Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-26, 07:53
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Har AfS egentligen någon avsikt att innan valet skapa några lokalavdelningar?
Idag ser partiet mest ut som man skulle tolka namnet som "Alternativ för Stockholm", då dessa är överrepresenterade på riksdagslistan med 4 gånger i förhållande till hela landet.
Med tanke på den goda respons man fick i Växjö så finns det nog åtminstone en potential för det. Det handlar väl mest om att på relativt kort notis få tag i kompetenta/trovärdiga företrädare.
Citera
2018-05-26, 07:54
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Gäller det bara Européer som är oss närbesläktade? Kan en Thailändare som arbetar hårt i Sverige och anammar allt svenskt och betalar skatt, betraktas som fullt ut medlem av vårt samhälle?

Vad tror du själv?
Kan en svensk som betalar skatt i Thailand bli thailändsk och nu talar vi inte bara thailändsk medborgare på pappret?
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2018-05-26 kl. 08:20.
Citera
2018-05-26, 07:57
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Nu låter det ju nästan precis som SD. Att invandrare från var som helst (även utanför Europa) kan få bosätta sig i vårt land och upptas i vår gemenskap om de är 100% anpassade. Och inte för många, Sverige ska fortsätta att vara svenskt. Detta är exakt SD, som är i riksdagen och kan bli största parti i valet.

I så fall, varför AfS, vad är skillnaden?

Sverige skall vara homogent svenskt med en liten andel invandrare.
Som Japan eller Korea.
Varifrån får du uppgifter att AFS har proklamerat öppen svenskhet likt SD?
De har de aldrig sagt.

Skillnaden gentemot SD är tydlig.

1) Totalt asylstopp
2) Återvandring
3) Ingen öppen svenskhet
4) Minska politikers och statens makt över oss svenskar.
5) Sänka skatterna.

Alltså tydliga libertarianska idéer invävt i sund realism.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2018-05-26 kl. 08:24.
Citera
2018-05-26, 08:05
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trossniffaren
Även jag & flera vänner med hel eller delvis utomnordisk, & då i de flesta fall av utomeuropeiskt ursprung som exempelvis väl integrerade Sydamerikaner, Sydostasiater, Latineuropéer eller Balter, Ungrare, Kroater, Tjecker, Polacker. undrar om vi då enligt AfS på en generell nivå anses vara värdiga nog att få fortleva i Sverige enligt AfS politik?

För man behöver inte vara arisk, germansk, vit, valfri epitet med fysiskt Kalles Kavjar utseende för att vara väldigt missnöjd med hur Sverige & Sveriges tillika demokratur kraftigt har stagnerat & blivit en betydligt obehagligare plats sedan gränserna mot specifikt Mellanöstern, Nordafrika, Centralasien, läs muslimsk invasion, har skett vilket där så klart kulturella preferenser & värderingar har kolliderat med dessa nyare invandrare, som resulterat i mycket ökad skepsis & ilska i lika proportioner till både etablerade partier, etablissemang såväl som mot dessa muslimska överlag parasiterande "våldsamma ensamkommande asylant-barn med en foot lång skägg"

Vad anser AfS om Oss Gamla Skötsamma, vi andra hundratusentals människor som av antingen okunskap eller fördom kan ha buntats ihop med De Nya Barnen, eller?

Du kan ta av dig offerkoftan!
Kom inte här med detta gamla ”vad skall vi skötsamma invandare ta vägen?”
Det är totalt ointressant i nuläget.
Vi står inför en kris, enorm kris.
Vi svenskar är i minoritet inom bara några år.
Fokus är:
1) Total stopp av all asylinvandring
2) Återvandring av alla de hundratusentals som flyttat hit på felaktiga grunder.

Ni skötsamma invandare borde själva ha intresse i att rösta på AFS.
För alternativet om Sverige inte lyckas med ovanstående två fokusmål, är totalt kaoz och att skötsamma invandare också drabbas i pogromer.

