Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-02-14, 00:12
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Jag kommer iaf att rösta på afs i nästa Yougov. Det finns säkert många stödröster att hämta från SD för Kasslern. Såna som röstar mer med hjärtat än hjärnan som tex jag. Men tror nog att de måste ligga runt fyran innan valet för att folk ska rösta på de i någon större utsträckning. Kul med nya partier också som kan röra om lite i grytan.
Med 87 gillare på facebook idag lär det ta ett tag innan de når upp till 4% Frågan är väl om du inte dött av ålderdom innan detta händer?
Citera
2017-02-14, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfheim
Presentationen lyder: "Alternativ för Sverige är en politisk organisation som är för er som inte har ett parti att rösta på. Kämpa för styrka, jämlikhet och Sverige!"

Tror knappast att det ur SDU sprungna partiet skulle välja att introducera sig så!

Och inte heller tror jag att dess första inlägg skulle ha budskapet att "Finlands sak är vår".

Helt korrekt. Ett Konservativt parti kommer inte att sätta jämlikhet som sin grundprincip, det låter mer som gamla övervintrade nationella som försöker sminka upp ND eller någonting sådant. Vi svenskar är så sossiga så de flesta av oss kan bara tänka endimensionellt på politik.
Citera
2017-02-14, 00:50
Medlem
Alfheims avatar
Enligt den libertarianska podden Radio bubb.la, som ägnade AfS ett inslag häromdagen, så är det åtminstone tredje gången som någon försöker starta ett parti med namnet "Alternativ för Sverige". Att det finns märkliga facebooksidor och dylikt med detta namn är därför inte så konstigt.

https://soundcloud.com/nyhetsbubbla/efter-uteslutning-ur-sd?in=nyhetsbubbla%2Fsets%2Frb-2017-02-12
Citera
2017-02-14, 01:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Guitarsmoke
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/uteslutna-sdu-politiker-startar-nytt-parti

Inte en dag för sent. Ska bli intressant att se vilken nationalistisk profil partiet väljer och hur hårt ut man kommer gå i debatterna.

Jag är så jävla glad idag.
SD har i flera år dominerats av en zionistisk agenda och nu när Åkesson klivit ur garderoben känns det bra att grabbarna bildar ett riktigt parti som värnar om sverige och den nordiska kulturen.

Ni har min röst grabbar
Citera
2017-02-14, 01:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999

Men jag hoppas att alla gamla uteslutna SD:are ansluter till det nya partiet och att de kan bli ett radikalare alternativ till SD. SD förtjänar att vara som ett "mittenparti" med deras moderata invandringspolitik (syftar EJ på partiet moderaterna utan på att SD vill ha en invandringspolitik som är hållbar på kort och lång sikt). Partier som är mer flyktingpositiva finns det gott om, så då krävs det att fylla på med mer radikala alternativ nu, så kan SD skyffla över tokskallarna till AFS. Slutet gott, allt gott.

Tycker Kasselstrand låter vettig.
https://www.youtube.com/watch?v=Ki7MOWqiwhc
Särskilt när han omkring 8:30 kritiserar att pengar korrumperat SD. Den som inser detta och aktivt kämpar mot det har potential att bli en bra (ärlig) politiker.

Bidragen upphörde omgående. De blev av med sina poster och fick söka om på nytt. Tror de fick 700tusen kronor förra året och även de pengarna drog man in från MUCF

Jag förstår hur du tänker om partiets roll men idag har ju alla rört sig högerut utom vänsterpartiet. Idag är alla emot "massinvandring"
Vi har lägre invandring idag än innan år 1992. Fokus bör vara på följande: Med hårdare kriminalpolitik (nolltolerans mot stenkastare) och utvisning av grova brottslingar så skickar man ut en signal till omvärlden. Utvisning till tredje land om brottslingen är statslös (ex palestina eller kurdistan)

Det vi behöver nu är ett parti som agerar kulturellt och idealistiskt för att motarbeta den svenskfientlighet som finns. I den arenan kan Hahne och kasselstrand agera på sikt. SD gör inte ett jota för att bevara nordisk kultur. Det märker man i deras närmanden mot ryssland och israel.

