Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-01, 21:55
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Absolut. Vill du skicka "ut" personer som bor i Sverige bara för att de inte arbetar bra? Vad har du för ultraliberala idéer? Givetvis ska dessa få fullt stöd och hjälp tillbaka i arbetslivet (oops, glömde att pengarna inte räcker till det med platt skatt).

Flyttar man till Sverige däremot ska vi ha ett nålsöga: Endast om man bidrar 100% genom arbete, anpassar sig totalt så ska man få bosätta sig här. Allt annat är ju helt ologiskt.

Är det inte ändå märkligt? Att skatten aldrig räcker till hur hög den än är i Sverige? Och den är högst i världen. Särskilt såssar tycks alltid hitta nya finurliga sätt att sätta sprätt på skattemedel. Är det inte import av U-landsmänniskor med IQ 70-80 så är det nya myndigheter med navelskådaruppdrag eller andra hitte-på jobb i den ofantliga sektorn.
Senast redigerad av Endevil 2018-06-01 kl. 21:57.
Citera
2018-06-01, 21:57
Medlem
KokaGrodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Jag bryr mig inte om din utbildning, då den bevisat inte gett dig någonting.

Att det går att flytta skatt till andra länder har noll och intet att göra med skattesatsen vilket är vad vi pratar om.

"Olika platt", är du någon form av oxymoroners mästare? Att byta kommun har i ämnet om kommunalskatt samma effekt som att byta land. Den kommunala skatten är platt, det är inte ens en diskussion eller relativt. Säg mig vilken kommun du bor i och jag kan tala om vilken skattesats du betalar helt utan vetskap om din inkomst.
Nej det gör vi inte - vi pratat inte om skattesatsen - vi pratar om platt skatt. Platt skatt - plattskalle.
Citera
2018-06-01, 21:59
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Är det inte ändå märkligt. Att skatten aldrig räcker till hur hög den än är i Sverige? Och den är högst i världen. Särskilt såssar tycks alltid hitta nya finurliga sätt att sätta sprätt på skattemedel. Är det inte import av U-landsmänniskor med IQ 70-80 så är det nya myndigheter med navelskådaruppdrag eller andra hitte-på jobb i den ofantliga sektorn.

Jodå, den räcker till alldeles utmärkt

Eller rättare sagt, borde räcka till. Om vi skickar ut alla bidragsparasiter med huvudet före, mejar ner (och sen utvisar, om de överlever) alla "arab-kidz" som bråkar med polis, räddningstjänst och myndigheter. Samt ser till att alla som kommer hit och verkar här betalar full skatt med riktiga jobb.

Då räcker det till alldeles utmärkt, med ett modernt progressivt skattesystem. Till och med du skulle få ut dina bidrag.
Citera
2018-06-01, 22:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Att OIs som redan stupar vid uppdraget att mäta SDs opinion på rimligt hyggligt sätt saknar alla redskap i verktygslådan för att mäta AfS vid låga nivåer kan inte vara en nyhet för någon som följt med de sista tio åren.

AfS verkliga opinion fortsätter sålunda att vara höljd i dunkel.
Jag har hela tiden lyckats pricka SDs vad det visat sig vara rätta opinion hyggligt och regelbundet.
Ett finger i den politiska snålblåsten och ett öga på den opinion som nuförtiden visar sig på nätet.

Sålunda finner jag att AfS i skrivande stund har över 1 procent av väljarkåren.
Mera exakt än så är svårt att säga..dock finns gränsen för partistöd inom mycket rimligt avstånd.
För att få fyra procent i riksdagsvalet så krävs något exceptionellt genomslag mediamässigt.
Ingen omöjlighet,men icke heller helt troligt.

I skrivande stund så skulle jag tro att partiet landar runt 2,5 procent i valet.

Det sagt,game on och allt att vinna...och politisk uthållighet,framförallt politisk uthållighet.

Jag finner det otroligt att partiet skall missa riksdagsinträde senast 2022.

Delar din analys. 2,5% får ändå ses som godkänt+ och 2022 blir det enkelt 10+.
Citera
2018-06-01, 22:02
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KokaGroda
Nej det gör vi inte - vi pratat inte om skattesatsen - vi pratar om platt skatt. Platt skatt - plattskalle.

Precis Einstein, nu börjar du fatta.

Skattesatsen för kommunalskatten i din kommun är densamma för alla invånare, definitionen av proportionell skatt. Vill du ha en klubba?
Citera
2018-06-01, 22:05
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Jodå, den räcker till alldeles utmärkt

Eller rättare sagt, borde räcka till. Om vi skickar ut alla bidragsparasiter med huvudet före, mejar ner (och sen utvisar, om de överlever) alla "arab-kidz" som bråkar med polis, räddningstjänst och myndigheter. Samt ser till att alla som kommer hit och verkar här betalar full skatt med riktiga jobb.