Sedan är jag inte alls övertygad om att även ”skötsamma” invandrare står upp för Sverige och svenskarna.
När det väl kommer till kritan så tyr sig människor omedvetet till sin folkgrupp eller de som liknar en mest i form av etnisk härkomst, språk och kultur.
Som dessa http://www.bilddump.se/bilder/20180525161244-90.230.35.170.png som kommenterat AFS torgmöte i Växjö.
Merparten av dessa är troligtvis ”skötsamma” invandare, killarna är väl diskutabelt.
Men när de kommer till att välja grupp., kommer majoriteten av invandrare alltid ta sina landsmäns parti före svenskar.
Även hur skötsamma de är.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2018-05-26 kl. 08:35.
Citera
2018-05-26, 08:16
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Platt skatt kommer från det faktum att Kassel och Hahne riktiga högerungar, egentligen "MUF 80-tal".

Så hur de ska kunna attrahera seriösa väljare från SD, som vill ha en stark välfärdsstat, det kan jag inte förstå. Sen verkar det inte finnas någon skillnad i invandringspolitiken, förutom att AfS vill kasta ut alla icke-"nordbor" medan SD anser att alla som jobbar, gör rätt för sig, betalar skatt och är helt assimilerad ska få bo här.

”Seriösa väljare som vill ha en välfärdsstat.”
Låter väldigt oseriöst. Speciellt i ett mångkulturellt samhälle.
Du är lite naiv, eller rätt mycket naiv.

Du är medveten om att alla som röstat på SD genom åren inte är såssar?
Du är medveten om att det finns väljare, en stor grupp väljare som inte vill se överstatlighet?

Du återkommer till ”betalar skatt och gör rätt för sig”.
Är det din definition av svensk, öppen svenskhet likt SD...så rösta på SD istället.
Det är ett fritt land att rösta på vad man vill.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2018-05-26 kl. 08:21.
Citera
2018-05-26, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trossniffaren
Även jag & flera vänner med hel eller delvis utomnordisk, & då i de flesta fall av utomeuropeiskt ursprung som exempelvis väl integrerade Sydamerikaner, Sydostasiater, Latineuropéer eller Balter, Ungrare, Kroater, Tjecker, Polacker. undrar om vi då enligt AfS på en generell nivå anses vara värdiga nog att få fortleva i Sverige enligt AfS politik?

För man behöver inte vara arisk, germansk, vit, valfri epitet med fysiskt Kalles Kavjar utseende för att vara väldigt missnöjd med hur Sverige & Sveriges tillika demokratur kraftigt har stagnerat & blivit en betydligt obehagligare plats sedan gränserna mot specifikt Mellanöstern, Nordafrika, Centralasien, läs muslimsk invasion, har skett vilket där så klart kulturella preferenser & värderingar har kolliderat med dessa nyare invandrare, som resulterat i mycket ökad skepsis & ilska i lika proportioner till både etablerade partier, etablissemang såväl som mot dessa muslimska överlag parasiterande "våldsamma ensamkommande asylant-barn med en foot lång skägg"

Vad anser AfS om Oss Gamla Skötsamma, vi andra hundratusentals människor som av antingen okunskap eller fördom kan ha buntats ihop med De Nya Barnen, eller?

Europeiska invandrare betraktas generellt inte som något problem, eller i alla fall inte något större problem (undantag är väl kanske albaner och vissa muslimer från Europa). Så länge man tillhör den skötsamma kategorin (vissa europeiska invandrare tog ju t.ex. fenomen som organiserad brottslighet till Sverige och utländska brottslingar vill vi givetvis inte ha kvar i landet) så kan man ta det lugnt och utan reservationer ge AfS sitt fulla stöd.

När det gäller utomeuropeiska invandrare och deras avkomma så blir det väl mer en fråga om bedömning från fall till fall. Hur kom man hit? Varför kom man hit? Har man lämnat falska uppgifter när man kom? Kom man hit som "flykting" fastän det fanns massor av säkra länder närmare det ursprungliga hemlandet? Har familjen skött sig?

Tänk så här: Om AfS hade styrt Sverige från 1950 och framåt så hade ju givetvis den stora merparten av alla utomeuropeiska människor som kom till Sverige från 1960-talet och framåt aldrig släppts in i landet och om AfS hade styrt idag så hade det ju inte heller släppts in massa folk från Chile, Turkiet, Libanon, osv. Såna invandrare släpptes ju in i relativt stora mängder i Sverige under ett par decennier innan massinvandringen verkligen kickade igång.

AfS är däremot givetvis inte emot att t.ex. utländska experter och forskare kan komma till Sverige och arbeta om det finns ett svenskt behov av det. AfS är naturligtvis inte heller emot normalt resande och normal turism från andra länder.

