2018-05-03, 21:47
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HedgeZero
Nu tror inte jag att Kasselstrand eller AfS fäster nån större vikt vid debatten på Flashback.

I detta fall hoppas jag verkligen det. Såna som du skrämmer mig. Talar du med folk alls? Är utlandsadoptioner nåt som engagerar dina bekanta?
Citera
2018-05-03, 21:49
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
Chang o Jakob verkar vara riktiga svin av artikeln att döma.

Vem vill göra affärer med Chang efter denna öppenhjärtiga bekännelse om att lura sin samarbetspartner?
Citera
2018-05-03, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
I detta fall hoppas jag verkligen det. Såna som du skrämmer mig. Talar du med folk alls? Är utlandsadoptioner nåt som engagerar dina bekanta?

Senast igår pratade jag med två vänner om kvinnlig bekant till oss. En utlandsadopterad kvinna från Sydkorea som mår psykiskt dåligt. Vi var alla överens om att det nog berodde på att hon blivit upplockad från sin naturliga miljö till Sverige. Till skillnad från oss har hon fått fundera hela sitt liv över vem hon är och hur hennes liv varit om hon fått stanna kvar på barnhemmet. Jag tror inte du har en susning om hur utlandsadopterade mår. Att många avslutar sina liv i förtid för att dom mår dåligt över att vara här. Du borde skämmas.
Citera
2018-05-03, 22:20
Medlem
Citat:
Min poäng är att om Kasselstrand är motståndare till homoadoptioner. Då måste han ta steget ut och ta avstånd från utlandsadoptioner också. Annars framstår han bara som en falskspelare.

Hur många homoadoptioner talar vi om? 25 stycken?

Utlandsadoptioner, eller rättare sagt etniskt och rasligt främmande adoptioner, må vara olämpliga men det är en helt annan sak än homoadoptioner.

Homoadoptioner är ju en ren styggelse och något som drivits igenom av globalister och kulturmarxister enbart i syfte att förvirra människor och förstöra vår kultur, våra normer och vårt samhälle.

Rasfrämmande adoption är som sagt olämpligt av flera anledningar men även förr i tiden så är det något som skulle kunna ha förekommit helt naturligt och "organiskt", även om det givetvis var extremt ovanligt av flera olika skäl.
Citera
2018-05-03, 22:41
Medlem
Citat:
Varför inte diskutera utlandsadoption som ett socialt experiment när homoadoptioner ses som ett sådant. De flesta av oss har väl lärt känna utlandsadopterade. Då vet alla vad jag talar om. De flesta har mått dåligt på ett eller annat sätt. Varför inte ge dom en gnutta upprättelse?

Det primära nu är att prestera bra i valet och få genomslag för partiets kärnfrågor i det offentliga samtalet, såväl som vid köksbord och fikabord, inte att driva dina personliga frågor. Det är inget personligt, men hör av dig till Tobias Hubinette eller nåt och starta en intresseförening...
Citera
2018-05-03, 22:48
Medlem
Det är bra att fler partier vill göra något åt den misslyckade migrationspolitiken.

Jag skulle vilja se en undersökning från alla andra världens länder om vilket parti de hade valt och varför. Typ i eurovisionstuk med röstning.

Det hade fått folk att vakna.
Citera
2018-05-03, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
När såg du senast en opinionsundersökning som gav MED närmare 2 % stöd? Trots att man varit organiserade och aktiva längre än AfS, och trots att man har 'länsförbund nästan överallt'...

MED är ju bara en ploj och kontrollerad opposition, som vid behov kan haussas av media beroende på hur det lutar för olika partier och konstellationer när valet börjar närma sig. Varför diskuterar folk ens MED i samma andetag som SD och AfS? MED är ju något helt annat och ligger ju närmare L än SD och AfS. Det är ett globalistparti som är för EU, Nato och annan skit.
Citera
2018-05-03, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
MED är ju bara en ploj och kontrollerad opposition, som vid behov kan haussas av media beroende på hur det lutar för olika partier och konstellationer när valet börjar närma sig. Varför diskuterar folk ens MED i samma andetag som SD och AfS? MED är ju något helt annat och ligger ju närmare L än SD och AfS. Det är ett globalistparti som är för EU, Nato och annan skit.

