2018-05-03, 19:45
Medlem
StillaHavets avatar
ZeroHedge Vågar Gustav Kasselstrand dra upp utlandsadoptioner då är han en man av balla stålar. För då kan han dra undan benen på konkurrenterna Ulf Kristersson och Jan Björklund. Men vågar Kasselstrand bara prata om homoadoptioner, ja då plockar han lågt hängande frukter. Förvisso skämda. men ändock lågt hängande.[/QUOTE

2016 adopterades 129 barn från utlandet. Valvinnare?
Citera
2018-05-03, 19:56
Medlem
[quote=HedgeZero|63952654
Nu pratar du som någon som aldrig har haft kontakt med någon som har blivit utlandsadopterad. Många har traumatiserats. De tvingas ifrågasätta sin identitet på ett sätt som vanliga människor aldrig behöver göra. Självmordsfrekvensen är mångdubbelt större än för barn som växer upp i sina biologiska familjer. För att inte tala om de psykiatriska diagnoserna .....

[/QUOTE]

Intressant! Har du några artiklar angående detta man kan läsa?
Citera
2018-05-03, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
ZeroHedge Vågar Gustav Kasselstrand dra upp utlandsadoptioner då är han en man av balla stålar. För då kan han dra undan benen på konkurrenterna Ulf Kristersson och Jan Björklund. Men vågar Kasselstrand bara prata om homoadoptioner, ja då plockar han lågt hängande frukter. Förvisso skämda. men ändock lågt hängande.[/QUOTE

Jag är till hundra procent emot etniskt främmande adoptioner och anser att det borde vara förbjudet. Det är dock i det stora hela en bagatellartad fråga just nu och en av flera frågor som man nog helt enkelt bör undvika att ta upp, beröra eller trassla in sig i just nu. Det finns liksom ingen anledning till det.

Kärnfrågorna måste man givetvis stå fast vid, explicit eller implicit, men i övrigt så bör allt fokus nu ligga på att maximera antalet röster och komma in i riksdagen. Det finns många frågor där både partiet och många av deras väljare kanske tycker på ett visst sätt, men om det inte tillför ett totalt nettoöverskott av röster att lyfta och driva frågorna så bör man så långt det är möjligt undvika dem helt och hållet i dagsläget.
Citera
2018-05-03, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PangarN1337444
Intressant! Har du några artiklar angående detta man kan läsa?

https://www.sydsvenskan.se/2002-01-1...and-adopterade

Googla på "självmordsfrekvens bland utlandsadopterade" så kommer flera sidor med artiklar.
Citera
2018-05-03, 20:06
Medlem
Citat:

Antagligen inte. Men de 129 barn som har blivit adopterade från utlandet kommer säkert känna att dom får nån form av upprättelse för sitt lidande.
Citera
2018-05-03, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HedgeZero
Antagligen inte. Men de 129 barn som har blivit adopterade från utlandet kommer säkert känna att dom får nån form av upprättelse för sitt lidande.

Eller inte. Jag anser som sagt att man bör undvika alla frågor som har med diverse marginella särintressen och olika "pet projects" att göra. Det behövs över 400 000 röster, gärna många fler än så, för att partiet ska komma in och göra ett riktigt bra resultat. 129 adoptivbarn, varav de flesta ändå aldrig skulle rösta på AfS, är minst sagt en lågt prioriterad grupp...
Citera
2018-05-03, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda

Eller inte. Jag anser som sagt att man bör undvika alla frågor som har med diverse marginella särintressen och olika "pet projects" att göra. Det behövs över 400 000 röster, gärna många fler än så, för att partiet ska komma in och göra ett riktigt bra resultat. 129 adoptivbarn, varav de flesta ändå aldrig skulle rösta på AfS, är minst sagt en lågt prioriterad grupp...
Det räcker förmodligen med 250 000 röster för att komma in i riksdagen baserat på antagandet om ett valdeltagande på 85 procent och 7 268 000 röstberättigade. Det är fullt möjligt att klara.
Citera
2018-05-03, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda

Min poäng är att om Kasselstrand är motståndare till homoadoptioner. Då måste han ta steget ut och ta avstånd från utlandsadoptioner också. Annars framstår han bara som en falskspelare.

Hur många homoadoptioner talar vi om? 25 stycken?
Citera
2018-05-03, 21:02
Medlem
Facebook-aktivism har ju varit på tapeten tidigare i tråden. Vilka är de största FB-sidorna för den nationella och sverigevänliga rörelsen, för den som vill engagera sig där? "Stå upp för Sverige" känner jag till och de respektive sidorna för SD och AfS är ju givna, men i övrigt?
Citera
2018-05-03, 21:06
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HedgeZero
Min poäng är att om Kasselstrand är motståndare till homoadoptioner. Då måste han ta steget ut och ta avstånd från utlandsadoptioner också. Annars framstår han bara som en falskspelare.

Hur många homoadoptioner talar vi om? 25 stycken?

Gustav Kasselstrand har just gjort en av sina bästa intervjuer och du väljer ut homoadoptioner och utlandsadoptioner som påverkar totalt 129 personer. Vill du att AfS ska få tala återvandring i sina intervjuer eller adoptioner?
Citera
2018-05-03, 21:18
Medlem
Citat:
Gustav Kasselstrand har just gjort en av sina bästa intervjuer och du väljer ut homoadoptioner och utlandsadoptioner som påverkar totalt 129 personer. Vill du att AfS ska få tala återvandring i sina intervjuer eller adoptioner?

Eftersom gamla SDU hade två utlandsadopterade i styrelsen vill jag minnas så tycker inte jag det är långsökt att Kasselstrand talar om utlandsadoption som ett ofog. Jag skrev förut att utlandsadoption liknar människohandel, ja rent av slavhandel, för de utlandsadopterade förväntas alltid stå i tacksamhets skull.

Nu tror inte jag att Kasselstrand eller AfS fäster nån större vikt vid debatten på Flashback. Därför tycker jag det är konstigt att så många vill ta död på en principiell fråga. Varför inte diskutera utlandsadoption som ett socialt experiment när homoadoptioner ses som ett sådant. De flesta av oss har väl lärt känna utlandsadopterade. Då vet alla vad jag talar om. De flesta har mått dåligt på ett eller annat sätt. Varför inte ge dom en gnutta upprättelse?
Citera
2018-05-03, 21:46
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Tillhör själv denna kategori som kommer rösta på AfS ifall man ligger över ca 3 % i OM innan valet.

Dessvärre tror jag knappast detta är möjligt, då partiet totalt saknar all lokal organisation, i motsats till Medborgerlig Samling som har länsförbund nästan överallt.

När såg du senast en opinionsundersökning som gav MED närmare 2 % stöd? Trots att man varit organiserade och aktiva längre än AfS, och trots att man har 'länsförbund nästan överallt'...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in