2019-01-25, 17:24
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeMigMer
Jag såg det, riktigt smart drag av AfS måste jag säga. Alla svenskar i Malmö och Skåne kan enkelt ta sig över medans blattarna garanterat stannar hemma i högre utsträckning. Den danska polisen lär dessutom hantera situationen bra mycket bättre än den svenska. Vi kommer nog få se fler Malmöiter än vad vi såg under återvandringsturnéns besök och då var det ändå förhållandevis god uppslutning. Hoppas de bjuder in lite danska talare också!

Jag är mer intresserad av hur de tänker bedriva valkampanjen. Folk vet att AfS finns nu, men var, när, hur ska man engagera sina aktivister för de ska ut och påvisa att AfS är det rätta alternativet i EU valet?

Risken att det går lika illa en gång till är mycket stor. Sd har haft svårt att mobilisera till EU valet, men Mp och L samt även Fi gjorde det mycket bra. Dock mest för att de skulle stoppa Sd tror jag.

Sd;s sofflocksliggare som är ointresserade eller negativa till EU måste väckas och kapas, men hur?
Citera
2019-01-25, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Jag är mer intresserad av hur de tänker bedriva valkampanjen. Folk vet att AfS finns nu, men var, när, hur ska man engagera sina aktivister för de ska ut och påvisa att AfS är det rätta alternativet i EU valet?

Risken att det går lika illa en gång till är mycket stor. Sd har haft svårt att mobilisera till EU valet, men Mp och L samt även Fi gjorde det mycket bra. Dock mest för att de skulle stoppa Sd tror jag.

Sd;s sofflocksliggare som är ointresserade eller negativa till EU måste väckas och kapas, men hur?

Ja, jag ser ingen anledning att ha några höga förväntningar på AfS EU-valresultat nu. Jag tittade på videon från deras medlemsmöte. Har de 50 medlemmar eller? Visserligen kan naturligtvis inte alla resa till Stockholm, men det såg väl glest ut i salongen. Gustav fick frågan, vilka som kommer att kandidera till EU-valet, och svarade att det meddelas "i februari". Troligen har de betydligt färre aktivister nu än inför riksdagsvalet.
Citera
2019-01-25, 23:42
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Spontant skulle jag säga två saker.

Den första är att EU ses som en instutition för och av etablissemanget och överheten (korrekt förvisso), att lägga skulden på EU som sådant i stället för på det svenska etablissemanget blir därför naturligt. Det finns inte mycket analys bakom detta ställningstagande.

Det andra är ren verklighetsflykt vilken tar formen att fästa sin tro till att alla problem beror på några skuggfigurer utomlands och att dessa styr allt. Om man bara kunde få bort dem (EU/FN/Soros/amerikanska banker/judarna/rymdödlorna/Obama) så skulle saker ordna sig direkt. Detta kan ta många olika konkreta former och är vanligt förekommande på de politiska utkanterna. EU ligger nära till hands.

Jeff Ahl själv är ett exempel på detta. Han höll på bra länge med svammel om hur Lööf skulle bli statsminister på grund av "utländska intressen". Nu vet jag inte om han fortsatt med det där. Har han någon skam i kroppen så antar jag att han lagt ner det.
Jag tycker att det skulle vara bra för väljarna att både lära sig mer om den hemmagjorda korruption och röta som våra egna ledare står för, och den utländska korruptionen och rötan. Om inte media var med i spelet på fel sida så skulle de ju skriva om detta varje dag. Men istället så fokuserar de på att någon har tagit ut för mycket reseersättning eller att de tagit med familjen på skattebetalarnas bekostnad. Det är naturligtvis illa men grejen är ju att de blir återbetalningsskyldiga. Den stora korruptionen får däremot inga följder överhuvudtaget för de inblandade.

Media arbetar för att dölja de stora felen. Istället gör de stora rubriker av att Sverige är duktigt medan andra EU-länder inte ens respekterar de mänskliga rättigheterna.

Tycker du att media gör ett bra jobb?
Citera
2019-01-26, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Jag tycker att det skulle vara bra för väljarna att både lära sig mer om den hemmagjorda korruption och röta som våra egna ledare står för, och den utländska korruptionen och rötan. Om inte media var med i spelet på fel sida så skulle de ju skriva om detta varje dag. Men istället så fokuserar de på att någon har tagit ut för mycket reseersättning eller att de tagit med familjen på skattebetalarnas bekostnad. Det är naturligtvis illa men grejen är ju att de blir återbetalningsskyldiga. Den stora korruptionen får däremot inga följder överhuvudtaget för de inblandade.

Media arbetar för att dölja de stora felen. Istället gör de stora rubriker av att Sverige är duktigt medan andra EU-länder inte ens respekterar de mänskliga rättigheterna.