Nu vet jag att du börjar tugga fradga. Igen. Men SD är ju lika mycket kontrollerad opposition om man betänker att globalisterna och kulturmarxisterna hela tiden velat ha ett mångkulturellt Sverige där svensken ska bli en minoritetsgrupp bland alla andra minoriteter - där judarna ges rollen att vara mäklare åt alla andra minoriteter.

För genom att SD har kortslutit det parlamentariska systemet så har invandringen kunnat accentuera så att ett svenskt Sverige är bortom räddning. Om inte Alternativ för Sverige 10-dubblar antalet som måste ut ur Sverige.

Vill påminna om judarnas uttåg från Egypten och Irak som det står om i bibeln.

Citat:
Enligt Bibelns berättelse tågade israeliterna under Mose och Arons ledarskap ut ur Egypten och mot Kanaans land, där deras förfäder hade levt.

Enligt Torah kom Israels barn till Egypten när det rådde hungersnöd i Kanaan. Det var på faraos inbjudan, när Josef var vesir i landet. Efter Josefs död framträdde en ny kung i Egypten, en som inte kände till Josef. I farhågor om att hebréerna skulle föröka sig ännu mer och slutligen ta över landet lät farao istället göra dem till slavar.

Efter en lång tid i Egypten uppenbarade sig Gud för Mose och gav honom uppdraget att föra sitt folk ut ur Egypten och till det utlovade landet Kanaan där de än gång bott. Med Guds hjälp konfronterade Mose farao och hans magiker och ledde israeliterna tvärs över Röda havet och ut ur Egypten mot deras eget land Kanaan.

Berättelsen, vare sig den är baserad på historiska händelser eller är saga, handlar om att lämna ett land där man egentligen inte är hemma för att åter söka sig tillbaka till sitt eget land. Det kan ta generationer, men förr eller senare behöver alla vända hem igen.

En annan sak. Antagligen kommer man titta på invandrargrupper som är överbelastade i brottsstatistiken. Låt oss då inte glömma bort att granska vilka invandrargrupper som är överbelastade när det gäller ekonomisk brottslighet...

(FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?
Citera
2018-05-03, 23:05
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Senast igår pratade jag med två vänner om kvinnlig bekant till oss. En utlandsadopterad kvinna från Sydkorea som mår psykiskt dåligt. Vi var alla överens om att det nog berodde på att hon blivit upplockad från sin naturliga miljö till Sverige. Till skillnad från oss har hon fått fundera hela sitt liv över vem hon är och hur hennes liv varit om hon fått stanna kvar på barnhemmet. Jag tror inte du har en susning om hur utlandsadopterade mår. Att många avslutar sina liv i förtid för att dom mår dåligt över att vara här. Du borde skämmas.

Det kan vara en intressant sakfråga så klart men är du inte i fel tråd då? Min utgångspunkt är i relation till om AfS vinner något på att idag driva frågan? Min slutsats är självklart nej.
Citera
2018-05-03, 23:30
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Nån skrev att MED är kontrollerad opposition. Vågar inte Kasselstrand röra i utlandsadoptioner för att han känner den där sydkoreanskan - jamen då är han lika mycket kontrollerad opposition.

Nån ondgjorde sig över att ingen vågar prata om utlandsadopterade på ett bra sätt. Jag kan faktiskt dra mig till minnes andra tillfällen när utlandsadopterade har kommit upp som samtalsämne. Det handlar inte om att folket inte skulle våga prata om utlandsadopterade eller homoadoptioner. Utan om att du och dina polare är rädda för medias reaktion. För visst är AfS kontrollerad opposition om det är medias agenda som driver vad man kommer prata om?

