Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-07, 14:42
Medlem
Alfheims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Jag skulle gärna vilja veta vad AfS har för jämställdhetspolitik.

AfS är säkert för jämställdhet i den grundläggande betydelsen lika rättigheter och skyldigheter för båda könen. De gör dock ett visst undantag när det gäller värnplikten där de föreslår att män ska kunna tvingas att göra väpnad tjänst medan kvinnor ska få välja mellan värnplikt och civilplikt:

"Vi vill att både kvinnor och män ska omfattas av totalförsvarsplikt (värn- och civilplikt), men enbart män ska kunna tvingas att göra väpnad tjänst. Kvinnor ska frivilligt kunna välja om de gör sin plikt i det militära eller civila försvaret."

https://alternativforsverige.se/forsvar-och-sakerhet/
Citera
2018-04-07, 15:30
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteWalker
Har du fått uppfattningen av att de skulle vara feministiska, eller vad? Som jag ser de behöver de inte ens skriva ut vad de tycker om jämställdhet.. De skillnader som finns på könen i vårt samhälle är de biologiska. Vad mer behövs sägas?

Om du ändå känner dig orolig för att de hyser pro-feministiska åsikter så råder jag dig att lyssna igenom Kasselstrands podd 'Den kokta grodan', då får du höra en del om vad han tycker om jämställdhetsmaffian.
Jag har absolut ingenting som tyder på att AfS skulle vara något sånär feministiska. Men jag tycker jämställdhetspolitik är en extremt viktig fråga så blir lite förvånad att dom inte skrivit något alls om det. Det får mig att misstänka att dom har åsikter som kanske inte går hem hos en bredare massa om just det. Jag har bara hört Den kokta grodans senaste avsnitt, får kolla in om dom har ett speciellt avsnitt där dom fokuserar på just jämställdhet.

Citat:
Ursprungligen postat av Alfheim
AfS är säkert för jämställdhet i den grundläggande betydelsen lika rättigheter och skyldigheter för båda könen. De gör dock ett visst undantag när det gäller värnplikten där de föreslår att män ska kunna tvingas att göra väpnad tjänst medan kvinnor ska få välja mellan värnplikt och civilplikt:

"Vi vill att både kvinnor och män ska omfattas av totalförsvarsplikt (värn- och civilplikt), men enbart män ska kunna tvingas att göra väpnad tjänst. Kvinnor ska frivilligt kunna välja om de gör sin plikt i det militära eller civila försvaret."

https://alternativforsverige.se/forsvar-och-sakerhet/
Jag har ingen direkt cementerad åsikt i just det men jag lutar nog åt att det är extremt dåligt att ha kvinnor i försvaret om dom ska strida som männen.
Citera
2018-04-07, 16:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnUngSvensk
Jag förstår om Jenny inte kommer kunna få några uppdrag hos SD om hennes pojkvän är AFS topp, det skulle bli mediakaos av det. Men utesluten tror jag inte ett dugg på. Och hon jobbar fortfarande högt upp sitter än så länge i Stockholms stads distriktstyrelse.

Vi får väl se väldigt snart vad konsekvenserna blir, men jag har alltid sett Jenny som en av få "riktiga" sverigedemokrater och inte moderater med en SD-tröja på sig. Sedan om jag är naiv vet jag inte.

Indeed. Allt stöd till Jenny.
Citera
2018-04-07, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricBlair
Håller med fullt ut på det! Programmet har nästintill alla rätt så det vore ett svek att inte rösta på AfS. Förstod först inte det om arkitektur men det kan nog ha att göra med att vi inte ska ha moskéer med kupoler och minareter.

Det problematiska med afs är inte politiken, det är de fullständiga idioterna de kommer ha på alla platser efter 10 på sin riksdagslista.

Skämskudde och nydemokrati 2.0.
Citera
2018-04-07, 17:26
Hur ser deras politik ut i små byar? Typ uppe i norr där borde väll en ganska stor andel potientiella väljare finnas. Tycker de borde skicka ut en rad av deras politiker upp till byar och starta upp kontor. Många byar håller ju på att långsamt dö ut. Om de kan komma med bra lösningar och arbeta för deras överlevnad kommer de säkert kunna få ett antal röster tycker jag
Citera
2018-04-07, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavelpamov
Det problematiska med afs är inte politiken, det är de fullständiga idioterna de kommer ha på alla platser efter 10 på sin riksdagslista.

Hur vet du det? AfS är inte klar med sin riksdagslista. Gustav Kasselstrand har offentligt sagt att AfS satsar på kvalitet före kvantitet när det gäller riksdagskandidaterna.
Citera
2018-04-07, 22:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gavelpamov

Att William Hahne kommer hamna bland dom 10 första är väldigt beklagligt. Avskyvärd människa.
Citera
2018-04-07, 23:18
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Hur ser deras politik ut i små byar? Typ uppe i norr där borde väll en ganska stor andel potientiella väljare finnas. Tycker de borde skicka ut en rad av deras politiker upp till byar och starta upp kontor. Många byar håller ju på att långsamt dö ut. Om de kan komma med bra lösningar och arbeta för deras överlevnad kommer de säkert kunna få ett antal röster tycker jag

Nej det är ett snobbigt storstadsparti och ställer bara upp i riksdagsvalet. De har bara 1200 medlemmar i hela landet och jag misstänker att de flesta är i storstäderna. Starta kontor? Har de ens något kontor någonstans?
Citera
2018-04-08, 00:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Nej det är ett snobbigt storstadsparti och ställer bara upp i riksdagsvalet. De har bara 1200 medlemmar i hela landet och jag misstänker att de flesta är i storstäderna. Starta kontor? Har de ens något kontor någonstans?

Stämmer. Eftersom det är i Stockholm allt viktigt händer så kär de enbart här. Ni andra får heja på Jimmie.
Citera
2018-04-08, 00:28
Medlem
loqus avatar
AfS borde ha lite enkla informationsblad i pdf som man kan skriva ut och sätta upp eller dela ut. Jag hittar inga sådana. Inför valet 2010 skrev själv ihop något och delade ut hundratals i brevlådor för att försöka hjälpa SD.
Citera
2018-04-08, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paul.Nilsson
Hur vet du det? AfS är inte klar med sin riksdagslista. Gustav Kasselstrand har offentligt sagt att AfS satsar på kvalitet före kvantitet när det gäller riksdagskandidaterna.

Detta problem behöver inte alls uppstå eftersom AFS bara ställer upp i riksdagsval och inte i kommunalval. Om de får tag på 25 bra personer kan det gå riktigt bra.
Citera
2018-04-08, 04:32
Medlem
ImTheMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatan99
Nån frågade vad Mats Eriksson var för nån snubbe. Hittade denna beskrivning på Facebook om honom och SD Göteborg.
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1607168949330693&id=493462764 034656
ah, det är mr fjällräven, med nytt efternamn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in