Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-17, 14:38
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Samhällsnytt har publicerat en artikel skriven av Stefan Torssell som riktar sig till Alternativ för Sverige. Torssells syfte med artikeln är att uppmana AfS att bli pro-israeliskt eftersom det annars kan gå illa för partiet. Att Gustav Kasselstrand och co inte tagit ställning på något annat sätt än att, lite försiktigt, förespråka en tvåstatslösning verkar alltså inte göra Torssell nöjd. Själv så tycker jag att artikeln är fullkomligt onödig och att den inleds med att han lyckas ge partiet fel namn gör den inte mer nödvändig. Faktum är att Stefan Torssells starka engagemang för semiter i Mellanöstern är onödigt.

https://samnytt.se/stefan-torssell-alternativ-for-sverige-vs-palestina/
Stefan Torssell är en jävla idiot. Dels för att han har helt jävla fel, men mest för att han drar upp den här frågan nu. Medvetet sabotage. En skum typ i allmänhet den här jäveln. Intressant fenotyp...

Att Samnytt publicerar kan man också fundera på... Fy fan vilken tur att AfS lydde mitt råd och inte rörde i den där jävla "Ekeroth", tänker jag.
Senast redigerad av baggebo1 2018-06-17 kl. 14:46.
Citera
2018-06-17, 14:38
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Fråga: Om en japan enligt SD kan "bli" svensk - varför kan Åkesson inte "bli" japan? Även om det i båda fallen krävs mer än en tunnelbanetur eller två.

Det är helt meningslöst att argumentera med dig, men en japan kan inte bli etnisk svensk enligt SD.

Lika lite som en ko kan bli en älg.
Citera
2018-06-17, 14:47
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Du är ett typexempel på en svagt begåvad debattör. Eftersom du inte ens begriper hur irrelevant din argumentation är. Att din forskarlänk bara innehöll europeiskättade forskare fulländar den intellektuella lyteskomiken.
För det första så är även europeiska invandrare invandrare
För det andra så finns det gott om naturvetenskapliga forskare från alla kontinenter aktiva i Sverige. Har lämnat flera länkar på detta, men för all del - här har du en till:
https://www.slu.se/institutioner/vaxtbiologi-skogsgenetik/personal/
Naturvetenskaplig forskning är alltså en i högsta grad multikulturell företeelse. Behöver du fler länkar eller känner du att du har gjort bort dig tillräckligt nu?

Men jag undrar - representerar dina tokiga åsikter AfS?
Citera
2018-06-17, 14:51
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Är inte insatt i hur frekvent det är med utländska doktorander. Men jag antar att gräset är mycket grönare i Sverige än i deras hemländer så därför kan man anta att de är proportionerligt alldeles för många som söker sig hit från U-länder. Det är inte bara bidragen som lockar folk till Sverige.
När de är färdiga med sin doktorsexamen, om de nu når dit, så är gräset lönen väldigt mycket grönare i typ USA och övriga Europa. De som inte når fram till en examen de bli alldeles säkert kvar i Sverige.

Vi vet ju hur det fungerar med Sveriges magnetism för lycksökare. Ingen skillnad vara sig det gäller forskarstudenter eller analfabeter. Jag tror på AFS och deras bedömningar.
Mmmm..... Visst händer det att folk som doktorerat söker sig utomlands, och gärna till USA. Men det kommer också hit disputerade forskare och arbetar som lektorer och professorer. Naturvetenskap är en internationell företeelse, men vill alltså AfS försvåra för utlänningar att forska i Sverige? Vad tror man sig vinna på det?
Senast redigerad av Clodius 2018-06-17 kl. 14:56.
Citera
2018-06-17, 14:51
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det största problemet med AfS verkar vara att deras budskap spretar så otroligt åt alla håll. I denna tråd har vi helt på allvar sett argument som sträcker sig från:
a. En migrationspolitik som är klart mjukare än SD's
b. Utvisa alla kriminella invandrare som kommit sedan år 2000
c. Utvisa alla icke nordiska personer som finns i landet

Det blir rätt svårt att ta detta på allvar. Söker man på AfS hemsida så landar man någonstans mellan a och b. I många frågor som handlar om migration är de klart mjukare än SD officiellt, några exempel:
- AfS vill skicka ekonomiska bidrag till återvändare även efter det att de bor i sina MENA-länder, vilket SD givetvis inte vill
- AfS har lägre krav på medborgarskapet, båda har vistelse i Sverige i 10 år som krav, men AfS säger att man inte ska ha begått brott i Sverige, medan SD kräver att man ska ha skött sig exemplariskt

Det bara du som inte har förstått. De flesta av oss andra har inga problem med att förstå politiken.
Citera
2018-06-17, 14:53
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Jag är genuint intresserad. Rimligtvis måste man kunna begära av ett parti att man tydligt kan läsa om deras politik på deras hemsida. Så är dessvärre inte fallet med AfS. Jag räknade upp två exempel på där de på sin sida är betydligt mjukare än SD, vilket du inte bemötte.