AfS styrs inte eller kontrolleras av någon utomstående donator eller intresse. AfS är ett anti-etablissemangsparti som är så långt ifrån kontrollerad opposition du kan komma.
Citera
2018-05-03, 23:38
Medlem
anenomes avatar
Citat:
Nån skrev att MED är kontrollerad opposition. Vågar inte Kasselstrand röra i utlandsadoptioner för att han känner den där sydkoreanskan - jamen då är han lika mycket kontrollerad opposition.

Nån ondgjorde sig över att ingen vågar prata om utlandsadopterade på ett bra sätt. Jag kan faktiskt dra mig till minnes andra tillfällen när utlandsadopterade har kommit upp som samtalsämne. Det handlar inte om att folket inte skulle våga prata om utlandsadopterade eller homoadoptioner. Utan om att du och dina polare är rädda för medias reaktion. För visst är AfS kontrollerad opposition om det är medias agenda som driver vad man kommer prata om?
Det handlar om att AfS har viktigare saker att prata om när de får tid i media än utlandsadoptioner, till exempel frågor som drar röster eller hur partiet tänker kring ideologi eller hur partiet kom till eller i priincip vad som helst annat.

Jag gillar inte utlandsadoptioner, och det är säkert jättesynd om din vän, men jag hoppas att du inser att för de flesta så är 129 utlandsadoptioner per år ett problem så litet att det bleknar i jämförelse med i stort sett alla andra problem vårt land, vårt folk och vår civilisation står inför, och om AfS ges tid i media finns det hundratals, troligtvis tusentals, frågor och ämnen som är mer relevanta att tala om än utlandsadoptioner. Detsamma gäller om AfS gör egen videoproduktion, podcastproduktion eller skriver egna texter eller debattartiklar.

Det har inget med att göra med att man är rädd för hur media ska reagera, det innebär enbart att att tala om utlandsadoptioner är att slösa bort sin tid på oväsentligheter, tid som kan användas för att lyfta mer angelägna frågor.

Det är klart, får Kasselstrand en rak fråga på det hoppas jag att han säger vad han tycker, men att aktivt ta upp frågan från partiets sida är bara slöseri med värdefull tid eller värdefull tillgång till media.

För övrigt har du en väldigt konstig definition på kontrollerad opposition om du tror att alla politiker som gör överväganden om vad som ger "mest röster för pengarna" att ta upp är kontrollerad opposition.

Men så röstar du ju antagligen på NMR och är bara här i tråden för att shilla.
Citera
2018-05-03, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anenome
Det handlar om att AfS har viktigare saker att prata om när de får tid i media än utlandsadoptioner, till exempel frågor som drar röster eller hur partiet tänker kring ideologi eller hur partiet kom till eller i priincip vad som helst annat.

Jag gillar inte utlandsadoptioner, och det är säkert jättesynd om din vän, men jag hoppas att du inser att för de flesta så är 129 utlandsadoptioner per år ett problem så litet att det bleknar i jämförelse med i stort sett alla andra problem vårt land, vårt folk och vår civilisation står inför, och om AfS ges tid i media finns det hundratals, troligtvis tusentals, frågor och ämnen som är mer relevanta att tala om än utlandsadoptioner. Detsamma gäller om AfS gör egen videoproduktion, podcastproduktion eller skriver egna texter eller debattartiklar.

Det har inget med att göra med att man är rädd för hur media ska reagera, det innebär enbart att att tala om utlandsadoptioner är att slösa bort sin tid på oväsentligheter, tid som kan användas för att lyfta mer angelägna frågor.

Det är klart, får Kasselstrand en rak fråga på det hoppas jag att han säger vad han tycker, men att aktivt ta upp frågan från partiets sida är bara slöseri med värdefull tid eller värdefull tillgång till media.

För övrigt har du en väldigt konstig definition på kontrollerad opposition om du tror att alla politiker som gör överväganden om vad som ger "mest röster för pengarna" att ta upp är kontrollerad opposition.

Men så röstar du ju antagligen på NMR och är bara här i tråden för att shilla.

Gäsp. För att kunna kalla sig borgerlig måste man lägga vikt vid familjebakgrund. För det betyder nåt för borgerliga. Å andra sidan blir man inte borgerlig. Utan man föds in i en borgerlig familj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in