Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-26, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Har AfS egentligen någon avsikt att innan valet skapa några lokalavdelningar?
Idag ser partiet mest ut som man skulle tolka namnet som "Alternativ för Stockholm", då dessa är överrepresenterade på riksdagslistan med 4 gånger i förhållande till hela landet.

För övrigt ser jag det som enbart flummeri och fantasier, att lokala aktivister helt utan samordning, utbildning, organisation eller någon som helst personlig vinning skulle övertyga "landsbygden" (utanför Stockholm)!

Har förresten AfS koncept med endast en central organisation och sedan lokala aktivister visat framgång i något annat land vid ett val???
Och i så fall var???

Jag är inte en representant från AFS.. men det är väl inte så konstigt att ett nystartat parti inte har en massa lokalavdelningar än..?
Citera
2018-05-26, 01:44
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Och att alla SD:are som tyckte att svenska ungdomar med svenska flaggor "kändes nazistiskt", var en del av samtidssjukan och led av stockholmssyndrom.

hehe, när har det det hänt, hehe

Du kan se rätt mycket svenska flaggor på våra Svensk Ungdom parader. AfS, kliv ur garderoben, inse att ni är en ganska pinsam svagare version av SD, och kom med i vår SD-gemenskap!
Citera
2018-05-26, 01:47
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen

Du kan se rätt mycket svenska flaggor på våra Svensk Ungdom parader. AfS, kliv ur garderoben, inse att ni är en ganska pinsam svagare version av SD, och kom med i vår SD-gemenskap!

Era Svensk Ungdom parader?
Citera
2018-05-26, 01:48
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Era Svensk Ungdom parader?

Japp! Fanor och allt, hänger du med?
Citera
2018-05-26, 01:51
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Japp! Fanor och allt, hänger du med?

Jag kom att tänka på bandet Svensk Ungdom. Får ni lyssna på sådana neofascistiska grupper av pappa Karlsson?
Citera
2018-05-26, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Fanns det inte möjlighet att ställa frågor till Gustav Kasselstrand under gårdagens möte? Isåfall så var det ju synd att du inte ställde din fråga till honom direkt när du hade chansen. Varför är det så förbannat svårt för dig att ställa organisatoriska frågor direkt till partiet?

Jag nöjer mig med det sista påståendet, då det garanterat finns massor med andra personer än Kasselstrand som kan svara minst lika bra som han på denna fråga!

Har förresten AfS koncept med endast en central organisation och sedan oorganiserade lokala aktivister visat framgång i något annat land vid ett val???
Och i så fall var och när???
Citera
2018-05-26, 02:02
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Nu låter det ju nästan precis som SD. Att invandrare från var som helst (även utanför Europa) kan få bosätta sig i vårt land och upptas i vår gemenskap om de är 100% anpassade. Och inte för många, Sverige ska fortsätta att vara svenskt. Detta är exakt SD, som är i riksdagen och kan bli största parti i valet.

I så fall, varför AfS, vad är skillnaden?

Har du helt missat att SD är för integration och helt tagit bort assimilering ur in budget.

https://www.svd.se/sd-ersatter-assimilering-med-integration-i-budgeten

SD har också sagt att de är beredda att diskutera integration med Alliansen. Enligt SvD har man tvärvänt och nu vill man diskutera integration för att få vara med det liberala gänget.

https://www.svd.se/sd-stod-for-alliansen-med-villkor

SD är ett parti som längtat efter ett socialkonservativt block sedan 2015 då SD hade 27%. Åkesson drömmer på nätterna om SD+M+KD. Nu har SD 22% och man är mer desillusionerad. Tyvärr har man inte insett att M inte vill ha med dem att göra.

Jag har själv röstat SD men det går inte längre. SD har helt tappat bort sin själ, då man gjort allt för att vara moderaterna till lags. SD har en moderatfili. Åkesson är på gränsen till sjukligt följsam och inställsam mot M. Kanske beror det på att Åkesson en gång började i Moderaterna? Är Åkesson innerst inne en liberal moderat som inte gillar massinvandring? Vad vet jag.

