Citat:
Ursprungligen postat av
Grim.Fandango
Varför ska man rösta dom in i kommunen?
Själv röstade jag SD i riksdagsvalet och V i kommunvalet Stockholm sist, mest pga SD var så osynliga i kommunpolitiken.
Det var en märklig kombination.
Inför valet 2014:
Citat:
Vänsterpartiet vill stoppa SD-annonser
Publicerad 15 augusti 2014 kl 18.08
Inrikes. Vänsterpartiet i Stockholm kräver att SL gör samma sak som Skånetrafiken och stoppar Sverigedemokraternas affischkampanj i kollektivtrafiken.
...
http://www.friatider.se/v-nsterpartiet-vill-stoppa-sd-annonser
StockholmDirekt.se, 24 apr 2017
Citat:
Vild debatt i Stadshuset efter SD-förslag
”Vidrigt”, ”absurt”, ”skitsnack”. SD:s förslag att tillsätta en utredning om vad flyktingmottagandet kostar staden fick det att koka i Rådsalen på måndagskvällen.
Det var när kvällens beslutsärenden var avklarade som SD:s motion kom upp för diskussion. Sverigedemokraternas vill att staden ska tillsätta en utredning för att ta reda på vad flyktingmottagande och illegal nvandring kostar kommunen.
– Vi säger att det här är en stor utgift. Och så har vi andra partier som säger att det är lönsamt. Då tycket vi inte att det är mer än rätt att ta reda på hur det är, sa Martin Westmont (SD).
[...]
– När jag läser er motion blir det väldigt tydligt att ni har en fullständigt vidrig människosyn, sa Karin Gustafsson (S).
"Skitsnack"
Haval Murad (MP) använde sig själv som ett exempel på en person som kommit till Sverige från en annan del av världen och som nu berikar samhället på ”många fler sätt än vad Sverigedemokraterna kan tänka sig” och drog trots KF:s svordomsförbud till med både ”jävla” och ”skitsnack”.
Anna Rantala Bonnier (Fi) tog vid.
– Ingen ska behöva stå här i talarstolen och försvara sin egen existens. Själv kommer jag snart att kosta samhället massor av pengar när jag föder ett barn. Vi är många som tar tydligt avstånd från den här horribla synen på människor, sa hon.
Den forne Sverigedemokraten och numera politiska vilden Rickard Wall (-) begärde ordet för att rabbla upp en rad forskare som tidigare räknat på vad invandring kostar.
– Numera innebär det finansiellt minus. Om man gör som i Sverige att man tar emot vuxna karlar och behandlar dem som barn och bara öser på med resurser så blir det såklart ännu dyrare, sa han.
– Ni borde skämmas, kontrade Ann-Margarethe Livh (V).
...
http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/vild-debatt-i-stadshuset-efter-sd-forslag/repqdx!JXBlfkasFJt9i6uUGvqpIg/
"– När det gäller människor som är på flykt undan krig, struntar jag i vad det kostar, sade Cecilia Brink (M)."
Kommunfullmäktige Stockholms Stad 2017-04-1, kostnader för invandringen:
https://www.youtube.com/watch?v=lZmTM2jWnfM
Citat:
Ursprungligen postat av
Tubleros
Tänk er Paula Bieler som ledare för SD? Det får mig att vilja spy i munnen.
SD:s partiledning består av ett gäng gamla skinnskallar som är extremt handlingsförlamade och som på allvar tror att de ska värva kvinnor genom att ha ett mer liberalt perspektiv.
AFS har mitt fulla stöd och kommer utan tvekan få min röst 2018. Har lyssnat på Kasselstrands podd nu i snart två år. Det finns ingenting som säger att han inte har potential att bli en fantastiskt partiledare.
Jag tror jag talar för en hel del människor när jag säger att det är nog nu!
Jag instämmer, har också lyssnat på podden.
Jag är förmodligen i grund och botten lite mer "sossig" (tänk Erlander) än AfS.
Men någon måste börja skära i den ofantliga sektorn, som en gång i tiden var tänkt att vara till för folket. Numera är det folket som är till för den ofantliga sektorn. Något som moderater, sossar, samt övrigt pack i riksdagen (i viss mån även SD) verkar vara överens om.
Sen gillar jag inte SD:s smörande för gammelmedia, jag tror att det blir mer raka puckar med AfS.