Citat:
Ursprungligen postat av
TashkentEkeroth
Bidragen upphörde omgående. De blev av med sina poster och fick söka om på nytt. Tror de fick 700tusen kronor förra året och även de pengarna drog man in från MUCF
Jag förstår hur du tänker om partiets roll men idag har ju alla rört sig högerut utom vänsterpartiet. Idag är alla emot "massinvandring"
Vi har lägre invandring idag än innan år 1992. Fokus bör vara på följande: Med hårdare kriminalpolitik (nolltolerans mot stenkastare) och utvisning av grova brottslingar så skickar man ut en signal till omvärlden. Utvisning till tredje land om brottslingen är statslös (ex palestina eller kurdistan)
Det vi behöver nu är ett parti som agerar kulturellt och idealistiskt för att motarbeta den svenskfientlighet som finns. I den arenan kan Hahne och kasselstrand agera på sikt. SD gör inte ett jota för att bevara nordisk kultur. Det märker man i deras närmanden mot ryssland och israel.
Stolt Svensk - alltid Svensk vart jag än reser.
Citat:
Ursprungligen postat av
jonlie76
Rent konkret har jag svårt att se några tydliga sakfrågor som detta parti kan driva nu när vår feministisk regering genomfört SD's migrationspolitik.
Anhöriginvandringen skulle ytterliggare skärpas?
Men om man tittar bortom detta så tror jag att t.ex. driva frågan om ett omfattande återvändarprogram kan ha viss framgång men även isolera partiet.
Enklast tror jag frågor runt invandrares brottslighet är. Automatisk utvisning av utländska medborgare vid t.ex. en fängelsedom på 2 år eller mer. Samt automatisk utvisning vid 3:e domen e.t.c.
Vilka andra frågor ser ni?
Att folk röstar på SD beror ju på att de andra partierna inte är pålitliga.
M vill gärna ha flyktinginvandring eftersom det höjer BNP och gör de rika rikare. Så länge de kan undvika att få in dem i sina egna kommuner, och de är rätt bra på att trixa med det. L och C är för en "liberal" flyktingpolitik med öppna gränser.
En stor del av sossar vill också ta bort den TEMPORÄRA lagen om att begränsa uppehållstillstånd. Glöm inte att den gäller bara i tre år men kan sägas upp när som helst. Både V, MP och många inom S vill göra det.
Är ni så lättlurade att ni tror på de övriga partierna?
Personligen tycker jag att SDs politik borde vara grunden, dvs en restriktiv och ansvarsfull invandringspolitik. SDs invandringspolitik borde utgöra ett nytt "folkparti". Det är därför SD har 25% av rösterna i nästa val.
Sen MÅSTE vi ju ha en fungerande ordningsmakt, och den ska utgå från vad ordningsmakten kräver, inte från vad identitetspolitiska politiker tycker är viktigt.
Däremot skiter jag i allt vurmande om "svensk kultur" som SD ägnar sig åt. Jag tycker också illa om den islamofobi som finns, särskilt hos Ekeroth.
Alla sådana frågor kan AFS få driva. Jag är inte negativ till svensk kultur, bara det att jag inte tycker det är viktigt och vill inte satsa pengar på det. Jag vill ha ordning, reda och trygghet.