Citat:
Ursprungligen postat av
HedgeZero
Nån skrev att MED är kontrollerad opposition. Vågar inte Kasselstrand röra i utlandsadoptioner för att han känner den där sydkoreanskan - jamen då är han lika mycket kontrollerad opposition.
Nån ondgjorde sig över att ingen vågar prata om utlandsadopterade på ett bra sätt. Jag kan faktiskt dra mig till minnes andra tillfällen när utlandsadopterade har kommit upp som samtalsämne. Det handlar inte om att folket inte skulle våga prata om utlandsadopterade eller homoadoptioner. Utan om att du och dina polare är rädda för medias reaktion. För visst är AfS kontrollerad opposition om det är medias agenda som driver vad man kommer prata om?
Det handlar om att AfS har viktigare saker att prata om när de får tid i media än utlandsadoptioner, till exempel frågor som drar röster eller hur partiet tänker kring ideologi eller hur partiet kom till eller i priincip vad som helst annat.
Jag gillar inte utlandsadoptioner, och det är säkert jättesynd om din vän, men jag hoppas att du inser att för de flesta så är 129 utlandsadoptioner per år ett problem så litet att det bleknar i jämförelse med i stort sett alla andra problem vårt land, vårt folk och vår civilisation står inför, och om AfS ges tid i media finns det hundratals, troligtvis tusentals, frågor och ämnen som är mer relevanta att tala om än utlandsadoptioner. Detsamma gäller om AfS gör egen videoproduktion, podcastproduktion eller skriver egna texter eller debattartiklar.
Det har inget med att göra med att man är rädd för hur media ska reagera, det innebär enbart att att tala om utlandsadoptioner är att slösa bort sin tid på oväsentligheter, tid som kan användas för att lyfta mer angelägna frågor.
Det är klart, får Kasselstrand en rak fråga på det hoppas jag att han säger vad han tycker, men att aktivt ta upp frågan från partiets sida är bara slöseri med värdefull tid eller värdefull tillgång till media.
För övrigt har du en väldigt konstig definition på kontrollerad opposition om du tror att alla politiker som gör överväganden om vad som ger "mest röster för pengarna" att ta upp är kontrollerad opposition.
Men så röstar du ju antagligen på NMR och är bara här i tråden för att shilla.