Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-27, 13:43
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Men nu är ju inte antalet närvarande medlemmar avgörande för partiets kommande valrörelse.

Varför tog du överhuvudtaget upp saken i så fall?
Citera
2019-01-27, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Varför tog du överhuvudtaget upp saken i så fall?

Jag visste, att gnällspikar som du skulle poppa upp. Därför skrev jag att antalet medlemmar vid ett medlemsmöte inte är avgörande för valrörelsen. Men för den skull är saken inte oväsentlig. Om många medlemmar hoppar av, finns risken att geisten går ur partiet. Antalet aktivister torde vara betydligt lägre idag jämfört med i somras - jag baserar detta på uppgifter om att endast drygt 400 aktivister svarat på en förfrågan från partiet. Enligt uppgift hade partiet i somras runt 1.400 aktivister. Sist men inte minst viktigt: sponsorer. Hur mycket pengar kommer egentligen in till partiet numera?
Citera
2019-01-27, 15:00
Medlem
me-wes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillapaddington
Jag hänger inte riktigt med. Var kan man se denna nyliberla ’MUF-image’?
Precis. Den syns ingenstans, förutom möjligen i partiprogrammet och vissa menar att Kasselstrand m. fl. har någon slags air som påminner om Muf. Har de under ett enda torgmöte ens tagit upp frågan om att skatterna är för höga? för jag kan inte dra mig detta till minnes och då följde jag dem ändå väldigt nära och såg åtminstone hälften av alla torgmöten under återvandringsturnén. Skattefrågan har aldrig varit prioriterad i AfS budskap.
Citera
2019-01-27, 15:15
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Jag visste, att gnällspikar som du skulle poppa upp. Därför skrev jag att antalet medlemmar vid ett medlemsmöte inte är avgörande för valrörelsen. Men för den skull är saken inte oväsentlig. Om många medlemmar hoppar av, finns risken att geisten går ur partiet. Antalet aktivister torde vara betydligt lägre idag jämfört med i somras - jag baserar detta på uppgifter om att endast drygt 400 aktivister svarat på en förfrågan från partiet. Enligt uppgift hade partiet i somras runt 1.400 aktivister. Sist men inte minst viktigt: sponsorer. Hur mycket pengar kommer egentligen in till partiet numera?

Är jag gnällspiken i det här sammanhanget? Det är ju du som är besatt av att hitta saker att gnälla på när det gäller Alternativ för Sverige.

Vi får se hur mycket pengar och aktivister partiet har under EU-valet, det vet ingen här just nu.
Citera
2019-01-27, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Är jag gnällspiken i det här sammanhanget? Det är ju du som är besatt av att hitta saker att gnälla på när det gäller Alternativ för Sverige.

Vi får se hur mycket pengar och aktivister partiet har under EU-valet, det vet ingen här just nu.

Det är snarare du, som är en fanatisk AfS:are. Så fort jag framför minsta - sakligt motiverade kritik - är du där och gläfser som en besatt bandhund! Nej, det är väldigt mycket som partiet verkar angeläget om att hemlighålla. Kasselstrand fick på det senaste medlemsmötet frågan vilka, som kommer att kandidera i EU-valet. "Troligen besked i februari, håll till godo!" blev svaret. På frågan hur partiet ska kunna växa, svarade han att "det finns ingen magic bullet" (eller något liknande). "Jämfört med riksdagsvalet blir det en annorlunda kampanj, men vi kommer att ha torgmöten."

Vi får väl se.
Citera
2019-01-27, 23:55
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Det är snarare du, som är en fanatisk AfS:are. Så fort jag framför minsta - sakligt motiverade kritik - är du där och gläfser som en besatt bandhund!

Nej, jag är inte en fanatisk AfS:are. Faktum är att jag har framfört mycket kritik mot partiet både i och utanför den här tråden.
Citera
2019-01-28, 11:06
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Jag det är så media arbetar. Silar mygg och sväljer kameler. Rubrik Expressen Han åkte taxi till privat fest, alt. DN Hon lät familjen bo i samma rum på tjänsteresan

Vilken skandal! Drevet pågår tills personen får avgå.

Att sedan Sverige och alla andra europeiska länder totalförstörs av massinvandring är inget problem. Det är lätt att se igenom agendan. Våra medier deltar fullt ut i förstörelsen av Sverige.

Ja, det är riktigt att det var det jag menade.

Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Det är oklart vad det faktiskt är du pratar om. Utan att veta det så kan jag inte svara på frågan om vad jag tycker om huruvida media gör ett bra jobb med att behandla detta, vad det nu kan vara för något.
I det avsnitt som du citerade så talade jag om "korruptionen och rötan". Om vi börjar med förtroendevaldas uppgift att tjäna folket som exempel så borde media göra allt för att väljarna ska förstå att de inte gör det. Massinvandringen är det bästa exemplet på detta. I det här sammanhanget är det ett skamgrepp att hävda att väljarna får skylla sig själva, eftersom media istället för att fullgöra sin uppgift, som är att informera, granska och kritisera, har verkat för att föra dem bakom ljuset. Att komma dragandes med småkorruption som redan åtgärdats genom återbetalningsskyldighet innebär inte att media tar ett tag mot korruptionen. Det gäller nämligen att ha koll på proportioner för att förstå hur media verkar. De sprider gärna information om småsaker i syfte att klämma åt personer som de inte gillar, men samtidigt beskyddar de den värsta sortens korrumperade ledare.
Citera
2019-01-28, 13:49
Medlem
Jag tror att AfS hade kunnat locka till sig lite fler väljare om de t.ex. fått med sig Thoralf Alfsson, kanske hade han kunnat vara toppkandidat i EU-valet? Jag vet förvisso inte hur mycket nytta Thoralf hade kunnat göra för AfS, men att han är ett välkänt namn inom politiken är nog de flesta överens om, men frågan är dock om fler hade kunnat tänka sig rösta på AfS om han varit med i partiet? Enligt min mening så hade Thoralf faktiskt passat som toppkandidat för AfS i årets EU-val, dels är han lite äldre och erfaren, plus att han har erfarenhet av parlamentariskt arbete sedan tidigare från åren då han satt i riksdagen. Tyvärr tror jag dock inte han hade ställt upp även om han blivit erbjuden platsen, han tror nog i stället att han kommer vara välkommen tillbaka till SD inom en snar framtid, vilket han givetvis inte kommer att vara. Chansen för AfS att locka till sig någon annan "kändis" är i övrigt lika med noll!
Citera
2019-01-28, 16:29
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodybjorn
Jag tror att AfS hade kunnat locka till sig lite fler väljare om de t.ex. fått med sig Thoralf Alfsson, kanske hade han kunnat vara toppkandidat i EU-valet? Jag vet förvisso inte hur mycket nytta Thoralf hade kunnat göra för AfS, men att han är ett välkänt namn inom politiken är nog de flesta överens om, men frågan är dock om fler hade kunnat tänka sig rösta på AfS om han varit med i partiet? Enligt min mening så hade Thoralf faktiskt passat som toppkandidat för AfS i årets EU-val, dels är han lite äldre och erfaren, plus att han har erfarenhet av parlamentariskt arbete sedan tidigare från åren då han satt i riksdagen. Tyvärr tror jag dock inte han hade ställt upp även om han blivit erbjuden platsen, han tror nog i stället att han kommer vara välkommen tillbaka till SD inom en snar framtid, vilket han givetvis inte kommer att vara. Chansen för AfS att locka till sig någon annan "kändis" är i övrigt lika med noll!
Då AfS deklarerat att det inte finns någon judisk konspirationsteori i Sverige, kan juden Thoralf bli en ypperlig företrädare för att sänka partiet.

AfS borde istället höra sig för med Jan Emanuel Johansson. Han både syns och hörs till skillnad från partitoppen och avdankade SD:are

Fast nu verkar AfS väljarplattform befinna sig i Danmark så de får väl rekrytera någon Preben Hvergang eller starta upp Alternativ för Danmark.
Citera
2019-01-28, 19:51
Medlem
Susanne Birgersson har skrivit ihop AfS program för de närmaste åren i Expressen.

Citat:
Citat:
”En politisk och medial överklass struntar i hur verkligheten ser ut för vanligt folk, för butiksinnehavare som trakasseras av kriminella, för fattigpensionärer, för kvinnor som utsätts för sexualbrott, för människor som börjat känna rädsla i sina tills nyligen trygga bostadsområden, för välfärdsarbetare som närmar sig utbrändhetens brant. Däremot tycker etablissemanget att det är jätteviktigt att singelkvinnor får rätt till skattesubventionerad insemination och ser inga konstigheter i att nyanlända får gå före i kommunala bostadsköer. Invandringspolitiken har förts helt utan hänsyn till hur samhället förändras när miljontals människor från andra kulturer flyttar hit. Allt det som håller oss samman som land och folk har politikerna spottat på. Allt ligger i spillror. Det är bara vi som vill och kan återskapa den nationella samhörigheten.”

https://www.expressen.se/ledare/susanna-birgersson/om-man-vill-att-sd-ska-vaxa-da-gor-man-sa-har/

Programmet är nämligen alltför radikalt för SD.

Den stora hemvandringen kommer att rädda Sverige.
Citera
2019-01-29, 14:51
Medlem
Efter valet har ingenting skett lokalt. Inga flygbladsutdelningar, fikamöten, demonstrationer. Nytillkomna medlemmar har inte fått kunnat bli en del i gemenanskapen, det har inte hänt något. Det finns inte en styrelse eller en ansvarig. Monica Skogman har i sedvanlig ordning bråkat och skapat problem. Hur tänker Gustav när man sätter henne på riksdagslistan? Jimmy Hesselbäck har varit väldigt tydlig med att Monica ska hållas borta. Många goda Sverigevänner betackar sig från att bli aktiva när Monica är med. Även Jakob Eriksson och Per Sefastsson som är djupt inblandade i Nystart skrämmer bort vettigt folk. Även om de förefaller vara betydligt bättre människor än den konstaterade psykopaten Monica.

Vad skall vi göra?
Citera
2019-01-29, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
I det avsnitt som du citerade så talade jag om "korruptionen och rötan". Om vi börjar med förtroendevaldas uppgift att tjäna folket som exempel så borde media göra allt för att väljarna ska förstå att de inte gör det. Massinvandringen är det bästa exemplet på detta. I det här sammanhanget är det ett skamgrepp att hävda att väljarna får skylla sig själva, eftersom media istället för att fullgöra sin uppgift, som är att informera, granska och kritisera, har verkat för att föra dem bakom ljuset. Att komma dragandes med småkorruption som redan åtgärdats genom återbetalningsskyldighet innebär inte att media tar ett tag mot korruptionen. Det gäller nämligen att ha koll på proportioner för att förstå hur media verkar. De sprider gärna information om småsaker i syfte att klämma åt personer som de inte gillar, men samtidigt beskyddar de den värsta sortens korrumperade ledare.

Många som arbetar i media och närliggande branscher anser att invandringen är hur bra som helst. Alltså granskar de..... SD. De tror på vad de själva skriver, det handlar inte om någon konspiration.

Media i Sovjet var faktiskt hårt kontrollerad. Det innebar inte att varenda människa trodde att kommunismen var bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in