Citat:
Ursprungligen postat av
StillaHavet
Jag det är så media arbetar. Silar mygg och sväljer kameler. Rubrik Expressen Han åkte taxi till privat fest, alt. DN Hon lät familjen bo i samma rum på tjänsteresan
Vilken skandal! Drevet pågår tills personen får avgå.
Att sedan Sverige och alla andra europeiska länder totalförstörs av massinvandring är inget problem. Det är lätt att se igenom agendan. Våra medier deltar fullt ut i förstörelsen av Sverige.
Ja, det är riktigt att det var det jag menade.
Citat:
Ursprungligen postat av
experten10
Det är oklart vad det faktiskt är du pratar om. Utan att veta det så kan jag inte svara på frågan om vad jag tycker om huruvida media gör ett bra jobb med att behandla detta, vad det nu kan vara för något.
I det avsnitt som du citerade så talade jag om "korruptionen och rötan". Om vi börjar med förtroendevaldas uppgift att tjäna folket som exempel så borde media göra allt för att väljarna ska förstå att de inte gör det. Massinvandringen är det bästa exemplet på detta. I det här sammanhanget är det ett skamgrepp att hävda att väljarna får skylla sig själva, eftersom media istället för att fullgöra sin uppgift, som är att informera, granska och kritisera, har verkat för att föra dem bakom ljuset. Att komma dragandes med småkorruption som redan åtgärdats genom återbetalningsskyldighet innebär inte att media tar ett tag mot korruptionen. Det gäller nämligen att ha koll på proportioner för att förstå hur media verkar. De sprider gärna information om småsaker i syfte att klämma åt personer som de inte gillar, men samtidigt beskyddar de den värsta sortens korrumperade ledare.