Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-07, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Tiden för att registrera kandidater till riksdagslistan går väl ut om bara en vecka eller liknande? Därefter kan man inte plocka in någon ny avhoppare på riksdagslistan, efter vad jag har fattat.

Nej då har du bara de sovande cellerna kvar.

Kan bli riktigt kul för SD vid valet. Tänk om sådana som är säkrade på SD:s lista går på AfS valvaka!
Citera
2018-04-07, 09:29
Medlem
Alternativ för Sveriges partiprogram är det bästa partiprogrammet som jag har läst. Det är bättre än till exempel Sverigedemokraternas program. För mig är det solklart att jag röstar på Alternativ för Sverige i riksdagsvalet den 9 september.

https://alternativforsverige.se/politik/
Citera
2018-04-07, 09:36
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Från Kasselstrands twitter: S och M kommer aldrig att lösa Sveriges problem, de är Sveriges problem!

Han har så jävla rätt.
Det är sådana uttalanden som gör alla svenskar varma inombords.
Citera
2018-04-07, 11:52
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paul.Nilsson
Alternativ för Sveriges partiprogram är det bästa partiprogrammet som jag har läst. Det är bättre än till exempel Sverigedemokraternas program. För mig är det solklart att jag röstar på Alternativ för Sverige i riksdagsvalet den 9 september.

https://alternativforsverige.se/politik/

Håller med fullt ut på det! Programmet har nästintill alla rätt så det vore ett svek att inte rösta på AfS. Förstod först inte det om arkitektur men det kan nog ha att göra med att vi inte ska ha moskéer med kupoler och minareter.
Citera
2018-04-07, 12:08
Medlem
StatligaTeleverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBlair
Förstod först inte det om arkitektur men det kan nog ha att göra med att vi inte ska ha moskéer med kupoler och minareter.
Har nog delvis att göra med det, men på deras Facebook-sida har de skrivit om återuppbyggnad av klassisk arkitektur och att Sverige ska bygga vackert. Så verkar också vara en motreaktion till kommunistarkitekturen som vi haft sedan 1960-talet. Mycket möjligt att de tagit inspiration ifrån Nederländska Forum voor Democratie, där Thierry Baudet uttalat sig negativt om all arkitektur efter 1950.
Citera
2018-04-07, 12:15
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatan99
Nån frågade vad Mats Eriksson var för nån snubbe. Hittade denna beskrivning på Facebook om honom och SD Göteborg.
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1607168949330693&id=493462764 034656

Har inte sett någon som helst kommunikation från officiellt håll om detta, och AfS har väl aldrig annars varit sena att slå på stora trumman om de värvat någon. Verkar mer troligt att den här Mats blivit medlem i AfS på eget bevåg, och inte officiellt blivit värvad för att få någon mer framträdande politisk roll.
Citera
2018-04-07, 12:18
Medlem
WhiteWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Har inte sett någon som helst kommunikation från officiellt håll om detta, och AfS har väl aldrig annars varit sena att slå på stora trumman om de värvat någon. Verkar mer troligt att den här Mats blivit medlem i AfS på eget bevåg, och inte officiellt blivit värvad för att få någon mer framträdande politisk roll.

Precis så tänker jag också. Det vore jävligt skumt att de inte skulle nämna det öht..
Citera
2018-04-07, 12:21
Medlem
WhiteWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Men jag ser inte att SD lägger sig platt för M. På senare tid har man manövrerat så att man låter M bekänna färg vad gäller samarbetet med ShariaCentern.

Väljarna måste få veta vad som gäller. SD sitter som vågmästare och väljer mellan pest och kolera.

För övrigt syns AfS för lite. Att skriva i Fria Tider eller Nya Tider och lite på Twitter ger ingen genomslagskraft. Den trötte Svensken läser på sin höjd Aftonhoran och AfS enda chans att synas nu är att KÄFTA EMOT, angripa DN och Aftonhoran, Sveriges Radio Television, gör något konstruktivt.

Nu håller det inte att arbeta på lång sikt. Vill man vara radikalare än SD måste Svenska Folket få vetskap om detta snart, mycket snart.

Är att käfta emot att göra något konstruktivt? Hur som helst så tycker jag att de gör det, inte nu senast angående KTH-härvan. De skriver väl nedsättande om media mest varje dag, vad är det mer du förväntar dig att de ska göra?

Missförstå mig inte, jag vill också att de ska synas, men jag tror att det kan vara upp till oss att sprida det goda ordet.
Citera
2018-04-07, 12:51
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Jag skulle gärna vilja veta vad AfS har för jämställdhetspolitik. Det finns säkert mer grejer som dom inte heller tar upp i deras partiprogram.
Citera
2018-04-07, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Jag skulle gärna vilja veta vad AfS har för jämställdhetspolitik. Det finns säkert mer grejer som dom inte heller tar upp i deras partiprogram.
Gissar att AfS ser jämställdhet som vilken normal människa som helst.
Lika lön för lika utfört arbete och ansvar.
Rätt person på rätt plats, oavsett vad du har mellan benen.
Nej till kvotering - oavsett. Så ingen gräddfil pga kön, etnicitet mm.

pretty basic shit iow
Citera
2018-04-07, 13:39
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caballero
Gissar att AfS ser jämställdhet som vilken normal människa som helst.
Lika lön för lika utfört arbete och ansvar.
Rätt person på rätt plats, oavsett vad du har mellan benen.
Nej till kvotering - oavsett. Så ingen gräddfil pga kön, etnicitet mm.

pretty basic shit iow
Man kan ju hoppas att ett högerparti har högerpolitik men med tanke på våra högerpartier i riksdagens hållning till feminism, så vill man ju inte alltid chansa om en sån sak. Det är ju direkt destruktivt att vara ett nationalistiskt parti och samtidigt vara feministiskt, oavsett om man kallar det för högerfeminism.
Citera
2018-04-07, 14:19
Medlem
WhiteWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Man kan ju hoppas att ett högerparti har högerpolitik men med tanke på våra högerpartier i riksdagens hållning till feminism, så vill man ju inte alltid chansa om en sån sak. Det är ju direkt destruktivt att vara ett nationalistiskt parti och samtidigt vara feministiskt, oavsett om man kallar det för högerfeminism.

Har du fått uppfattningen av att de skulle vara feministiska, eller vad? Som jag ser de behöver de inte ens skriva ut vad de tycker om jämställdhet.. De skillnader som finns på könen i vårt samhälle är de biologiska. Vad mer behövs sägas?

Om du ändå känner dig orolig för att de hyser pro-feministiska åsikter så råder jag dig att lyssna igenom Kasselstrands podd 'Den kokta grodan', då får du höra en del om vad han tycker om jämställdhetsmaffian.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in