Citat:
Ursprungligen postat av
Lookalike
Demoskop är knappast rätt institut för att fånga upp en eventuell opinionsmässig framgång för AfS.
Detta baserat på historisk fakta via SD.
Yougov till exempel torde av någon anledning vara en bättre indikator,och jag hänvisar dig till deras senaste mätning där Övriga(ej inklusive Fi)går starkt uppåt till 4,1 procent.
Jag tror inte att merparten av dessa nya opinionsmässiga röster har gått till Piratpartiet,om jag får uttrycka mig så.
Kolla köns och åldersfördelningen...7,6% av de unga männen lägger sin röst på övriga.
Det alltigenom rimligaste torde vara att vi snackar om AfS här.
Varför tycker du att YouGov är så mycket bättre än Demoskop?
Senaste 3 månaderna innan valet 2014
SD:
Demoskop (9.2 + 12.2 + 10.8 + 11.8 + 10.2) /5 = 10.84%
YouGov (8.2 + 8.4 + 9.3 + 11.3 + 11.5) / 5 = 9.74%
Låt mig gissa - just nu visar YouGov fina siffror för SD och AfS (en enda mätning) och därför är de bäst
Vi har ett par mätningar än så länge (vissa innan AfS fick mycket uppmärksamhet). Bara 1 (en) visade att Övriga ökade utanför felmarginale - YouGov som också så att AfS är strax under 2%, andra mätningarna visade +0.3 (tror jag). Visst är YouGov:s mätning spännande, men en mätning är bara en mätning.
Citat:
Ursprungligen postat av
Baertling
Från Kasselstrands twitter: Alternativ för Sverige kommer aldrig att kräla för sossarna eller moderaterna. Dessa två partier bär det yttersta ansvaret för att framgångslandet Sverige i flera avseenden ser ut som ett u-land idag! S och M kommer aldrig att lösa Sveriges problem, de är Sveriges problem!
Men det är ok att "kräla" för andra partier? MP, C och V?