Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-02-14, 10:06
Bannlyst
kan ju inte ha barn som ska styra
Citera
2017-02-14, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Normalt är detta dock någonting som visat sig svårt. Skulle man dock börja närma sig 2,5-3 % kan det bli en lavineffekt över 4% om människor ser att det är möjligt. De kan även få hjälp av taktikröstande SDare.

Hur lång tid brukar det ta för OM att redovisa separat ett litet parti som AFS?
För små kommer man vara, i alla fall i början!

Förresten har man inte bestämt ännu om man överhuvudtaget skall ställa upp i riksdagsvalet 2018, så frågan är kanske irrelevant?
Citera
2017-02-14, 10:22
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
För små kommer man vara, i alla fall i början!

Förresten har man inte bestämt ännu om man överhuvudtaget skall ställa upp i riksdagsvalet 2018, så frågan är kanske irrelevant?

2018 kan inte vara realistiskt mer än en testballong.

Definitivt behövs ett renodlat nationalistiskt högerparti.
Kasselstrand är definitivt en kraft. Hans stöd som ordförande i SDU var inget annat än imponerande.

När SD slår knut på sig själva för att släta ut sin politik begår de samtidigt långsamt självmord. Har de inte vett att kraftigt distansera sig från sjuklövern tills dessa kommer och ber om samarbete på SDs villkor, förtjänar de att bli omsprungna på högersidan för den är vidöppen.
Citera
2017-02-14, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
De börjar särskilja ett parti från gruppen "Övriga" efter att de haft över 3% i ett visst antal mätningar.
Citera
2017-02-14, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
2018 kan inte vara realistiskt mer än en testballong.

Definitivt behövs ett renodlat nationalistiskt högerparti.
Kasselstrand är definitivt en kraft. Hans stöd som ordförande i SDU var inget annat än imponerande.

När SD slår knut på sig själva för att släta ut sin politik begår de samtidigt långsamt självmord. Har de inte vett att kraftigt distansera sig från sjuklövern tills dessa kommer och ber om samarbete på SDs villkor, förtjänar de att bli omsprungna på högersidan för den är vidöppen.

Det kan visst vara realistiskt för AFS ställa upp och kanske komma in i riksdagen 2018.
För Ny Demokrati tog det 7 månader på 1990-talet.
Både Ian och Bert var dock stadda vid mycket god kassa, och satsade personligen 10-tals miljoner i dagens penningvärde.
Det handlar säkert för AFS att skaffa tillräckligt kapital för en valrörelse till riksdagen 2018.
Tror ni AFS kan skaffa finansiering genom donationer och sponsorer till 2018?
Citera
2017-02-14, 11:25
Medlem
svarjevenns avatar
Hahne och Kasselstrand kommer knappast släppa in Ekerothbröderna. Däremot kommer de släppa in mamma Monica Tedestam(87% av partistödet i lön) eller varför inte Jimmy Hesselbäck(champagne på föreningskortet någon).

Detta parti kommer rasa såfort någon opponerar sig mot Hahne/Kasselstrand, de kommer agera 10 ggr värre mot opponenter än vad SD´s partiledning någonsin har gjort. Detta är ND/Marc Abramsson 2.0.
Citera
2017-02-14, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svarjevenn
Detta parti kommer rasa såfort någon opponerar sig mot Hahne/Kasselstrand, de kommer agera 10 ggr värre mot opponenter än vad SD´s partiledning någonsin har gjort. Detta är ND/Marc Abramsson 2.0.
På första punkten kan du ha rätt, men jag köper inte ND-jämförelserna som har dykt upp i tråden. ND saknade erfarenhet av politik på någon högre nivå, och representerades inte sällan av dysfunktionella personer som inte drog sig för att misshandla främlingar, sina partners, och inte minst varandra.

