Citat:
Ursprungligen postat av
Peppe-Luns
Kasselstrand har en kandidatexamen i nationalekonomi med inriktning finansiell ekonomi och studerar just nu på Nanyang Business School i Singapore som återkommande rankas som en av världens främsta lärosäten inom sitt område.
https://en.wikipedia.org/wiki/Nanyang_Business_School
Han har konsekvent visat på sin kunskap och respekt för Svensk (och Nordisk) historia och har om någon i den här falangen flera ggr visat vägen för hur en riktig Svenskvänlig politik skall föras.
Snälla, du gör gång på gång bort dig med dina hjärndöda och felaktiga plattityder i den här tråden. Gör oss alla en tjänst och pissa iväg om du inte har bättre "resonemang" att föra.
Skulle ändå vara intressant höra vad exakt för slags "svensk kultur" som ni vill ha mer av.
Än så länge är min erfarenhet att de som skriker på "svensk kultur" är ganska obildade, och det har inget med Kasselstrand att göra.
Det enda konkreta exemplet på svensk kultur jag läst i tråden är att "man ska inte kasta sten på ambulanser".
Visst kan man låta skolelever traggla 1800-talsförfattare, men det måste sägas att det mesta av svensk litteratur är tråkig. Det tror jag de flesta håller med om som försök läsa det, även om det givetvis finns en och annan intressant bok.
Att Kasselstrand har läst nationalekonomi gör honom inte bättre insatt i vad "svensk kultur" är. Men ja, jag känner vibrationerna i tråden från folk som dig som gärna skrålar "Sverige", och inte har så mycket annat komma med. Som du säger, så är det nog något jag borde hålla mig borta från.