Det är oklart vad det faktiskt är du pratar om. Utan att veta det så kan jag inte svara på frågan om vad jag tycker om huruvida media gör ett bra jobb med att behandla detta, vad det nu kan vara för något.
Citera
2019-01-26, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Ja, jag ser ingen anledning att ha några höga förväntningar på AfS EU-valresultat nu. Jag tittade på videon från deras medlemsmöte. Har de 50 medlemmar eller? Visserligen kan naturligtvis inte alla resa till Stockholm, men det såg väl glest ut i salongen. Gustav fick frågan, vilka som kommer att kandidera till EU-valet, och svarade att det meddelas "i februari". Troligen har de betydligt färre aktivister nu än inför riksdagsvalet.

Detta var ett medlemsmöte för AfS Stockholm, inte för alla medlemmar i hela landet.
Citera
2019-01-26, 09:00
Medlem
Citat:

En vän till mig var där. Enligt honom satt det många rätt som satt långt bakom kameravinkeln, utspridda i salen.
Citera
2019-01-26, 09:19
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato

Jag det är så media arbetar. Silar mygg och sväljer kameler. Rubrik Expressen Han åkte taxi till privat fest, alt. DN Hon lät familjen bo i samma rum på tjänsteresan

Vilken skandal! Drevet pågår tills personen får avgå.

Att sedan Sverige och alla andra europeiska länder totalförstörs av massinvandring är inget problem. Det är lätt att se igenom agendan. Våra medier deltar fullt ut i förstörelsen av Sverige.
Citera
2019-01-26, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paul.Nilsson
Detta var ett medlemsmöte för AfS Stockholm, inte för alla medlemmar i hela landet.

Det såg ut som ett möte för PRO.
Citera
2019-01-26, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Det såg ut som ett möte för PRO.

Tycker du att talarna Lennart Matikainen, Adam Berg och Gustav Kasselstrand ser ut till att vara pensionärer?
Citera
2019-01-26, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusPresley
En vän till mig var där. Enligt honom satt det många rätt som satt långt bakom kameravinkeln, utspridda i salen.

Nej. Kameran svepte tidvis över hela publiken. Men nu är ju inte antalet närvarande medlemmar avgörande för partiets kommande valrörelse. Däremot tycker jag att Adam Berg trissade upp förväntningarna på EU-valet väl mycket vid medlemsmötet. "Lysande förutsättningar!". "Folk är trötta på dagens politiker!". "Vi är det enda parti som står för EU-utträde.". Enligt Berg skulle 15% av svenskarna vilja ha ett EU-utträde. Detta innebär dock inte att dessa 15% kommer att rösta på AfS. Och hur trötta är folk på dagens politiker, egentligen? Det verkar mer som att Berg projicerar sina egna känslor på folket. Valdeltagandet 2014 var för övrigt endast 51%.
Citera
2019-01-27, 11:11
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Nej. Kameran svepte tidvis över hela publiken. Men nu är ju inte antalet närvarande medlemmar avgörande för partiets kommande valrörelse. Däremot tycker jag att Adam Berg trissade upp förväntningarna på EU-valet väl mycket vid medlemsmötet. "Lysande förutsättningar!". "Folk är trötta på dagens politiker!". "Vi är det enda parti som står för EU-utträde.". Enligt Berg skulle 15% av svenskarna vilja ha ett EU-utträde. Detta innebär dock inte att dessa 15% kommer att rösta på AfS. Och hur trötta är folk på dagens politiker, egentligen? Det verkar mer som att Berg projicerar sina egna känslor på folket. Valdeltagandet 2014 var för övrigt endast 51%.

Och det ska tilläggas att trots våra pinsamt låga siffror på 51% i valdeltagande så hade vi ändå procentuellt högst valdeltagande i EU-valet av alla medlemsstater. Säger en del om Europas befolkning och dess politiska ointresse...

Jo Berg projicerar mkt av sin egen känslor på politiken såklart. Aldrig riktigt tyckt att han var seriös till att börja med. Det enda bra han gjorde var att ge SD-ledningen på nöten i ett Opinion Live-program om SD:s förföljelse av SDU.
Citera
2019-01-27, 13:04
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Jag har alltid tyckt att "rätt ska vara rätt" och du har helt rätt här. Hela den upplevt nyliberala MUF-grejen och MUF-imagen som AfS håller på med är inte bara meningslös utan sannolikt kontraproduktiv. De har visserligen rätt och jag håller med, skatten borde sänkas rejält över hela linjen, men ingen bryr sig.

Att hålla på och gagga om skatter lockar inga väljare. Alla såna människor har som sagt redan M. Det kommer inte att förändras. Att prata massor om valystemet och massa andra politiskt autistiska saker är också meningslöst och kontraproduktivt för ett nationalpopulistiskt och helt marginaliserat och av systemet motarbetat parti som AfS.
Jag hänger inte riktigt med. Var kan man se denna nyliberla ’MUF-image’?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in