H/K har som jag har förstått det goda kontakter med tidigare (och kanske även nuvarande) riksdagsledamöter, plus profilerade politiker som Patrik Ehn, samt en hel del egen politisk erfarenhet. I allmänhet känns de som betydligt mer stabila personer än de gamla nationaldemokraterna. De lär liksom inte gå och banka upp folk på Pride, vilket nog är en smart avvägning om man vill framstå som ett seriöst alternativ.
Citera
2017-02-14, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TashkentEkeroth
Bidragen upphörde omgående. De blev av med sina poster och fick söka om på nytt. Tror de fick 700tusen kronor förra året och även de pengarna drog man in från MUCF

Jag förstår hur du tänker om partiets roll men idag har ju alla rört sig högerut utom vänsterpartiet. Idag är alla emot "massinvandring"
Vi har lägre invandring idag än innan år 1992. Fokus bör vara på följande: Med hårdare kriminalpolitik (nolltolerans mot stenkastare) och utvisning av grova brottslingar så skickar man ut en signal till omvärlden. Utvisning till tredje land om brottslingen är statslös (ex palestina eller kurdistan)

Det vi behöver nu är ett parti som agerar kulturellt och idealistiskt för att motarbeta den svenskfientlighet som finns. I den arenan kan Hahne och kasselstrand agera på sikt. SD gör inte ett jota för att bevara nordisk kultur. Det märker man i deras närmanden mot ryssland och israel.

Stolt Svensk - alltid Svensk vart jag än reser.

Citat:
Ursprungligen postat av jonlie76
Rent konkret har jag svårt att se några tydliga sakfrågor som detta parti kan driva nu när vår feministisk regering genomfört SD's migrationspolitik.
Anhöriginvandringen skulle ytterliggare skärpas?
Men om man tittar bortom detta så tror jag att t.ex. driva frågan om ett omfattande återvändarprogram kan ha viss framgång men även isolera partiet.
Enklast tror jag frågor runt invandrares brottslighet är. Automatisk utvisning av utländska medborgare vid t.ex. en fängelsedom på 2 år eller mer. Samt automatisk utvisning vid 3:e domen e.t.c.
Vilka andra frågor ser ni?

Att folk röstar på SD beror ju på att de andra partierna inte är pålitliga.

M vill gärna ha flyktinginvandring eftersom det höjer BNP och gör de rika rikare. Så länge de kan undvika att få in dem i sina egna kommuner, och de är rätt bra på att trixa med det. L och C är för en "liberal" flyktingpolitik med öppna gränser.
En stor del av sossar vill också ta bort den TEMPORÄRA lagen om att begränsa uppehållstillstånd. Glöm inte att den gäller bara i tre år men kan sägas upp när som helst. Både V, MP och många inom S vill göra det.

Är ni så lättlurade att ni tror på de övriga partierna?

Personligen tycker jag att SDs politik borde vara grunden, dvs en restriktiv och ansvarsfull invandringspolitik. SDs invandringspolitik borde utgöra ett nytt "folkparti". Det är därför SD har 25% av rösterna i nästa val.

Sen MÅSTE vi ju ha en fungerande ordningsmakt, och den ska utgå från vad ordningsmakten kräver, inte från vad identitetspolitiska politiker tycker är viktigt.

Däremot skiter jag i allt vurmande om "svensk kultur" som SD ägnar sig åt. Jag tycker också illa om den islamofobi som finns, särskilt hos Ekeroth.

Alla sådana frågor kan AFS få driva. Jag är inte negativ till svensk kultur, bara det att jag inte tycker det är viktigt och vill inte satsa pengar på det. Jag vill ha ordning, reda och trygghet.
Citera
2017-02-14, 14:13
Medlem
Peppe-Lunss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999

Däremot skiter jag i allt vurmande om "svensk kultur" som SD ägnar sig åt. Jag tycker också illa om den islamofobi som finns, särskilt hos Ekeroth.