Stolt Svensk - alltid Svensk vart jag än reser.
Citera
2017-02-14, 03:08
Medlem
Sueonias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TashkentEkeroth
Bidragen upphörde omgående. De blev av med sina poster och fick söka om på nytt. Tror de fick 700tusen kronor förra året och även de pengarna drog man in från MUCF

Jag förstår hur du tänker om partiets roll men idag har ju alla rört sig högerut utom vänsterpartiet. Idag är alla emot "massinvandring"
Vi har lägre invandring idag än innan år 1992. Fokus bör vara på följande: Med hårdare kriminalpolitik (nolltolerans mot stenkastare) och utvisning av grova brottslingar så skickar man ut en signal till omvärlden. Utvisning till tredje land om brottslingen är statslös (ex palestina eller kurdistan)

Det vi behöver nu är ett parti som agerar kulturellt och idealistiskt för att motarbeta den svenskfientlighet som finns. I den arenan kan Hahne och kasselstrand agera på sikt. SD gör inte ett jota för att bevara nordisk kultur. Det märker man i deras närmanden mot ryssland och israel.

Stolt Svensk - alltid Svensk vart jag än reser.

Du glömmer anhöriginvandring..
Citera
2017-02-14, 04:51
Medlem
jonlie76s avatar
Rent konkret har jag svårt att se några tydliga sakfrågor som detta parti kan driva nu när vår feministisk regering genomfört SD's migrationspolitik.
Anhöriginvandringen skulle ytterliggare skärpas?
Men om man tittar bortom detta så tror jag att t.ex. driva frågan om ett omfattande återvändarprogram kan ha viss framgång men även isolera partiet.
Enklast tror jag frågor runt invandrares brottslighet är. Automatisk utvisning av utländska medborgare vid t.ex. en fängelsedom på 2 år eller mer. Samt automatisk utvisning vid 3:e domen e.t.c.
Vilka andra frågor ser ni?
Citera
2017-02-14, 04:58
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Finns på Facebook också, 87 gilla markeringar....

https://www.facebook.com/Alternativ-f%C3%B6r-Sverige-1167175253378384/#

Det verkar dock inte vara associerad med gamla SDU enligt inlägg på nämnda sida.
Citera
2017-02-14, 09:15
Medlem
Genombrotts avatar
William Hahne lade upp denna bild på sin instagram för 6 dagar sedan: https://scontent-lga3-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/s640x640/sh0.08/e35/16585614_232476310491540_5428802429799890944_n.jpg ?ig_cache_key=MTQ0NDg5MDg1MDYyMjIyMjAxOQ%3D%3D.2?d l=1

Är det någon som känner igen symbolen på hans kavaj? Kan det vara AfS:s logotyp?
Citera
2017-02-14, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genombrott
William Hahne lade upp denna bild på sin instagram för 6 dagar sedan: https://scontent-lga3-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/s640x640/sh0.08/e35/16585614_232476310491540_5428802429799890944_n.jpg ?ig_cache_key=MTQ0NDg5MDg1MDYyMjIyMjAxOQ%3D%3D.2?d l=1

Är det någon som känner igen symbolen på hans kavaj? Kan det vara AfS:s logotyp?
http://wse93209.ta30.talkactive.net/Utbildningstecken/FJS_m52.jpg
Citera
2017-02-14, 09:46
Medlem
På nåt sätt är det löjeväckande att Hahne är född 1992.

OnT, så tror jag inte på partiet. Jag hoppas mest på att de ska utarma SD, så att SD får färre röster. Lite det som hände Fi och V.
Citera
2017-02-14, 10:02
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klon1
På nåt sätt är det löjeväckande att Hahne är född 1992.

OnT, så tror jag inte på partiet. Jag hoppas mest på att de ska utarma SD, så att SD får färre röster. Lite det som hände Fi och V.

Inte alls säkert att det blir negativt.

Beroende på vilken väg AfS väljer:
Lägger de sig som ett mer renodlat högeralternativ, vilket Kasselstrand tycks vara för, kan man förflytta politiska mitten mot höger och SD framstår med sin sociala dimension som ett mer legitimt val och en ny ström av väljare från S kan migrera till SD.
Samtidigt kan moderata/borgerliga väljare som tycker att SD är för "sossiga" eller "bonniga" känna sig mer attraherade av AfS. AfS kan förvisso ta SD väljare men en koalition SD-AfS kan tillsammans göra att 1+1 blir mer än 2.

Det som talar emot detta scenario är att det skurit sig rejält mellan SDs ledning och Kasselstrand.
SD är dock så makthungriga och är inte så dumma att de inte skulle samarbeta ändå om nu AfS skulle klättra över 4% spärren
Normalt är detta dock någonting som visat sig svårt. Skulle man dock börja närma sig 2,5-3 % kan det bli en lavineffekt över 4% om människor ser att det är möjligt. De kan även få hjälp av taktikröstande SDare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in