Den dagen SD hyllar AfS då kommer Sverige på allvar vända. Det sker aldrig om AfS inte kommer in i RD. Tills så sker kommer SD vara ett moderat-wannabe-parti. Jag säger, nej tack.
Citera
2018-05-26, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja de är ju före detta SD så kan ju lära sig av deras misstag. Att komma 30 år senare och vara "smartare" för att man lärt av sitt f.d. partis erfarenheter under 30 år är inte smartare bara senare rent kronologiskt. Har man inte lärt sig något på 30 år är man dum. har man lärt sig av sina tidigare erfarenheter är man normalbegåvad inte "smartare".

Du minns hur svårt Jimmie hade det med alla frågor om svenskhet?

Under den tiden kryllade Flashback av SD:are, inklusive riksdagsmän och anställda på regeringskansliet - jag har stött på Joakim Larsson, Paula Bieler och andra. Alla kan inte ha missat mina många utläggningar om hur frågan skulle hanteras. "Alla kulturer/etniciteter/nationer är svåra, ja omöjliga att beskriva med några få ord - även den svenska. Varför ska just svenskheten ifrågasättas?"

Hur svårt hade det varit att lära ut till samtliga representanter? Istället detta monomana tjat om "öppensvensk kulturentitet" och "folkgemenskap" som ingen tror är ärligt menat ändå - men tyvärr verkar vara det.

Citat:

Minns du inte när SDU anklagades av någon (Bieler? Wigh?) för att ägna sig åt "fackelbränning", som tydligen var suspekt.

Hur fan bränner man inte facklor?

Sedan tycker jag du ger SD ett dåligt namn genom din ohederlighet. "Nordiskt medborgarskap" blev i din vinklade hysteri "nordisk ras" - för att du tycker att det är det bakomliggande syftet.

Precis samma sak som SD råkade ut för, ägnar man sig själv åt nu. Ynkligt.
Citera
2018-05-26, 02:05
Medlem
Citat:

Ja. Anmäl dig som aktivist om du vill vara med.
Citera
2018-05-26, 02:06
Medlem
Citat:
Idag ser partiet mest ut som man skulle tolka namnet som "Alternativ för Stockholm", då dessa är överrepresenterade på riksdagslistan med 4 gånger i förhållande till hela landet.

För övrigt ser jag det som enbart flummeri och fantasier, att lokala aktivister helt utan samordning, utbildning, organisation eller någon som helst personlig vinning skulle övertyga "landsbygden" (utanför Stockholm)!

Har förresten AfS koncept med endast en central organisation och sedan oorganiserade lokala aktivister visat framgång i något annat land vid ett val???
Frankrike 2017.
Citera
2018-05-26, 02:28
Medlem
Citat:
Jag nöjer mig med det sista påståendet, då det garanterat finns massor med andra personer än Kasselstrand som kan svara minst lika bra som han på denna fråga!

Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Frankrike 2017.

Du har nog rätt, och jag vid närmare eftertanke fel!

Flera nya partier har slagit sig in direkt från noll i Europa de senaste åren utan lokalföreningar, men det har krävts mycket pengar för dessa nykomlingar, förutom givetvis en överenergisk partiledare.
Lokala aktivister har då spelat en mycket underordnad roll, men inte pengar.
Partiledaren har då själv satsat minst ett 10-tal miljoner, eller motsvarande belopp genom sponsorer.
Senast redigerad av Hultabultan 2018-05-26 kl. 02:31.
Citera
2018-05-26, 02:53
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nej, vad jag menade med behandla dem olika var diskriminering, alltså att behandla vissa folkgrupper sämre på grund av rasistiska fördomar.

Observera också att jag talade om betydande skillnader. De genomsnittliga skillnader i IQ som man uppmätt mellan olika folkgrupper är små. Den studie av IQ i olika länder som ofta citeras här på Flashback som belägg för att afrikaner skulle ha mycket lägre IQ är tekniskt undermålig, som jag påpekade i den här tråden:

(FB) Bok skriver att tyskar och italienare har högst iq bland vita

AfS har vad jag vet inte uttryckt något stöd för den här sortens rasistiska fördomar. Skulle de göra det kan de nog glömma planerna på att ta sig in i riksdagen.
Att Afs skulle börja prata om intelligens känns avlägset. Men att de inte förstår att det de facto finns betydande skillnader mellan olika grupper är ologiskt. Att det sedan skulle ha en relevans vid ex förklaringsmodeller kring den sämre skolan, till utanförskap av vissa grupper är en annan femma. Hjärntvätten hos de blåpillrade massorna är så brutal att dylik diskussion nära nog är politiskt självmord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in