Sen sitter användare här i tråden och drömmer om att de ska utvisa alla med icke-nordiskt utseende, vilket jag helt enkelt inte kan läsa in i deras hemsida. Det handlar om någon sorts projicering av egna önskemål.

Vem har sagt det? Klart att de inte vare sig vill eller kommer göra. Det är en omöjlighet.
Citera
2018-06-17, 15:00
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Vet inte vad du dravlar om, men okunskapen verkar total. Sverige har sedan ca 1990 ett stabilt export-överskott, innan dess var det ungefär jämt mellan import och export mellan 1970-1990, och före dess också ett överskott sedan andra världskriget.

http://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/samhallets-ekonomi/export-och-import-av-varor-och-tjanster/

Men jag håller med dig i princip, vi ska inte ha några sjuksköterskor som klär sig i slöja, eller universitetsutbildade fåraherdar. Detta är ju precis varför SD är så viktiga och behövs.

SD vill väl inte förbjuda slöja?
Citera
2018-06-17, 15:02
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
För det första så är även europeiska invandrare invandrare
För det andra så finns det gott om naturvetenskapliga forskare från alla kontinenter aktiva i Sverige. Har lämnat flera länkar på detta, men för all del - här har du en till:
https://www.slu.se/institutioner/vaxtbiologi-skogsgenetik/personal/
Naturvetenskaplig forskning är alltså en i högsta grad multikulturell företeelse. Behöver du fler länkar eller känner du att du har gjort bort dig tillräckligt nu?

Men jag undrar - representerar dina tokiga åsikter AfS?

Att du bara orkar att fortsätta skämma ut dig. T.o.m Tredje Riket hade tusentals forskare från andra länder. Däribland från Indien, Japan och Iran. Men du fattar verkligen inte hur snett ute du är, eller hur? Problemet för Sveriges del handlar om miljoner importerade U-landsmänniskor med medel-IQ på 70-80 varav många är analfabeter.
Citera
2018-06-17, 15:03
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Mmmm..... Visst händer det att folk som doktorerat söker sig utomlands, och gärna till USA. Men det kommer också hit disputerade forskare och arbetar som lektorer och professorer. Naturvetenskap är en internationell företeelse, men vill alltså AfS försvåra för utlänningar att forska i Sverige? Vad tror man sig vinna på det?
Det är slöseri att ge dem resurser som ska gå till svenska forskare som med stor sannolikhet fortsätter att tjäna sin nation med den kompetens de har förvärvat genom forskning.
Citera
2018-06-17, 15:08
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Det är slöseri att ge dem resurser som ska gå till svenska forskare som med stor sannolikhet fortsätter att tjäna sin nation med den kompetens de har förvärvat genom forskning.
Källa på det?
Citera
2018-06-17, 15:18
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Källa på det?
Det är bara en rimlig nationalistisk grundsyn som inte utesluter att utlänningar bedriver forskning i Sverige i speciella undantagsfall. Jag betvivlar starkt att nuvarande universitetskultur är något som AFS ställer sig bakom utan förbehåll. T ex tror inte Kasselstrand själv att AFS ens får tillträde till universiteten för att bedriva valrörelse, medan andra partier kommer att vara där och hjärntvätta framtidens intellektuella som vanligt. Detta är en annan fråga och visst det kan du säga, men jag betvivlar fortfarande att utländska forskare kommer till Sverige i samma mönster som sker nu. T ex skulle det inte förvåna mig om den etniska sammansättningen på gruppen som helhet förändras. Endel nationaliteter kanske inte får komma hit längre medan andra får komma hit i större antal. Själv får du gärna bidra med något vettigt till tråden istället för att spela streetsmart.
Citera
2018-06-17, 15:25
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
SD vill väl inte förbjuda slöja?

Jo, det är en fråga de alltid har drivit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in