Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-06-24, 13:49
Medlem
Gillar alla Sverigedemokrater som går ut och försöker virtuesignalera. Jimmie och fylle-karlsson håller på och dela inlägg där Durmaz gör mål osv.

Paula Bieler drabbas av någon psykos och går full PK :
Citat:
Stålsatte mig och gick in på Durmaz konto för att läsa hatet. Såg istället svaren, just nu flödar stöd och kärlek.

Det är en av alla anledningar till att jag älskar det här landet:
Rasismen kommer aldrig få något starkt fäste här. De som tror det lurar sig själva. Tack och lov!

https://twitter.com/PaulaBieler/status/1010828566408425472
Citera
2018-06-24, 13:49
Medlem
me-wes avatar
Södermarks betraktelse är relevant eftersom det flera gånger har tagits upp att landslagstrupperna under Janne Anderssons tid vid rodret har varit alltför etniskt och kulturellt homogena. Då är det ironiskt att det är just Durmaz som hoppar in och gör en insats som är resor värre än gamla bottennapp som Wendt (mot Ungern?), Safari (mot Holland) och Lustig (mot Ukraina).

Om journalister aldrig hade börjat tjata om bristen på mångfald i landslaget hade hans tweet däremot fallit platt, men det var just på grund av journalisters kulturmarxistiska glasögon som den skrevs.
Citera
2018-06-24, 13:52
Medlem
StatligaTeleverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PangarN1337444
På vilket sätt var det inte Durmaz fel menar du? Vem var det som gjorde en efterbliven glidspark även fast Larsson med 100% säkerhet hade tagit bollen från tysken? Det var Durmaz. Durmaz gjorde ett efterblivet val och Durmaz borde definitivt belastas för att ha förlorat matchen åt Sverige. Att Durmaz sen går ut i media och säger att "jag är stolt" gör inte saken bättre. Självkoncentrerad idiot. Erkänn bara misstaget.
Håller med om det fetade. Håller också med om att Durmaz gjorde ett efterblivet val i och med det. Men hade Guidetti inte skjutit så hade Tyskarna inte fått den kontringen från början. Nåja, är inte här för att diskutera fotboll och jag gråter väl inte direkt över Kasselstrands uttalande. Var själv skeptisk till att Durmaz ens togs ut i truppen.
Det jag mest vänder mig emot är att en politiker gör ett uttalande om fotbollslandslaget. Jag anser att politiker inte bör lägga sig i, något som Kasselstrand själv sade i ett av torgmötena.
Citera
2018-06-24, 13:55
Medlem
Citat:
Gillar alla Sverigedemokrater som går ut och försöker virtuesignalera. Jimmie och fylle-karlsson håller på och dela inlägg där Durmaz gör mål osv.

Jössus. Helt onödigt "överkompenserande" kommentar. Såå trött jag är på både avhoppade och aktiva kvinns inom SD. Frågan som blir allt "fetare" är, finns det någon kvinnlig politiker man kan lita på? Som inte gör känslokarobater, som står för åsikterna, som är lojal?

Kommer rösta SD ändå men detta var en poäng till "Afs fördel".
Citera
Medlem
Tjyvass avatar
Viktor träffar vid något väsentligt. Givetvis går multikulti-svennebananerna och deras älskade pensionsräddare bananas. För de vet att sanningen just träffade dem. Enda chansen Sverige har mot ett befolkningsmässigt 10 gånger större Tyskland är att mönstra ett urstarkt kollektiv. Jag drar mig till minnes Golonkas bevingade ord vad som är svenskhet.

Citat:
Svensk kultur är... ett hederligt handslag, ett hållet ord. Det är att ta saker i tur och ordning, att göra rätt för sig... Det är att hjälpa sina grannar och hålla ihop i arbetslaget. Att komma i tid, att göra sitt.
(FB) Miljöpartist : Svenskt kulturarv existerar inte

Det är inte svenskt att i sin iver att glänsa stå och dribbla när man ligger 1-1 mot Tyskland i VM-gruppspelet och det är bara sekunder kvar av förlängningstiden.
Senast redigerad av Tjyvas 2018-06-24 kl. 14:34.
Citera
Medlem
Citat:

Tyvärr ingen psykos. Det där är det nya SD. Mer av samma kommer. SD är ett annat parti nu än 2010. När ska folk börja fatta?
Citera
2018-06-24, 13:57
Medlem
me-wes avatar
Citat:

Haha, helt sinnessjukt. Rekommenderar alla att besöka Jimmies facebook där han förklarar hur svensk Durmaz är: "Född i Örebro!".

Tacka vet jag det SD och den Mattias Karlsson som pratade om Zlatan som "osvensk" och beklagade sig över spelare som ej sjöng nationalsången. Man undrar hur deras interna chattgrupper såg ut här i morse innan dessa synkroniserade inlägg skickades iväg. Expo-Karlsson såg ytterligare en chans att profilera partiets antirasism.

