2019-05-07, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Jo, AFS är definitivt ett etnonationalistiskt parti, även om det är implicit. Gustav har gjort massor av rasmedvetna uttalanden och egentligen aldrig kontrasignalerat detta. Det var när den vanliga svansen i form av thaigubbar och bögfrämlingar anslöt sig och började kackla som det blev problem.

Faktiskt har jag aldrig hört honom antyda något i den stilen alls.
Han brukar tala om missanpassade invandrare. Inte ras.

Utifrån vad jag läst i senaste inläggen så anser folk som du inte att det är någon större skillnaden mellan AFS och NMR?

Om det är AFS kärnväljare så ser jag ingen större framtid för AFS... Men det var kul så länge det varade. Det kommer inte gå att driva ett parti på rashat och antisemitism. Har inte ni 5000 personer i vit-makt-kretsar lärt er det nån gång?
Citera
2019-05-07, 11:27
Medlem
tclaessons avatar
DN, av alla tidningar, har publicerat en insändare som argumenterar för att AfS ska få delta i debatter med övriga partier eftersom att det är det enda partiet som vill lämna EU.

Länk: https://www.dn.se/asikt/eu-motstandare-saknas-i-debatten/
Citera
2019-05-07, 11:58
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tclaesson
DN, av alla tidningar, har publicerat en insändare som argumenterar för att AfS ska få delta i debatter med övriga partier eftersom att det är det enda partiet som vill lämna EU.

Någon på DN måste säkerligen fått sparken eller en rejäl utskällning efter att ha släppt igenom den insändaren
Citera
2019-05-07, 12:35
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:

Minst sagt oväntat att finna en sådan insändare, plus ett levande kommentarsfält, i Dagens Dumheter.

Självfallet blir det väldigt skevt när alla tillåtna debattörer vill stanna i EU. Om 99% av folket delade den grundinställningen kunde jag förstå beslutet, men i dagens läge vore det ytterst motiverat att låta en vältalig Kasselstrand få föra Swexit-förespråkarnas talan. Men det törs förstås inte feg-media.
Citera
2019-05-07, 12:51
Medlem
Citat:

NMR och Kommunistiska partiet vill också lämna EU. NMR ställer väl upp i valet?
Citera
2019-05-07, 13:00
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Och om folk kommit hit från Turkiet eller Chile eller Afrika och jobbar och betalar skatt så har vi inte så mycket annat val än att låta dem stanna här.
Det är just det jag ifrågasätter. Om en person inte har någon välgrundad rätt att vara i Sverige så kan personens uppehållstillstånd och eventuellt medborgarskap alltid dras tillbaka med motiveringen att det utfärdades på falska grunder, alternativt att tillståndet har löpt ut. Detta handlar om personer som "jobbar och betalar skatt" men som borde göra det någon annanstans och inte i Sverige.

Om man stöder individens okränkbara rätt att "jobba och betala skatt" varsomhelst på jordklotet så är man globalist, och det ska uppfattas som motsatsen till nationalist. För en nationalist spelar det roll vem man är, och inte bara hur meriterna ser ut när man har tagit bort alla personliga egenskaper och relationer.
Citera
2019-05-07, 13:06
Medlem
pandark23s avatar
Citat:
Nej NMR ställer inte upp i EU-valet
Citera
2019-05-07, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Och om folk kommit hit från Turkiet eller Chile eller Afrika och jobbar och betalar skatt så har vi inte så mycket annat val än att låta dem stanna här.
Om man ser Sverige som en nationalstat och inte enbart som en ekonomisk zon så är det här irrelevant. Frågan är alltid huruvida det är långsiktigt bra för svenskarna att ha de här människorna här, inte om det är bra för landets BNP eller liknande. Homo economicus är raka motsatsen till den naturliga, närvarande, i sin omvärld deltagande människan med rötter, personlighet och identitet.
Citera
2019-05-07, 13:41
Medlem
Tubleross avatar
Det är tragiskt att se AFS hålla ett 20 minuter långt torgmöte och sedan bara packa ihop. Kasselstrand är nog fullt medveten om att det är fullständigt kört i EU valet.

Jag är inte ett dugg insatt i hur AFS organsation fungerar men Kasselstrand säger ju själv att de bojkottas av samtliga massmedier/kommuner/bussbolag att sätta upp reklam, annonsera, skicka in insändare eller överhuvudtaget få ut sitt budskap på något sätt i Sverige.

Det är ju som Kasselstrand säger ”vi lever i en demokratur”. De är själv så pass medvetna nu att kommunerna kommer göra avtalsbrott mot dem inför varje öppet hus att de förmodligen på förhand redan har en plan B, C och D innan de ens bokar den första lokalen.

Nu vet vi ju inte hur det här EU valet slutar men jag kan ju säga att om min magkänsla har rätt inför valresultatet så ser det inte vackert ut. Nåväl jag kommer åtminstone alltid komma ihåg det här valet som en ytterst mörk period för den svenska demokratin och för yttrandefriheten i det här landet.
Citat:
Varken NMR eller Kommunistiska partiet ställer upp i EU valet. Kommunistiska partiet tom uppmanar folk att bojkotta att rösta i EU valet.
Senast redigerad av Tubleros 2019-05-07 kl. 13:44.
Citera
2019-05-07, 13:52
Medlem
baggebo1s avatar
NMR ställer visst upp i EU-valet. De har t.o.m. en kampanjsida uppe:

https://frittnorden.nu/
Citera
2019-05-07, 14:02
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
NMR ställer visst upp i EU-valet. De har t.o.m. en kampanjsida uppe:

https://frittnorden.nu/

Utan att lansera någon kandidat så verkar det barnsligt. Bättre då att NMR uppmanar sina fåtalig sympatisörer att rösta på AfS som har en kandidat som vill lämna EU. Men det är väl för mycket begärt av de egotrippade idioterna i NMR.
Citera
2019-05-07, 14:19
Medlem
StillaHavets avatar
Gustavsgatan fortsätter genom Sverige - nu i Norrland! Heja!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in