Då räcker det till alldeles utmärkt, med ett modernt progressivt skattesystem. Till och med du skulle få ut dina bidrag.

Men nu kom du ju tillbaka till dina argument utan att svara på min fråga. Är det bara Mohammed som ska skickas ut eller ska Conny, Cevin och Liam det också?

För du vill väl inte börja komma in på frågan om etnicitet och vilka som de facto har rätt till landet oavsett inkomst och arbetsinsats?
Citera
2018-06-01, 22:08
Bannlyst
Citat:
Intressant att "övriga" minskade kraftigt i senaste Inizio. 3.3% fick övriga, och i denna grupp ryms alltså F!, AfS samt ett flertal andra. F! har minst 2.5% sannolikt, så det innebär att AfS 0.8% att dela på med övriga marginalpartier.

Om vi är generösa och ger AfS halva detta utrymme, så innebär det 0.4% för AfS, men det är sannolikt alldeles för högt. Några fåtal promille ligger man sannolikt på.

Jag ska faktiskt säga att om AfS får 0.3% eller högre så blir jag mycket imponerad. Inget parti så långt ut på kanten har fått så mycket någonsin. ND fick väl 0.06% som bäst.

Personer i denna tråd gör verkligen inte bra reklam för AfS. Det är aggressivitet, tonårs-hormoner och "kasta ut alla invandrare" som närmast sprutar ut ur öronen på många AfS-förespråkare.

Intressant också att AfS inte verkar ha några problem att sammankopplas med Christoffer Dulny. Denne var väl med på Nazisttåget i Charlottesville, och har haft samröre med NMR mfl. Vilket parti som helst som aspirerar på mer än några promille bör verkligen akta sig för att sammankopplas med sådana.

Enda sättet för AfS att växa är att framställa sig som ett "tuffare" SD. Den sekund man börjar vela om rasfrågan/etniciteten (vilket man redan gör) så är man utplånade rent opinionsmässigt. Det finns helt enkelt extremt få personer i Sverige som skiljer på enskilda människor beroende på om föräldrarna är nordbor, brunetter eller asiater.

Eftersom repatriering av invandrare är en kärnfråga, så är det givetvis inget fel på att påpeka det och att hålla med. Synd bara att SD släppte den bollen i i öppet mål.
Citera
2018-06-01, 22:10
Bannlyst
Citat:
Detta är helt skrattretande. Först blir jag hånad och kallad diverse öknamn för att jag säger att AfS har en syn att endast nordbor kan vara riktiga medborgare, och att man är nyliberala rent ekonomiskt.

Och sen ... ovanstående. Häpnadsväckande!

Hur svårt är det att skilja på ett medborgarskap och en etnicitet tycker du? Du har ältat samma trötta fråga minst 40 gånger i tråden redan. Blir du japan om du åker tunnelbana i Tokyo?
Citera
2018-06-01, 22:12
Medlem
KokaGrodas avatar
Citat:
Precis Einstein, nu börjar du fatta.

Skattesatsen för kommunalskatten i din kommun är densamma för alla invånare, definitionen av proportionell skatt. Vill du ha en klubba?
Nej tack, jag vill avsluta "dialogen" med dig. Den är inte fruktbar.
Om jag säger "Heil Hitler" till dig, så kan du åberopa Godwins lag och vinna på så sätt. Ska vi säga så?
Citera
2018-06-01, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiddraren
Hur svårt är det att skilja på ett medborgarskap och en etnicitet tycker du? Du har ältat samma trötta fråga minst 40 gånger i tråden redan. Blir du japan om du åker tunnelbana i Tokyo?

Nej

Inte japan (som ras, är du så dum så du frågar det?). Däremot kan jag givetvis bo och verka och vara fullt ut respekterad som människa i Japan. Det kan inte japanen i AfS's Sverige (han/hon är inte etnisk nordbo).
Citera
2018-06-01, 22:16
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiddraren
Delar din analys. 2,5% får ändå ses som godkänt+ och 2022 blir det enkelt 10+.
Det blir garanterat extra val senast 2020.
Citera
2018-06-01, 22:18
Medlem
Citat:
Men nu kom du ju tillbaka till dina argument utan att svara på min fråga. Är det bara Mohammed som ska skickas ut eller ska Conny, Cevin och Liam det också?

För du vill väl inte börja komma in på frågan om etnicitet och vilka som de facto har rätt till landet oavsett inkomst och arbetsinsats?

Flyttade Mohammed till Sverige, utan att ha något jobb dvs. är arbetslös från start? Sitter han i en snödriva i kallingarna och klagar på vårt fina land? Om Ja; Mohammed åker ut med huvudet före.

Conny, Cevin och Liam, Achmed, Li, Alleandro är de födda i Sverige, familjerna 100% anpassade och lever helt assimilerade enligt svenska förhållanden, men barnen har hamnat snett? Då får de hjälp att komma till rätta igen naturligtvis, hur svårt kan det vara att förstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in