Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-08-19, 15:27
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Jag tror hjärntrusten redan har full koll på att AfS bara ställer upp i Riksdagsvalet...

Citat:
Ursprungligen postat av WagnerRockarLoss
AfS ställer ej upp i kommunval. Om du ska göra skäl för ditt nick, "AlwaysAllIn", så är allt annat än en röst på AfS i riksdagsvalet uteslutet!

Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
AfS ställer bara upp i riksdagsvalet. Tror majoriteten av folket här i tråden gör som jag, röstar på AfS i riksdagsvalet och SD i kommun och landsting.

Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
SD - hard core? Skämtar du?

Citat:
Ursprungligen postat av GTvsProjectC
Liten snabbanalys är du inte hardcore om du röstar på jimmie åkessons skägg ..AFS har alfas med tjockt och mycket skägg, om inte så rakar de sig och fixar frillan så att det ser bra ut. vältränade och klär sig bra, jobbar med militär polis ekonomi entreprenörer eller är hårda knegare..byggarbeten och hantverkare. Riktiga alfas som inte gråter om det kommer en fläck på skjortan eller rädda för att smutsa ner sig. Hardcore? Rösta AFS. Fjolla? SD!

Tack för svar.
Hard core åsyftar min inställning till att inte vimsa och rösta på olika partier i de olika valen, SD i alla kuvert så att säga.

Fan, utan koll vill jag meddela, AfS kör alltså enbart riksdagsvalet.
Hmmmm, AfS i riksdagen och SD i kommunen. En helt okej lösning för mig.

Jag vill på intet sätt slösa bort min röst. Nu gäller det att i detalj följa OU för att se om AfS har en möjlighet.
Närmar de sig 4% så får de min röst.

Då önskar jag hjärntrusten en trevlig eftermiddag.
Citera
2018-08-19, 15:32
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Haha ja det blir så tragikomiskt när dom står där och inte vet vad dom demonstrerar i mot. Nej, fram med gammelkommunisterna nu!

AFS drar fram som en storm medans etablissemanget mest verkar ta skydd. Hög energi!

Efter titt på livesändningen... Det blidde bara tonårstjejer och icke-svenskar...
Citera
2018-08-19, 15:35
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Efter titt på livesändningen... Det blidde bara tonårstjejer och icke-svenskar...

Satte precis igång streamen och ja, man får ännu en gång vatten på sin kvarn. Tonårstjejer med färgglatt hår, babbar som vet att de inte gjort sig förtjänta att bo kvar i Sverige, och en och annan sojaboy. Det går bra nu Vänstern.

Hög energi!
Citera
2018-08-19, 15:38
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Varför länkar du till en fascistblogg? Tar du inte avstånd från fascism?

Jag förmodar att du syftar på Bengtssons skriverier på Motpol, som jag förvisso kritiserade i ett tidigare inlägg. Jag tror dock inte att Bengtsson själv är fascist. Finns inget i hans skriverier som talar för det. Möjligen har han inte fullt ut klart för sig vad gänget på Motpol står för.

Blogginlägget jag länkade till handlar dock om AfS och deras oförmåga att dra tydliga gränser mot brunhögern. Ett inlägg som Bengtsson skrev i egenskap av AfS-medlem som är oroad över utvecklingen.
Citera
2018-08-19, 15:39
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Fast Mattias Karlsson har ju helt rätt i att den öppna svenskheten är en väldigt tydlig ideologisk gränslinje som SD inte kan kompromissa om. Något "förlupet ord" handlade det alltså inte om i det aktuella fallet.

Oförmågan eller oviljan att dra ideologiska gränser är för övrigt AfS största problem just nu, som Jan Olof Bengtsson påpekade i sin blogg:

Om ideologisk gränsdragning

https://janolofbengtsson.com/2018/08/15/om-ideologisk-gransdragning/

Hon länkade till musik som inte var godkänd av chefsideologen...
Citera
2018-08-19, 15:40
Medlem
robotguras avatar
380 visningar nu på Youtube, rekord? Kommer inte ihåg hur många det var på Stockholms torgmöte.
Citera
2018-08-19, 15:40
Medlem
Alla verkar övertygade att AfS aldrig kommer "slå av på takten" och aldrig kommer kompromissa eller vika sig i vissa frågor, precis som folk sa om SD runt 2010.. Hur kan alla vara så övertygade att det kommer vara så?

Själv har jag inte bestämt vilket parti jag ska rösta på, blir mer och mer sugen på AfS ju närmare valet kommer.

edit
Citat:
380 visningar nu på Youtube, rekord? Kommer inte ihåg hur många det var på Stockholms torgmöte.
Är det något rekord att hänga i granen?? Det är jättelite folk.. Missar jag något?
Citera
2018-08-19, 15:42
Bannlyst
Citat:
Satte precis igång streamen och ja, man får ännu en gång vatten på sin kvarn. Tonårstjejer med färgglatt hår, babbar som vet att de inte gjort sig förtjänta att bo kvar i Sverige, och en och annan sojaboy. Det går bra nu Vänstern.

Hög energi!
Jag älskar deras miserabla skrik, deras misär är min framgång.
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag förmodar att du syftar på Bengtssons skriverier på Motpol, som jag förvisso kritiserade i ett tidigare inlägg. Jag tror dock inte att Bengtsson själv är fascist. Finns inget i hans skriverier som talar för det. Möjligen har han inte fullt ut klart för sig vad gänget på Motpol står för.

Blogginlägget jag länkade till handlar dock om AfS och deras oförmåga att dra tydliga gränser mot brunhögern. Ett inlägg som Bengtsson skrev i egenskap av AfS-medlem som är oroad över utvecklingen.

Så Motpol har även icke-fascistiska skribenter? Bra, då vill jag inte se dig fascist-stämpla den sidan mer i den här tråden.
Citera
Medlem
motarbetars avatar
Citat:

Lägg till 2-300 tittare på Facebook med!
Citera
2018-08-19, 15:44
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Lägg till 2-300 tittare på Facebook med!

Och 80 på twitter
Citera
2018-08-19, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Djäklar anåda vad jag grubblar och funderar på detta AfS kontra SD i valet.
Jag har hållit en "hard core" linje att bara och enbart rösta på SD i alla val.
Nu börjar jag svaja. Är det en klok idé tro att rösta in AfS i kommunvalet så de får "öva" under 4 år lokalt?
2022 är de fähiga och kan det politiska spelet och skall med buller och bång in i riksdagen.
Hur resonerar hjärntrusten på Flashback?

Mvh
AlwaysAllIn
Jag är i samma sits. Har röstat SD alla val jag fått rösta (sen 2010) men nu börjar jag fundera på om det är dags att hoppa över... Bara för att de inte kommer in i riksdagen (vilket jag inte tror de gör) så är det ju inte en bortkastad röst. 2.5% ger väl fördelar inför nästa val? Jag tror att AfS kommer börja märkas i något EU-val.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in