hem till Afghanistan för fan", bara för att förtydliga. Det visserligen förståeliga men mer omogna och bonniga hatet står inte AfS för.)
Senast redigerad av baggebo1 2018-06-24 kl. 15:08.
Citera
2018-06-24, 15:04
Bannlyst
Något sjukt hände mig häromdagen, jag var en av dom första att kommentera AFS's tal till riket klipp som dom la upp på youtube för någon dag sen. När jag skulle kolla på det en gång till senare så var klippet blockerat.

Jag testade inte att kolla med VPN aktiv.

Är det samma för er? är Skynet online på riktigt nu?
Citera
2018-06-24, 15:29
Medlem
pocahontas väns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PangarN1337444
Gillar alla Sverigedemokrater som går ut och försöker virtuesignalera. Jimmie och fylle-karlsson håller på och dela inlägg där Durmaz gör mål osv.

Paula Bieler drabbas av någon psykos och går full PK :

https://twitter.com/PaulaBieler/status/1010828566408425472
Man får verkligen känslan av "Muh based black man" ifrån SDs ledning. Durmaz gestikulerade ett kors innan han sprang in på planen gör honom såklart perfekta samariern i SDs kulturnationalism. Låt oss bara ignorera det faktum att Södertälje är precis lika genomruttet och korrupt som övriga invandrartäta förorter.
Citera
2018-06-24, 15:33
Bannlyst
Klippet är borttaget helt ifrån AFS youtube, sjukt.

Jag såg ju hela från början till slut för några dagar sedan, det var riktigt bra.
Citera
2018-06-24, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PangarN1337444
Gillar alla Sverigedemokrater som går ut och försöker virtuesignalera. Jimmie och fylle-karlsson håller på och dela inlägg där Durmaz gör mål osv.

Paula Bieler drabbas av någon psykos och går full PK :

https://twitter.com/PaulaBieler/status/1010828566408425472

Det ludret hör ju hemma i MP.
Hmmmm.... AFS känns allt mer som det parti som förtjänar mitt stöd.
Citera
2018-06-24, 15:47
Medlem
Lite mer mediaspinn på Södermarks uttalande och det här skulle kunna bli just en sådan sak som AfS behöver för att nå ut på allvar. Partiet och dess företrädare måste exploatera det här hårt, och allra helst dubbla insatsen. Nu eller aldrig.
Citera
2018-06-24, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Jössus. Helt onödigt "överkompenserande" kommentar. Såå trött jag är på både avhoppade och aktiva kvinns inom SD. Frågan som blir allt "fetare" är, finns det någon kvinnlig politiker man kan lita på? Som inte gör känslokarobater, som står för åsikterna, som är lojal?

Kommer rösta SD ändå men detta var en poäng till "Afs fördel".

Kvinnor har ingenting i politiken att göra. De borde inte ens ha rösträtt.
Citera
2018-06-24, 16:01
Medlem
StatligaTeleverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Lite komiskt faktiskt. Paula Bieler går full PK.

Paula Bieler är en stor anledning till att jag inte kommer rösta på SD i valet. Hon beter sig som en Folkpartist (kunde sagt liberal och fått samma innebörd, men folkpartist låter bättre).

Läste Södermarks uttalande i sin helhet nu, erkänner att jag missade det förut. Tar tillbaka min kritik från förut, även om jag tycker att Guidetti bör kritiseras han med.
Citera
2018-06-24, 16:04
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Måste erkänna att jag inte gillade sättet många i AfS valde att attackera den stackars Durmaz. Visst jag följer inte fotbollen och känner ingenting över Sveriges förlust pga det. Det verkade väldigt känslostyrt deras attacker på twitter, det passar inte riktigt politiker. Det har gjort mig väldigt kluven för samtidigt var det en väldigt viktig poäng dom ville driva fram, just att när mångfald är positivt då hyllas invandrare till skyarna men om det är negativt då ska det ursäktas och gud nåde den som har mage att attackera den stackars invandraren som ställde till det den gången.

Hade det rört sig om ett helt etniskt svenskt fotbollslag och det hade gått åt helvete så hade ingen journalist eller politiker brytt sig i huvudtaget om massa kommentarer hade strömmat in med: "För lite mångfald" "Alldeles för vitt för att lyckas" och så vidare. Även om kommentarer hade attackerat en enskild etniskt svensk så hade ingen brytt sig.

Jag blev förvånad av att se personer jag respekterar bli så känslostyrda i sina kommentarer rörande just fotbollen.
Citera
2018-06-24, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Det blir ju väldigt löjligt när det uppenbarligen är du som aldrig någonsin har träffat en AfS-väljare. Jag känner minst 20 stycken. Vi vet alla att det här inte handlar om parlamentarisk matematik utan om metapolitiskt genomslag. Precis som det gjorde när vi röstade på SD i de många valen fram till 2010. Något som du uppenbarligen aldrig gjorde, för det går ju emot precis varenda "argument" du framför här.

Du borde vara lite mer uppmärksam på varför det är folk som går från SD till AfS om de nu inte tillhör NSF falangen.

Citat:
AfS pratar med Vlaams Belang, FPÖ, Lega, AfD, Front National osv osv. Det är SD som inte pratar med nån, för man har beröringsskräck för alla som inte har beröringsskräck för SD självt. Det är som den gamla Lasse Åberg-sketchen om tönten som inte fick några kompisar, men så dök det upp en kompis, men då sa "Lasse" upp bekantskapen med killen för han måste ju vara en tönt eftersom han valt (töntige) "Lasse" som kompis, och töntar vill man ju inte umgås med... Inte alla som klarar att hantera mobbingvärlden på skolgården så bra... Vi har ju förresten också Groucho Marx' variant på samma paradox.

PS. Miljöpartiet är nog ett dåligt exempel på ett parti "som alla vill prata med". Frågan är om de ens finns kvar om 5 år.

Jaha, och vad ska de göra för Sveriges politik menar du? Och du tror att den beröringsskräcken inte kommer drabba AfS?

Själv kommer jag inte rösta alls i det här valet då jag fått reda på att SD har en Islam Apologet på en riksdagslista.
Citera
2018-06-24, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Vi skulle alla bli förvånade om de kommer in i nån kommun.

Jag antar att de inte ställer upp i någon kommunval? Isf är det ju bara riksdagslöner de är ute efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in