Citat:
Bara för att klargöra vilken skojare den här användaren är och hur lite han förstår:
För några månader sedan diskuterade vi i tråden om mediakriget där jag påstod att sociala medier är oerhört viktigt för att förändra landet, vinner man sociala medier är man påväg att vinna kriget (speciellt hos den yngre generationen). Men ”Experten” här påstod att så var inte fallet, sociala mediers roll är inte alls så viktig.
Nu står vi här och varenda tidning och TV-kanal basunerar ut viktigen av att vinna kriget i sociala medier.
Vart tror ni AfS framgångar kommer från? SDs?
Hur som helst, detta är en användare man kan ignorera rakt av för han har absolut noll kontakt med verkligheten.
Han blir för det mesta ignorerad eller dissad vart han än dyker upp och borde så bli även här.
Han försöker framstå som kunnig och insatt men egentligen vet han ingenting om det politiska landskapet och ännu mindre om AfS.
För några månader sedan diskuterade vi i tråden om mediakriget där jag påstod att sociala medier är oerhört viktigt för att förändra landet, vinner man sociala medier är man påväg att vinna kriget (speciellt hos den yngre generationen). Men ”Experten” här påstod att så var inte fallet, sociala mediers roll är inte alls så viktig.
Nu står vi här och varenda tidning och TV-kanal basunerar ut viktigen av att vinna kriget i sociala medier.
Vart tror ni AfS framgångar kommer från? SDs?
Hur som helst, detta är en användare man kan ignorera rakt av för han har absolut noll kontakt med verkligheten.
Han blir för det mesta ignorerad eller dissad vart han än dyker upp och borde så bli även här.
Han försöker framstå som kunnig och insatt men egentligen vet han ingenting om det politiska landskapet och ännu mindre om AfS.
Boomers will be boomers. Tror det är en generationsfråga. Jag tror att det är många äldre som inte förstår att ungdomar idag lever större delen av sina liv på internet, och de kan väl egentligen inte klandras för det. Men ärligt talat. Hur många under 30 köper papperstidningar? Hur många har en fast telefon? Det är inte ens en självklarhet att ha TV i den åldern, och bland de som har TV är det många som främst har det för att spela Playstation på, eller för att man är filmnörd och inte tycker datorns monitor är god nog. Det är ett väldigt annorlunda medielandskap idag jämfört med bara 10 år sedan. Det är inte konstigt att vissa inte hänger med.
Det där med att ropa nazist är en annan sådan sak. Det funkade när andra världskriget fortfarande var i närtid. Det funkade på 90-talet när skinheads sprang omkring. Men att peka på någon och skrika nazist idag börjar bli löjligt. Effektiviteten dog när SD kom in i riksdagen. SD växte som en raket när folk fattade att de nog inte är så farliga ändå. Sen fanns det väl nazister som röstade på SD 2010, på samma sätt som radikala kommunister röstar på V. Men det är en sekt, som för det mesta samlas i NMR. Att skrika och gorma om nazism börjar bli tröttsamt. Boomers kanske skräms, men folk födda på 90-talet tycker det är löjligt. En stor del av vänsterfolket tycker detta privat (även om de står och gapar om det på gator och torg).
Tycker folk ärligt talat att Louise Ask är en nazist? Lennart Matikainen, känns det som en person som skulle gå med i ett nazistiskt parti? Men någon anonym användare på Flashback gör helt plötsligt partiet till nazister? Det är exakt samma argument som vänstern körde med om SD 2010 och tidigare. Dessa personer kan omöjligt ha läst partiprogrammet eller lyssnat på företrädarnas tal. De som gjort det och fortfarande ser nazism är väl det vanliga PK-folket som fortfarande tror att SD är en reinkarnation av tredje riket.
Hade NMR varit på väg in i riksdagen hade jag förstått argumenten och avståndstaganden från SD:are. Hade AfS betett sig som NMR hade jag också förstått oron, och då hade inte AfS fått min röst.
Men ärligt talat, AfS är inte mer extrema än Ungerns och Polens regeringar. De liknar det danska partiet Nye Borgerlige till viss del (särskilt den ekonomiska politiken). De är väl mer på nivå med Tyska AfD eller Lega i Italien. Tycker de påminner om Vlaams Belang. Hårdare än SD, ja, men inte direkt något ovanligt i Europa. Dessa partier ägnar sig inte åt en massa avståndstaganden stup i kvarten. AfD har sagt en del saker som är betydligt extremare än vad AfS har sagt, ändå är de nu snudd på andra största parti i Tyskland.
Nu är ju förvisso Sverige extremt PK-marinerat. Därför tror jag inte AfS tar sig in i riksdagen. Men skulle de komma in lär de växa snabbt.
Hon som delade ut kuverten och förklarade om röstsedlarna såg ut som en typisk Fi-röstare. Var en hel del folk där ändå, men ingen såg vad jag tog. Ändå kändes det som man gjorde något "förbjudet". Men nu känner jag stolthet.