Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-14, 13:20
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fot.Noten
Jaha, AFS fiskar i grumligt vatten enligt Jimmie i ekots lördagsintervju just nu i P1.

/Ingrid
Länk?
Citera
2018-04-14, 13:21
Medlem
Fot.Notens avatar
http://sverigesradio.se/p1
Citera
2018-04-14, 13:22
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
http://sverigesradio.se/p1
Tack.
Citera
2018-04-14, 14:17
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Jaha, AFS fiskar i grumligt vatten enligt Jimmie i ekots lördagsintervju just nu i P1.

/Ingrid

Men vilken komplett nörd han är.

*suck*
Citera
2018-04-14, 14:24
Medlem
WhiteWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Det enda jag läst om AFS var en Yougov-undersökning har jag för mig där de fick 1%? Vet ni om några undersökningar som gjorts om varifrån de får sina väljare? Är det endast från SD så är det kannibalism men om de också kommer från M och andra partier så är det bra.

AfS fick nästan 2% i den, även om de mig veterligen inte har gått ut med exakta siffror. Men det är vad som sas i alla fall! Även SD ökade i samma omröstning för att besvara din andra fråga.

Tror personligen att man, förmodligen en del med flit, kommer att underskatta AfS' siffror i kommande OU's. Förhoppningsvis är YouGov mer professionella än övriga aktivistinstitut. Som någon skrev tidigare så verkar det ju vara medias angreppsvinkel, att låtas som att AfS aldrig har en tillstymmelse till chans att ta sig in.
Citera
2018-04-14, 14:34
Medlem
M Nordströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Vad tror ni AfS landar på i Sentio och Yougov nu då?

Skulle anta att den ligger på ca 3%. Som sagt ligger dom på ca 4% procent i augustimätningen på dom mesta OU så hamnar min röst på dom i riksdagsvalet. Har läst deras partiprogram och jag tycker om det.
Senast redigerad av M Nordström 2018-04-14 kl. 14:39.
Citera
2018-04-14, 14:40
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jimmie Åkesson kommenterade Alternativ för Sverige i Ekots Lördagsintervju som sändes idag:

Svenskhet är ett alltså ett beteendemönster...

EDIT: Jag har nu lyssnat på intervjun i sin helhet och den var värre än jag trodde. Lyssna på den så får ni höra vilken sanslöst osaklig attityd Åkesson har gentemot AfS.

Åsiktskorridoren har flyttats så snabbt att Jimmie och SD har tappat orienteringen fullständigt. Man låter som V eller MP i sin retorik.

Edit: Nu är det så att Jimmie inte är ute efter en saklig debatt, det är inga politiker , utan han gör som SDs motståndare gjort när de var nya i riksdagen. Problemet är bara den taktiken har ju bevisats inte fungera.
Senast redigerad av JustinTrudeau 2018-04-14 kl. 15:06.
Citera
2018-04-14, 14:50
Medlem
M Nordströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Åsiktskorridoren har flyttats så snabbt att Jimmie och SD har tappat orienteringen fullständigt. Man låter som V eller MP i sin retorik.

Precis, det är det som skrämmande. SD har haft flera öppna mål men inte utnyttja dom.
Citera
2018-04-14, 14:57
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Jag tycker det är illa när Åkesson inte vill se svenskar som en etnisk folkgrupp det är så jag väljer tolka det när han snackar om öppen svenskhet. Att svenskheten inte skulle ha någon koppling biologiskt är ju absurt. Men i den intervjun fick vi ju reda på att SD skulle samarbeta med AfS.
Citera
2018-04-14, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Jag tycker det är illa när Åkesson inte vill se svenskar som en etnisk folkgrupp det är så jag väljer tolka det när han snackar om öppen svenskhet. Att svenskheten inte skulle ha någon koppling biologiskt är ju absurt. Men i den intervjun fick vi ju reda på att SD skulle samarbeta med AfS.
Det är det som är SDs politik, vem som helst kan bli svensk. Etnicitet, religion, kultur osv har ingen betydelse. Alla kan bli svenskar enligt SD.
Citera
2018-04-14, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Det är det som är SDs politik, vem som helst kan bli svensk. Etnicitet, religion, kultur osv har ingen betydelse. Alla kan bli svenskar enligt SD.

Numera är tyvärr detta SDs politik.
Citera
2018-04-14, 15:18
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Jag vill hoppas att det hela är bara ett stort jäkla missförstånd om kampen av ordet "Svensk". Där vi anser att svensk är någon som är etnisk svensk medans SD menar att svensk är någon som är kulturellt svensk. Det stämmer att vem som helst kan bli kulturellt svensk men endast etniska svenskar kan vara etniska svenskar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in