Citat:
De har aldrig uttalat sig i frågan från första början så hur kan du veta? Det är inte klokt eller hälsosamt att blint stå bakom en organisation som du har en tendens att göra (du är dock knappast den enda ska sägas). Det var precis samma visa med SvP förut.
Att Jeff har sagt att AfS inte vill utvisa "på etnisk grund" samt hur snabb Hahne var att försöka rekrytera Hanif Bali efter han blev utkickad från M ger en god fingervisning av deras position. Om inte annat är tydlighet viktigt, så jo de bör klargöra detta innan valet. Tystnad är å andra sidan också ett typ av svar.
Att Jeff har sagt att AfS inte vill utvisa "på etnisk grund" samt hur snabb Hahne var att försöka rekrytera Hanif Bali efter han blev utkickad från M ger en god fingervisning av deras position. Om inte annat är tydlighet viktigt, så jo de bör klargöra detta innan valet. Tystnad är å andra sidan också ett typ av svar.
Jeff är en enskild ledamot och tillhör inte grundarna av partiet. Jag vet inte varför man ska dra så stora växlar på en enskild tweet från honom, som man inte ens vet om han har tänkt igenom. Ingenting i partiprogrammet eller i AfS' övriga uttalanden tyder på att de tror på öppen svenskhet.
Sedan, om man ska vara noga, så följer inte öppen svenskhet nödvändigtvis på ett uttalande som "Vi repatrierar inte på etnisk grund". De som inte repatrieras behöver ju inte klassas som svenskar för det. För egen del är jag helt för repatriering på etnisk grund, men inser också behovet av att rent retoriskt inte gå för fort fram med saker när man är ett helt nybildat parti.
Vad gäller Hanif Bali så borde du lyssna på senaste avsnittet av Den kokta grodan (#98), där Kasselstrand och Erik Berglund ägnar den första kvarten åt att helt döma ut Bali. Ingen otydlighet där.
Nordfront drar upp ett Hahne-citat om öppen svenskhet från 2015, när det pågick uteslutningsärenden kring honom och andra SDU:are och de var måna om att få vara kvar i partiet. Den kontexten missar dem, eller utelämnar medvetet (och kommentarfältet under deras artikel är tyvärr en enda fårskock - folk pratar om att AfS kommer att plocka fram Israel-flaggorna snart, att de startat partiet för att blåsa folk på pengar och liknande lågbegåvat svammel). Jag tror inte för ett ögonblick att Hahne heller är inne på öppen svenskhet. Han är vän med etnonationalister som The Golden One och Anton Stigermark och andra i althögersfären, och verkar ligga mycket närmre den världen än den kulturnationalistiska. Dock är Hahne fortfarande lite valpig. Jag tror att hans små snedsteg ofta kan förklaras med det.
Senast redigerad av Amriswil 2018-04-19 kl. 22:25.
Senast redigerad av Amriswil 2018-04-19 kl. 22:25.