Man skulle nog kunna säga att AfS målbild är ett Sverige som det hade sett ut idag, om Sverige hade styrts av sunda krafter de senaste 60 åren. Migrationspolitiskt så hade ju en sån politik påminnt om hur Finland var fram tills de också började flippa ur, eller om Japan eller Sydkorea.
Senast redigerad av Tumidanda 2018-05-26 kl. 08:35.
Citera
2018-05-26, 08:29
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
AfS i eget intresse borde förtydliga vad de menar med svenskhet och svensk etnicitet
...
Jag anser att alla människor ska behandlas lika oavsett religion och etnicitet. Jag är för övrigt själv etnisk svensk.
Jag anser att svenskar ska ha en särställning i sitt land Sverige och det står även AFS för. Jag skulle nog ha uttryckt mig på ett delvis annat sätt än texten i AFS program och då betonat etnisk tillhörighet ännu mer. Dessutom hade jag nog satt den texten i ett särskilt "program". Men det står tillräckligt ändå för att du ska kunna dra egna slutsatser. Läs återvandringsprogrammet, där en hel del om deras syn på svenskhet finns.

Personligen anser jag att det är för mycket fokus på socioekonomi, anpassning och samhälle men bortsett från det drar jag ändå slutsatsen att AFS står för att folk är folk. Där finns även ett påstående om att vissa folk har lättare att assimileras i svenskheten än andra. När de säger att endel folk lättare assimileras än andra måste jag anta att detta - om jag nu ska få det att stämma med verkligheten - beror på en etnisk aspekt också och inte bara på socioekonomi. En generaliserad uppfattning om en etnisk grupp kan inte vara baserad enbart på socioekonomi eftersom ingen etnisk grupp framföder endast högpresterande och anpassningsvilliga individer.

Här är några citat:

Citat:

...en svensk förblir svensk även om han eller hon flyttar till ett annat land.

Det är inte möjligt att sammanföra vitt skilda folkgrupper i ett och samma land och förvänta sig goda resultat. Den historiska erfarenheten av mångkulturella samhällen pekar på raka motsatsen. Missämja och konflikter, inte ett harmoniskt samhällsliv där olika grupper kontinuerligt bekräftar varandra...

Eftersom Sverige under lång tid har haft en omfattande invandring vet vi med stor säkerhet vilka invandrargrupper som enkelt blir en del av vårt samhälle och vilka som inte blir det. Det viktiga för oss är att invandrare som flyttar till Sverige klarar av att leva i harmoni med det svenska majoritetssamhället. Människor som inte klarar av det bör inte invandra till Sverige.

Senast redigerad av Kwato 2018-05-26 kl. 08:38.
Citera
2018-05-26, 08:47
Medlem
motarbetars avatar
Var kritisk till AfS vid deras lansering eftersom jag trodde de skulle bli som ett nytt litet SD. Men de har faktiskt överraskat mig många gånger om. De är radikala i viss mån och vägrar ställa in sig i etablissemangets åsiktskorridor.

Kasselstrand har alltid gjort bra ifrån sig. Men efter att sett livesändningen ifrån Växjödemon så måste jag säga att han är helt fenomenal. Det bästa är att med Hahne och Ahl så har de redan visat de har tre duktiga talare som kan avlösa varandra.

Underbart att se att det finns unga drivna nationalister som kommer agera blåslampa i många decennier framöver. De tre musketörerna har redan prövats hårt i och med deras tid i SDs ungdomsparti, så man behöver inte vara rädd för att inte kommer stå pall.

Det ska bli väldigt intressant i höstens val!

off topic

Lägger en liten dikt såhär på morgonen för att alla ska komma i stämning:

Drag ut under första fanan
I sommarens fagra ljus
Och följ efter den svenska stormen
Efter frihetssångernas brus

Framåt svenskar - ut i stormen
Framåt svenskar - ut i kampen

Kom med i den unga striden
När morgonen lyser röd
Och följ om så sista fanan
Till seger eller död

Ge inte upp
Räds inte döden
Framåt svenskar
Vi ses i Valhall

Ropa ut våra hälsningar
Ur tusende unga bröst
Vi bär solhjulets standar
Ty det är Sveas röst
Citera
2018-05-26, 09:01
Medlem
me-wes avatar
Heja Jimmie! och SD-Thailand-folkets modus operandi har visat sig tydligt i inläggen från igår kväll. Måla ut AfS som ett parti som pratar om "renrasiga nordbor" ELLER, om någon hävdar att de faktiskt inte gör det, påstå att AfS endast är en kopia av SD som saknar egentliga skillnader. Något mellanting finns alltså inte: hur svårt kan det vara att läsa partiprogrammet? Eller lyssna på talen från igår: tror ni att Expo-Karlsson hade varit OK med en Sverigedemokrat som sagt de sakerna?

Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Jag nöjer mig med det sista påståendet, då det garanterat finns massor med andra personer än Kasselstrand som kan svara minst lika bra som han på denna fråga!

Har förresten AfS koncept med endast en central organisation och sedan oorganiserade lokala aktivister visat framgång i något annat land vid ett val???
Och i så fall var och när???
Mellan raderna säger du att det är en dålig strategi som kommer misslyckas. Då undrar förstås vän av ordning hur du tycker att ett nytt parti bör arbeta strategiskt? Är det 10 år av meningslöst kiv för att plocka sina första kommunala mandat för att sedan vänta ytterligare 10 år på ett riksdagsinträde? Den tiden finns inte nu. Och med internet är det väl inte fel att testa något "nytt", dvs. hög energi och högt tonläge med full fokus på att komma in redan på första försöket.
Citera
2018-05-26, 09:02
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nej, vad jag menade med behandla dem olika var diskriminering, alltså att behandla vissa folkgrupper sämre på grund av rasistiska fördomar.

Observera också att jag talade om betydande skillnader. De genomsnittliga skillnader i IQ som man uppmätt mellan olika folkgrupper är små. Den studie av IQ i olika länder som ofta citeras här på Flashback som belägg för att afrikaner skulle ha mycket lägre IQ är tekniskt undermålig, som jag påpekade i den här tråden:

(FB) Bok skriver att tyskar och italienare har högst iq bland vita
Att behandla människor olika innebär även positiv särbehandling, eller positiv diskriminering om man så vill. Om man ska vara konsekvent så är det enligt dig rasistiskt att bedriva positiv särbehandling utifrån genetiska skillnader. Exempelvis att verka för att minska riskerna för att brottslighet utbryter hos högrisk-människor genom stödarbete osv.

Definiera "betydande skillnader". Sålänge normalfördelningen är annorlunda så kan man enligt mig prata om betydande skillnader, vi ser ju en skillnad i normalfördelning och den skillnaden är av betydande karaktär ty iq-nivåer påverkar i sin tur en rad andra konsekvenser. IQ har olika normalfördelningar i olika populationer. Varför förneka faktum?

Citat:
AfS har vad jag vet inte uttryckt något stöd för den här sortens rasistiska fördomar. Skulle de göra det kan de nog glömma planerna på att ta sig in i riksdagen.
Det är inte "rasistiska fördomar" att hänvisa till fakta om gener och frekvenstolkningar. Det är vetenskaplig fakta om verkligheten. Man kan välja att blunda för det eller att acceptera det.

Jag förstår att den mer idealistiskt lagde har svårt att se sanningen i vitögat.

Förhoppningsvis så verkar AfS för en vetenskaplig syn på tillvaron istället för en känslomässig idealism som inte har någon verklighetsförankring.
Citera
2018-05-26, 09:31
Medlem
Fram med champagneglasen! AfS har passerat 20 000 likes på Facebook. Antalet likes ökar kraftigt för partiet.

https://www.facebook.com/altforsverige/
Citera
2018-05-26, 09:32
Medlem
StillaHavets avatar
AfS i Växsjö är en dundersuccé. Många här vädjade till AfS att åka dit. Den som drev det kanske allra hårdast var Tumidanda som till slut blev bönhörd. Själv skrev jag inget om det. Därför vill jag ge Tumidanda uppskattning för idogt arbete och ett smart drag.

Idag handlar det inte specifikt om böneupprop, något sådant är inte planerat på Stureplan. Ännu, kanske är bäst att tillägga. Det ska bli intressant att se vilka frågor AfS tre musketörer lyfter idag i Stockholm och Uppsala.
Senast redigerad av StillaHavet 2018-05-26 kl. 09:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in