Alla sådana frågor kan AFS få driva. Jag är inte negativ till svensk kultur, bara det att jag inte tycker det är viktigt och vill inte satsa pengar på det. Jag vill ha ordning, reda och trygghet.
Just sådan där falsk måttfullhet att säga saker som "jag bryr mig inte om svenskhet då jag är en sansad och normal person" som hela tiden sätter käppar i hjulet för svenskvänliga som figurerar inom mainstreammedia. Kanske är det så, men att hela tiden sikta pilbågen ner mot mitten av trädstammarna istället för att sikta högt ovanför trädtopparna är det som gör att SD och andra "sansade" nationalister hela tiden hamnar på efterkälken i Sverige.

Det är lika bra att kompromisslöst argumentera för ett totalstopp av invandringen, total repatriering och obligatorisk positiv sverigehistoria i skolorna och inom statlig media -- inte för att ens hälften kan komma att införas, utan för att om man sätter ribban högt i förhandlingarna med liberaläcklen så kan kompromissen iaf hamna någonstans strax under, i motsats till att från början sikta mellanlågt och hamna någonstans i gräsnivå på slutet.
Citera
2017-02-14, 14:28
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svarjevenn
Hahne och Kasselstrand kommer knappast släppa in Ekerothbröderna. Däremot kommer de släppa in mamma Monica Tedestam(87% av partistödet i lön) eller varför inte Jimmy Hesselbäck(champagne på föreningskortet någon).

Varför tror du det? Jag har ingen som helst insyn i vare sig det ena eller det andra lägret, men i GK avskedstal så uttryckte han en saknad av den genuina känslan att inte vara som andra partier och jobba för varandra som fanns 2009.

Det är möjligt att steget från frifräsare och vara ett parti på väg uppåt har en annan stämning än ett parti som seriöst aspirerar på regeringsmakten.

Citat:
Ursprungligen postat av Peppe-Luns
Just sådan där falsk måttfullhet att säga saker som "jag bryr mig inte om svenskhet då jag är en sansad och normal person" som hela tiden sätter käppar i hjulet för svenskvänliga som figurerar inom mainstreammedia. Kanske är det så, men att hela tiden sikta pilbågen ner mot mitten av trädstammarna istället för att sikta högt ovanför trädtopparna är det som gör att SD och andra "sansade" nationalister hela tiden hamnar på efterkälken i Sverige.

Det är lika bra att kompromisslöst argumentera för ett totalstopp av invandringen, total repatriering och obligatorisk positiv sverigehistoria i skolorna och inom statlig media -- inte för att ens hälften kan komma att införas, utan för att om man sätter ribban högt i förhandlingarna med liberaläcklen så kan kompromissen iaf hamna någonstans strax under, i motsats till att från början sikta mellanlågt och hamna någonstans i gräsnivå på slutet.

Well put!
Citera
2017-02-14, 14:43
Medlem
Dåligt val av namn.

Sen är det korkat att skapa partier som kommer ta röster ifrån SD.
Nu finns det flera sådana partier i dagsläget av FD Sverigedemokrater.

Man måste tänka ett steg längre.
SD hade mått bra av ett till parti i riksdagen som ser positivt till SD.

Då måste man skapa ett parti som fokusera som kan ta röster ifrån dom andra partierna.
Hur ska man nu göra detta.

Man för en liberal eller vänsterpolitik bland annat och skiter i invandringsfrågan osv.

Annars verkar Hahne och kasselstrand. vara smarta killar men jag vet inte så mycket om dessa killar.
Förutom att vänstern gillar att säga att dom är mer extrema än SD-

På vilket sätt är dom mer extrema är dom kanske konservativa?
Citera
2017-02-14, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peppe-Luns

Jag är inte ens född i Sverige, vad bryr jag mig om "svenskhet"? 16% av befolkningen är födda utomlands, och allt fler gifter sig med någon icke-svensk. Jag tror inte vurmandet för svensk kultur och obligatorisk repatriering är framtidens melodi. Dessutom hånas det rätt mycket.

För all del, lägg det i AFS. Få bort det ur SD. Vi måste få fler invandrare att rösta SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in