Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-09, 14:23
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Jag röstade på AfS grabbar, nu är jag också med i det coola gänget.
Citera
2018-09-09, 14:25
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Grodan live just nu!

https://twitter.com/AfS_riks
Schysst, direktlänk till sändningen https://www.pscp.tv/w/1eaKbVvmWbdKX Hög energi!
Citera
2018-09-09, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99

Nu går vi och mobbar etablissemanget.
Citera
2018-09-09, 14:26
Medlem
Wkblades avatar
Kommer AfS streama från sin valvaka? Vill verkligen se!
Citera
2018-09-09, 14:27
Medlem
Scarlett.s avatar
Då har jag också varit med. Jag var och röstade tillsammans med några kompisar (de som först övertalade mig att titta närmare på AfS). Inget särskilt att rapportera, inget skumt jag kunde se. Valsedlar fanns (vi hade med oss egna, men kollade) och allt verkade gå rätt till.

Kände mig sen ganska nervös och liksom skyldig när jag sen stod i båset och faktiskt lade hemska dödsknarkarnazisternas lista i kuvertet. Det ska man ju inte göra, har alla sagt ända sen lågstadiet, och jag har kvar en del av den reflexen i ryggmärgen att det är fel och dåligt även efter att jag har kommit längre i mitt medvetna tänkande. Tyvärr tror jag att det är så för många. Inpräntningen sitter djupt.

Men det gick i alla fall. Nu efteråt är jag bara glad att jag faktiskt vågade. Att VI faktiskt gjorde det allihop, fastän de andra är lite modigare än vad jag är och tvekade mindre. Och nu hoppas jag på att våra röster, tillsammans med många andras, ska kunna göra lite skillnad till det bättre också.

Som jag ser det är det egentligen inte AfS som vi röstar för. Inte bara det i alla fall. Vi röstar för Sverige och det svenska folket.
Citera
2018-09-09, 14:28
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wkblade
Kommer AfS streama från sin valvaka? Vill verkligen se!

Da, comrade!

Håll utkik på Twitter, facebook och YouTube!

Just nu live-sänds en inspelning av podden ”Den Kokta Grodan” med Berglund och Kasselstrand!
Citera
2018-09-09, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99

Välkommen in i värmen. Det tog ett tag för dig att hitta hem.
Citera
2018-09-09, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scarlett.
Då har jag också varit med. Jag var och röstade tillsammans med några kompisar (de som först övertalade mig att titta närmare på AfS). Inget särskilt att rapportera, inget skumt jag kunde se. Valsedlar fanns (vi hade med oss egna, men kollade) och allt verkade gå rätt till.

Kände mig sen ganska nervös och liksom skyldig när jag sen stod i båset och faktiskt lade hemska dödsknarkarnazisternas lista i kuvertet. Det ska man ju inte göra, har alla sagt ända sen lågstadiet, och jag har kvar en del av den reflexen i ryggmärgen att det är fel och dåligt även efter att jag har kommit längre i mitt medvetna tänkande. Tyvärr tror jag att det är så för många. Inpräntningen sitter djupt.

Men det gick i alla fall. Nu efteråt är jag bara glad att jag faktiskt vågade. Att VI faktiskt gjorde det allihop, fastän de andra är lite modigare än vad jag är och tvekade mindre. Och nu hoppas jag på att våra röster, tillsammans med många andras, ska kunna göra lite skillnad till det bättre också.

Som jag ser det är det egentligen inte AfS som vi röstar för. Inte bara det i alla fall. Vi röstar för Sverige och det svenska folket.

Stolt över dig!
Citera
2018-09-09, 14:29
Citat:
Ursprungligen postat av wkek
Jag har även en fråga av mer personlig karaktär: Jag som har polska föräldrar har också en stor förkärlek till nationen och nationalisterna som jagade ut kommunisterna ut landet. Detta betyder dock inte att vi inte är en fullvärdig del av den svenska gemenskapen. Förväntas jag, som är född och uppvuxen här, samt mina föräldrar, att överge mina polska rötter och traditioner? Eller finns det utrymme för att både vara fullvärdig svensk med allt vad det innebär, men som också har det polska blodet att luta sig mot? Eller anses vi vara en slags avarter som flydde kommunismen? Förmodligen en dum fråga egentligen, men jag känner en viss oro till trots.

Så länge era polska traditioner inte innefattar gruppvåldtäkter, livslångt bidragsberoende, islamism osv. så är det nog lugnt!

Att ni är katoliker och snackar polska hemma och firar era högtider är absolut inget problem i min mening. Det viktiga är ju att ni kan svenska och inte är infekterade med kulturmarxism.

Tror knappast att AfS har som mål att alla invandrare i Sverige helt plötsligt ska börja dyrka Asagudar, bygga långskepp och lyssna på Bellman.
Citera
2018-09-09, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Så länge era polska traditioner inte innefattar gruppvåldtäkter, livslångt bidragsberoende, islamism osv. så är det nog lugnt!

Att ni är katoliker och snackar polska hemma och firar era högtider är absolut inget problem i min mening. Det viktiga är ju att ni kan svenska och inte är infekterade med kulturmarxism.

Tror knappast att AfS har som mål att alla invandrare i Sverige helt plötsligt ska börja dyrka Asagudar, bygga långskepp och lyssna på Bellman.

Men det hade varit riktigt vackert
Citera
2018-09-09, 14:32
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scarlett.

Bra och förnuftigt resonerat!
Citera
2018-09-09, 14:32
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Enligt Berglund hade polisen sagt till honom att 850-1350 varit på plats i Kungsan.

Och tydligen, enligt Kasselstrand, hade det någon gång under dagen rapporterats 200 pers i Kungsan på Text-TV
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in