Visst, AfS-grabbarnas tweets kanske inte var perfekta. Tror däremot inte att det är något man förlorar röster på heller. Om jag däremot tvingas välja mellan dem och SD:s godhetsfiskande här på morgonen är valet enkelt. Löjligt enkelt.
Senast redigerad av me-we 2018-06-24 kl. 13:59.
Citera
2018-06-24, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Jössus. Helt onödigt "överkompenserande" kommentar. Såå trött jag är på både avhoppade och aktiva kvinns inom SD. Frågan som blir allt "fetare" är, finns det någon kvinnlig politiker man kan lita på? Som inte gör känslokarobater, som står för åsikterna, som är lojal?

Kommer rösta SD ändå men detta var en poäng till "Afs fördel".

Ja det är tråkigt hur skitnödiga SD-företrädare beter sig. Det säger endel om partiet som helhet tycker jag, kommer de verkligen driva på sina frågor utan att kompensera bort för mycket när resten av sjuklövern går emot dem?
Citera
2018-06-24, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Ja det är tråkigt hur skitnödiga SD-företrädare beter sig. Det säger endel om partiet som helhet tycker jag, kommer de verkligen driva på sina frågor utan att kompensera bort för mycket när resten av sjuklövern går emot dem?

Det KANSKE vi får reda på beroende på hur det ser ut efter valet.
Afs har, som jag har skrivit många gånger, möjlighter att klättra i opinionen, och jag kommer intresserad att följa utvecklingen de kommande åren och kommer kanske byta fot till valet 2022.

Men sluta bygg argumentationen att man ska rösta Afs för att SD är dåliga, tama, sjuklöverfierade, har diktatorer i ledningen mm mm, och tala istället om ER politik. Vi har liksom sju partier redan som "bemöter" SD med att rada upp hur dålig SDs politik är istället för att presentera något bättre i den egna politiken.

Kort - Släpp SD-fixeringen och börja snacka konstruktiv politik.
Senast redigerad av MrStreamer 2018-06-24 kl. 14:07.
Citera
Medlem
SDs väljare kanske inte är så radikala som man tror? Jag går in och kollar på Åkessons senaste antirasistiska inlägg där han skriver "
Citat:
Jimmy Durmaz hade inte sin bästa dag på jobbet igår. Det har inget att göra med i vilket land hans föräldrar är födda.

Durmaz är född i Örebro, fostrad i klassiska BK Forward. Han spelar VM för sitt land – vårt land – Sverige.

Sen är hela kommentarsfältet fyllt med "Helt rätt Jimmie!"

En kille som jag minns skrev att invandrare var parasiter eller något liknande i gruppen "Stå upp för Sverige" skrev i inlägget : "Helt rätt!".

Dessa människor kan verkligen inte tänka själv utan håller med allt Åkesson säger. Det är nästan läskigt.

" Helt rätt Jimmie.Durmaz är prexis lika mycket Svensk som du och jag.Folk borde skippa hat och ägna sig åt sakfrågor.SD 2018."
Senast redigerad av PangarN1337444 2018-06-24 kl. 14:11.
Citera
Medlem
Citat:

Lite komiskt faktiskt. Paula Bieler går full PK.

Citat:
Stålsatte mig och gick in på Durmaz konto för att läsa hatet. Såg istället svaren, just nu flödar stöd och kärlek.

Det är en av alla anledningar till att jag älskar det här landet:
Rasismen kommer aldrig få något starkt fäste här. De som tror det lurar sig själva. Tack och lov!
Citera
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Oj oj oj vad AfS-företrädare skämmer ut sig på Twitter efter förlustmatchen mot Tyskland. Kasselfjant m.fl skyller nederlaget mot Tyskland på Durmaz. Ingen normal människa med en normal hjärna kan i sin vildaste fantasi skylla en förlustmatch på en inbytt spelare. Endast för att han inte ser svensk ut, enligt AfS standard på svenskhet, är det hans fel att Sverige förlorade. Det är helt patetiskt att bevittna vuxna människor hålla på så här. Vuxna människor som vill ta sig in i riksdagen. Så här har aldrig SD hållit på. Det var helt rätt beslut att sparka ut dessa mongolider ur partiet. AfS = Alternativ för Sparkade.

Satan vad du och dina likar är lättkränkta så fort någon kritiserar en utlänning - och framförallt mentaliteten som gjort att underpresterande (för att uttrycka det milt) utlänningar lyfts fram till positioner de inte förtjänar, och om och igen. Så lättkränkta att ni tappar allt intresse för att förstå era meningsmotståndare och vad de faktiskt vill ha sagt.

Patetiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in